۶۱۸۳۵۱۴۴
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه تهران پرس، سردار عباس مطهری مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج در مراسم یادواره شهدای کلاچای و اربعین سردار محمدعلی حق بین گفت: نقش مردم در جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام یک نقش محوری است که در ادوار مختلف تاریخ اسلامی از زمان حضرت رسول اعظم، امیرالمومنین، امام حسن و امام حسین علیهم السلام تا زمان انقلاب اسلامی خود را به اثبات رسانیده است.

وی در پاسخ به این سوال که «چرا خبرگزاری آسوشیتدپرس در بامداد ۱۴ خرداد ۶۸ تیتر می زند: انقلاب ایران از بین رفت! اما قبل از ظهر همان روز تیتر می زند: انقلاب خمینی پس از غروب طلوع کرد»؟ گفت: این به خاطر آن است که خبرنگار آن خبرگزاری معتبر آمریکایی در فاصله یک نیم روز چنان حضوری از مردم ایران در سوگ امام را مشاهده کرد که محاسبات او را بر هم زد. شهدای ما و از جمله شهدای این خطه که یادواره به نام آنان است، سند قاطع پای کار بودن ملت ما است.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج ادامه داد: مشکلات امروز ما ریشه در روشنفکری بیماری دارد که از اواخر دوران قاجار و در۵۰ سال رژیم پهلوی در کشور رواج پیدا کرد؛ کسانی که با تفکر غرب گرایی و دوری از اسلام ما را وابسته و عقب مانده کردند. امام آمد و این معادله را بر هم زد. در این ۴۲ سال آن جاهایی که طبق اسلام به فرمان ولایت و با تکیه بر مردم وارد میدان شدیم پیروز شدیم در خود انقلاب، دفاع مقدس، پیشرفت علمی، امنیت، جبهه مقاومت و دیگر کارها دست آوردهای زیادی داشتیم و حتی تأثیر آن به بیرون از مرزها رفت. چه کسی فکر می کرد مردم سوریه این گونه به بشار اسد که نماد جبهه مقاومت است رأی بدهند؟ رای به بشار اسد رای به شخص نیست رای به جبهه مقاومت است. هرجا که به این سه عمل شد موفق بودیم و هرجا که به اسلام پشت کردیم حرف ولایت را گوش نکردیم و هرجا که به جای تکیه بر مردم و جوانان چشم به خارج بستیم ذلیل و پشیمان شدیم که ریشه در همان تفکر غرب گرایی دارد. آیا با حاکمیت نظام جمهوری اسلامی این تفکر از بین رفت؟ امام خمینی (ره) فرمودند: اگر ما از شر آمریکا و اسرائیل خلاص شویم از دست غرب گراها رها نمی شویم. آری، درست در زمانی که مردم و رزمندگان مشغول دفاع مقدس بودند، این تفکر در دانشگاه های ما تدریس شد و نیرو پرورش داد و با اتمام دفاع مقدس، همان تفکر غربگرایانه به اسم اسلام! و زیر پرچم جمهوری اسلامی! بر مسندهای علمی و اجرایی تکیه زد و الگوهای دیگری غیر از الگوی مدیریتی دفاع مقدس را رواج دادند که از دل آن اشرافیت، اختلاف طبقاتی، ویژه خواری، رانت خواری و فقر و فساد و تبعیض درآمد که به رغم موفقیتهای چشمگیر داخلی و خارجی، که متأثر از روحیه و مدیریت جهادی و انقلابی بود؛ در نتیجه آن تفکر و گرایش بی عدالتی، مشکلات اقتصادی و معیشتی، فرهنگی و اجتماعی استمرار یافت و حل نشد که همچنان کام ملت را تلخ می کند. مردم خوب و جوانان عزیز ما از این تفکر غرب گرا بسیار صدمه خوردند.

مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند: خرمشهرها در پیش است. خرمشهر زمانی آزاد شد که قبل از آن دست عوامل نفوذی دشمن و غربگراها از عرصه دفاع و امنیت کوتاه شد؛ پیروزی در جبهه مقاومت و پیروزی اخیر حماس و جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی یکی از این فتوحات بود و انشاء الله به همت ملت عزیز ما که از مردم سوریه کمتر نیستند روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ یکی از خرمشهرهای در پیش خواهد بود و در آینده سنگرهای اقتصاد و معیشت با قطع ید غربگرایان از این میدان ها، نمونه های دیگری از فتح خرمشهر خواهد بود.

امام خمینی(ره) در دوم آذر ۱۳۶۷ فرمودند: بسیجیان جهان اسلام در فکر حکومت جهانی اسلام باشند. آنروز شاید ما می گفتیم این همه مشکل در کشور داریم، چه طور آن چه امام می گوید ممکن است؟ اما امروز می بینیم که خواست امام محقق شد؛ فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، حشدالشعبی عراق، دفاع الوطنی سوریه، حزب‌الله لبنان، رزمندگان یمن، حماس فلسطین، خمینیون نیجریه و ... همان خواسته امام است که شکل گرفته است.

امروز رژیم صهیونیستی که در مخیله خود حاکمیت از نیل تا فرات را طراحی می کرد برای موجودیت خود دست و پا میزند و این اتفاق، محصول درخت تناور انقلاب اسلامی مردم ماست که به دست نهال های نوپای منشعب از آن رقم می خورد.

امروز دوست و دشمن به این انتخابات چشم دوخته اند. مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند: راه حل مشکلات کشور دولت جوان مومن حزب اللهی است. امروز کاملا مشخص است چه کسی به درد مردم می خورد چه کسی اشرافی نیست؟ چه کسی رانت بازی نمی کند؟ چه کسی فامیل بازی نمیکند؟ چه کسی پر و بال خدمت را زیر پای مردم پهن می کند؟ چه کسی خود را خسته می کند برای خدمت به مردم و از حضور در میدان نمی ترسد؟

حاج قاسم در وصیت نامه خود این گونه نوشت: امروز قرارگاه حسین‌بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی(ص). امام خمینی(ره) هم فرمود: حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است از نماز هم واجب تر است همه ما باید فدای جمهوری اسلامی بشویم امام زمان هم خودش را فدای جمهوری اسلامی می کند. ان شاءالله با حضور همه آحاد مردم حماسه ای ایجاد شود که دشمن نا امید شود. به حق خون پاک این شهیدان انتخابات ۲۸ خرداد پرشور و یکی از خرمشهرهای در پیش خواهد بود، وظیفه ما فراتر از شرکت در انتخابات است، همه باید برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۹۴۵
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha