۶۱۹۳۵۲۰۹
گروه سیاسی تهران پرس‌؛ در نوزدهمین روز از تبلیغات ریاست جمهوری، نامزدها با حضور در رسانه ملی و یا در جمع مردم به بیان دیدگاه ها و برنامه های خود پرداختند.

 

آیت الله رئیسی امروز سه شنبه با روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب دیدار داشت.

 

وی در این دیدار با بیان اینکه دولت باید با نگاه به منافع ملی، کارآمدی واقعی و در یک کلمه بر مبنای شایسته سالاری شکل بگیرد، گفت: اگر رای مردم به من تعلق گرفت، شایسته سالاری در دولت به شکلی خواهد بود که دانشگاه، بازار و رسانه آن را باور داشته باشد.

 

این نامزد ریاست جمهوری همچنین در همایش بزرگ فرهنگیان و معلمان عصر امروز(سه شنبه) حضور یافت و تصریح کرد: معیشت معلم ضروری است و درست نیست معلم گرفتار معیشتش باشد و باید معیشت معلم را تامین کنیم که نیاز به کار دوم و سوم نداشته باشند.

 

وی اظهار داشت: صندوق ذخیره فرهنگیان گاو صندوق نیست بلکه باید بصورت شیشه ای در منظر فرهنگیان گذارده شوند و حق فرهنگیان است که بدانند در این صندوق چه می گذرد.

 

رئیسی با تاکید بر توانمند سازی معلمان از نظر معیشتی،علمی و مهارتی بیان کرد: باید یک تحول بزرگ در زمینه فرهنگ ایجاد شود و محور این تحول که بدنبال آن هستیم عدالت است و ما در این زمینه عقب ماندگی زیادی داریم.

 



سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که به استان خراسان شمالی سفر کرده، تاکید کرد: دولت سلام دولت مناطق محروم و مناطقی است که به لحاظ امکانات و اشتغال محروم مانده اند.

 

وی تاکید کرد: دولت باید  با استفاده از همه ظرفیت ها جلوی تبعیض‌ها را بگیرد و نه اینکه تبدیل به یک بنگاه خدماتی بزرگ شود، هنر دولت اصلاح رویکردهای غلط است.

 

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: کشور ما با مشکلات مختلفی از جمله تحریم، گرانی، دشمن داخلی و خارجی و نفوذی‌ها روبه‌روست اما وقت نداریم، همه باید به میدان بیایند تا مشکلات حل شود و اگر هدف ما خدمت باشد خدا نیز به ما کمک خواهد کرد.

 

این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه رکن اول دولت سلام برقراری نظام جامع شفافیت است، افزود: اگر جمعی از مردم بیشتر از یک سوم مردم با تصمیمی مخالفت کردند آن تصمیم باید بازبینی شود؛ اگر با مدیری مخالفت کردند آن مدیر باید عزل شود که سامانه‌ای برای این موضوع طراحی کرده ایم.

 



سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز در دیدار با جمعی از ورزشکاران  تصریح کرد: می‌توان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در قالب یک تعاونی به مردم واگذار کرد.

 

وی همچنین بیان کرد: وزیر ورزش و جوانان باید فهم صحیح از همه ابعاد ورزش داشته باشد و کسی که با نگاه سیاسی در رأس ورزش قرار گیرد، نمی‌تواند ورزش را به سرمنزل مقصود برساند.

 

جلیلی در گفتگوی امشب  با شبکه خبر تاکید کرد: باید حتما سوادگری را تضعیف کنید، باید آن را مانع بشویم و کاهش بدهیم تا تولید پیش برود.

 

وی همچنین در سفر خود به اصفهان شامگاه امروزبا حضور در میان جمعی از مردم اظهار داشت:علت اینکه خود آقای رئیس‌جمهور را به مناظره دعوت کردم برای این بود که  وضع موجود حاصل کار ایشان است. اکنون اگر آقای روحانی اصرار دارند که همین راه درست است، بیایند در حضور مردم نسبت به این موضوع بحث کنیم.

 



علیرضا زاکانی نامزد  نیز بعد از ظهر امروز در نشستی تصریح کرد: اروپایی‌ها باید حقوق ما را پرداخت کنند، آمریکا هم اگر می‌خواهد به برجام برگردد، قدمش روی چشم مشتاقان خودش، ابتدا همه تحریم‌ها را بردارد تا راستی‌آزمایی شود و برای ما نیز مواد ۶ و ۷ قانون اقدام راهبردی، ملاک رفتار در خصوص برجام است.

 

وی درباره چرایی دعوت ۲۲۰ نماینده مجلس از آیت‌الله رئیسی گفت: با اینکه آقای رئیسی را عزیز و اصلح و بزرگ می‌دانم،‌ اما موافق نامه‌نگاری ۲۲۰ نماینده با ایشان و دعوت از وی نبودم و خودم هم امضاء نکردم، چون معتقد بودم این مسأله بعدا درباره ایفای وظایف مجلس مشکل ایجاد می‌کند.

 

زاکانی تاکید کرد: معتقدم ۵ نامزد کنونی جبهه انقلاب همه در یک جبهه هستند و عقلانیت حکم می‌کند که این ۵ نفر با هم بنشینند و با هم کشور را اداره کنند.

 

این نامزد ریاست جمهوری امروز در  بخش خبری ۲۰:۳۰ و گفتگوی خبری شبکه دو نیز به بیان برنامه های خود پرداخت.

 



محسن رضایی عصر امروز در جریان پخش برنامه‌های استانی خود اظهار کرد: دولت ما که دولت اقدام و تحول است، دولت پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است و زمان شعار پایان یافته است.

 

رضایی اظهار داشت: ما اختیارات در بعد اقتصاد را نیز به استان‌ها می‌دهیم‌ و کمک می‌کنیم از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی که در اختیار داریم به مدیران کمک و همفکری می‌کنیم و آنها را هیچگاه رها نمی‌کنیم.

 

رضایی همچنین در نشستی با حضور بانوان بیان کرد: تا گفتم می‌خواهیم خانه داری را شغل ثابت کنیم و حقوق بدهیم، صدای عده‌ای بلند شد که پولش را از کجا می آورید؛ اگر به خانم‌ها حقوق خانه داری بدهیم که روی تربیت بچه‌ها،  سلامت و بهداشت درون خانواده وقت می‌گذارند، چیز عجیبی است.

 

این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه به بانوان امکانات و تجهیزات می دهیم و برای آنان کسب و کارهای خانگی راه می اندازیم خاطرنشان کرد: حداقل دو بانو را در کابینه قرار می‌دهم تا منزلت بانوان دیده شود؛ مسئله حضور بانوان در کابینه موجب افزایش منزلت آنان می‌شود؛ بانوان می‌توانند تاجر، اقتصاددان و صاحب شرکت و موسسات باشند.

 

وی همچنین در برنامه «دستخط» به بیان برنامه های خود پرداخت.

 



گفتنی است، امروز قرار بود برنامه "با نخبگان" با حضور عبدالناصر همتی ساعت ۱۷ از شبکه ۴ سیما به روی آنتن برود. اما طبق اعلامیه صداوسیما، با توجه به اینکه ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در فرصت قانونی قادر به ضبط برنامه نشده است، لذا این برنامه پخش نخواهد شد.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۹۸۸
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha