۱۴۱۴۹۵۰۶_۶۱۳

به گزارش تهران پرس، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: مهم‌ترین بحث این روز‌های کشور انتخابات ریاست جمهوری است و قطعا مهم‌ترین چالش پیش روی نمایندگان و رئیس جمهور آینده باید مسئله اقتصاد باشد.


 

وی افزود: در مدتی که کاندید‌اهای ریاست جمهوری به مناظره می‌پرداختند ما به عنوان نماینده بخش خصوصی سعی کردیم چالش‌های پیش روی اقتصاد را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

 

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: بودجه امسال نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش پیدا کرده که با این وجود باز هم پیش بینی می‌شود که تا پایان سال با کسری بودجه شدید مواجه شویم.

 

خوانساری ادامه داد: با این حجم از بودجه و کسری احتمال افزایش تورم و نقدینگی نسبت به سنوات گذشته بسیار زیاد است.

 

وی تصریح کرد: فاصله طبقاتی در کشور افزایش و جمعیت زیر خط فقر کشور از ۱۵ درصد به ۲۰ درصد رسیده است.

 

رئیس اتاق بازرگانی تهران ابراز کرد: سرمایه گذاری نسبت به میزان تولید برای اولین بار در سه سال گذشته منفی شده و به ۱۳ صدم درصد رسیده است.

 

خوانساری مطرح کرد: در زمینه اشتغال زایی نیز نسبت به یک سال گذشته در کشور یک میلیون کاهش پیدا کرده است یعنی از حدود ۲۴ میلیون به ۲۳ میلیون اشتغال زایی رسیده ایم.

 

وی گفت: رتبه ایران طی یک سال گذشته در زمینه کاهش ارزش پول ملی رتبه اول را کسب کرده است که به دلیل تورم پی در پی طی سال‌های گذشته بوده است.

 

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: ارزش کالا‌های وارداتی و صادراتی در دو ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است که ۱۲.۸ میلیارد دلار ارزش کل این حجم، ۶.۳ میلیارد دلار صادرات و ۶.۵ میلیارد دلار حجم واردات بوده است.

 

خوانساری بیان کرد: طبق آمار بانک جهانی رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود که به بالای ۲ درصد برسد.


 


انتهای پیام/الف

کد خبر: ۷۹۴۹
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha