۶۵۴۵۸۰۴_۸۰۵-۱۶۰x100-1
گروه سیاسی تهران پرس‌؛ در هجدهمین روز تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری برخی از کاندیداها با حضور در رسانه ملی و یا در جمع مردم به بیان دیدگاه ها و برنامه های خود پرداختند.

 

آیت الله رئیسی عصر (دوشنبه) در همایش دختران به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) حضور یافت.

 

رئیسی دراین همایش تاکید کرد: وظیفه دولت است تا برای شکوفایی استعداد‌های زنان و دختران برنامه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه همه ایران باید در برابر نقش‌آفرینی زنان در حوزه سلامت خضوع کنند، تصریح کرد: اگر رأی مردم به بنده تعلق گرفت، دولت مردمی با توجه به جایگاه زن در جامعه و حقی که دارند، ایجاد می کنیم.

 

این نامزد ریاست جمهوری اظهار داشت: ان‌شاءالله بتوانیم وظیفه‌ای که نسبت به بخش قابل توجه جامعه یعنی بانوان و دختران داریم را اجرایی و عملیاتی کنیم.

 



علیرضا زاکانی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز در در دانشگاه امیر کبیر تاکید کرد: مدیریت کشور باید متحول شود و افراد متعهد، خودباور و توانمند در پست‌های مدیریتی حضور یابد.

 

وی درباره برجام نیز اظهار داشت: آمریکا به شرط برداشتن تحریم‌ها و راستی‌آزمایی، آزاد به بازگشت به برجام است.

 

زاکانی با بیان اینکه تعلیم و تربیت محور اصلی تحول کشور است، گفت: باید دانشگاه و حوزه متحول شوند و مسئولیت بپذیرند

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رئیس‌جمهور باید مسئولیت کرونا را بپذیرد و همه دستگاه‌ها برای کنترل آن کمک کنند نه اینکه کمر وزارت بهداشت بشکند.

 

زاکانی با تاکید بر اینکه باید گردن کسانی که آبان ۹۸ را پایه گذاری کردند، شکست، اظهار داشت:  از رقبا دعوت کردم که مناظره کنیم، اما قبول نکردند معلوم می‌شود که این ها به دنبال زمین بدون رقیب هستند.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم همگرایی پنج نامزد اصولگرا تاکید کرد و گفت:  باید پنج نامزد با هم صحبت کنند و خطاهای گذشته را جبران کرده و نگذارند این اتفاق دوباره تکرار شود.

 

زاکانی همچنین عصر (دوشنبه) در برنامه «رئیس‌جمهور و جوانان» شبکه سه سیما به بیان برنامه های خود پرداخت.

 



سعید جلیلی نیز در جمع تاکسیرانان حاضر شد و قول داد: حتماً باید مشکل بیمه تاکسیرانان و خانواده آنان حل و فصل شود و بحث بیمه تکمیلی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

جلیلی اظهار داشت: طرحی داریم که کارت اعتباری با مبلغ مشخص در اختیار رانندگان تاکسی و مشاغلی که روزمزد هستند، قرار گیرد تا در شرایط ضروری، معیشت روزمره آن‌ها دچار مشکل جدی نشود.

 

وی افزود: جلوی قراردادهای کوتاه‌مدت در کارهایی که مقطعی نیستند وخلاف قانون اساسی و امنیت شغلی است، می‌گیریم.

 

جلیلی همچنین در نشست صمیمی با شماری از نوجوانان دهه هشتادی در مجموعه فرهنگی سرچشمه حضور یافت و تاکید کرد: جوانان  موتور و پیشران جهش پیشرفت جامعه هستند.

 



سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه شبکه چهار تصریح کرد: ما قله‌ها را می‌تراشیم و دره ها را پر می کنیم تا فاصله طبقاتی کم شود.

 

وی با بیان اینکه یا باید نرخ پول را واقعی بکنیم، عنوان کرد: برای بحث هایی مانند اصلاح نظام بانکی پولی و بانک مرکزی، موضوع خلق پول منابع طبیعی یک سازوکار به نام صندوق ملی طراحی کردیم که سازوکار انفال در آن تغییر می کند.

 

قاضی زاده همچنین مطرح کرد: دنبال نظام یکپارچه مالیاتی و حمایتی و بیمه ای هستیم.

 

گفتنی است قاضی زاده درتوئیتی دوپهلو عنوان کرد: در مسیر فدا شدن برای انقلاب و مردم همچون برادران شهیدم کماکان چون کوه ایستاده‌ام وقطعاً باعث باخت جبهه انقلاب نخواهم شد و از هیچ اقدامی برای عمل به حجت شرعی دریغ نخواهم کرد.

 



محسن رضایی در برنامه «آگاهانه» شبکه خبر  و گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان بوشهر حاضر شد و عنوان کرد: تولید مسکن را به بازار سرمایه و خرید و تقاضای مسکن را به بانک وصل می‌کنیم و  بازپرداخت وام مسکن را ۴۰ تا ۵۰ ساله می‌کنیم و زمین را مجانی خواهیم کرد شبیه مدلی که در اروپا و آمریکا اجرا می‌شود.

 

وی همچنین بیان کرد: یک طرح نجات اقتصادی برای بورس داریم که هم ضرر و زیان مردم جبران شود و هم بازار سرمایه بیمه شود.

 

رضایی گفت:  تهران نباید استان‌ها را استثمار کند و خارج از ایران تهران را استثمار کند، ما به این استثمار نو پایان می‌دهیم و به استان‌ها اختیار و مسئولیت می‌دهیم و در استان‌ها قطب‌های اقتصادی ایجاد می‌کنیم.

 

این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت اقدام و تحول دولت پایان دادن به وعده‌های بی پشتوانه است، اظهار داشت: برای مقابله با فساد باید از دروازه‌های آن یعنی از قوه قضاییه و حراست پاکسازی‌ها آغاز شود.

 



محسن مهرعلیزاده نیز در گفتگوی مستقیم با بخش خبری ۲۰:۳۰ عنوان کرد: باید چند نرخی و چند قیمتی بودن مواد اولیه را از بین ببریم تا بازار به صورت سالم کار خود را انجام دهد.

 

مهرعلیزاده با بیان اینکه باید یک برنامه منظم و مرتب در جهت تأمین و توزیع کالا داشته باشیم، گفت: دولت فقط به جای اینکه نظارت و برنامه‌ریزی کند دنبال دخالت در بازار است.

 

این نامزد ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر دولت سر جای خود بنشیند و نظارت کند، نهادهای اجتماعی، صنوف و اتاق بازرگانی می‌توانند با هماهنگی هم کار کنند.

 

گفتنی است محسن مهرعلیزاده در تماس تلفنی روز دوشنبه با اعضای ستادش گفت: به هیچ وجه کنار نمی‌کشم و تا آخر ایستاده‌ام. وی همچنین از اعضای ستاد خود خواست با قدرت به کار خود ادامه دهند.

 



عبدالناصر همتی نیز که دوشنبه میهمان برنامه دست خط بود گفت: سهم تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی بالای ۵۰ درصد است. برخی افراد دانسته یا نادانسته تلاش می‌کنند نقش تحریم را کم اهمیت نشان دهند؛ تحریم موجب انزوای اقتصادی ما شده و پدر کشور را درآورده است.

 

وی در بخشی از سخنان خود به موضوع ارز پرداخت و اظهار داشت: ارز را چه کسی افزایش داد؟ ارز را که همتی افزایش نداد، همتی تلاش کرد بیشتر از این افزایش نیابد!

 

همتی درباره فضای مجازی نیز اظهار داشت: فضای مجازی باید ساماندهی شود ولی ساماندهی به معنای فیلتر کردن نیست؛ این اشتباه است. برخی گمان می‌کنند ساماندهی به معنای قطع کردن است. من به صداوسیما هم ایراد می‌گیرم. فکر می‌کنید اگر صبح تا شب فقط سخنرانی پخش کنید، مردم کیف می‌کنند و اینجا دانشگاه عمومی می‌شود!

 

وی مدعی شد: من چون اقتصاددان هستم، گفته‌ام می‌خواهم در دولتم حکمرانی اقتصادی، ریل‌گذاری که برای اقتصاد شده و اشتباهات آن را اصلاح کنم. من صاحب‌نظر مسائل فرهنگی هم هستم، کسی نمی‌تواند بگوید شما فرهنگ را نمی‌دانید!

 

همتی همچنین در توئیتی مطرح کرد: آقای رئیسی در تلویزیون گفتند در بانک مرکزی فساد بوده و ۲۵ نفر را بازداشت کرده‌اند. بله، قبلاً فساد بود ولی من ریشه فساد در بانک مرکزی را خشکاندم!

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۹۴۷
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha