وی گفت: شورای شهر فعلی معتقد است که باید تهران را گران کنیم که هر کسی نتواند در این شهر زندگی کنند و این نگاه منجر به فاصله بیشتر بین شمال و جنوب شهر شده است ما با این نگاه مخالف هستیم. ما با شعار دولت مردمی و ایران قوی پا به میدان گذاشت ایم ما با شورای مردمی و تهران قوی به میدان گذاشته ایم.
۲۰۲۱۰۶۱۴_۲۰۵۸۱۵
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس پنجمین برنامه دمنوشی برای شهر با حضور  "احمد نیکبختیان" و "مهدی وکیل پور" از لیست ائتلاف شورای وحدت برگزار شد.

نیکبختیان: با شهر تهران غریبه نیستیم

احمد نیکبختیان در ابتدای این مراسم در معرفی خود گفت: نزدیک ۱۹ سال است که در شهرداری مشغول به کار هستم و از شهرداری به مجمع تشخیص مصلحت نظام مامور به کار هستم.

وی گفت: ما با شهرداری تهران غریبه نیستیم و در بخش های مختلف شهرداری مشغول به کار بوده ایم. در سازمان زیباسازی، معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه ۵ و... شهرداری تهران حضور داشتم. اکنون در سطح شهر فضای فرهنگی در شهر وجود دارد اما در گذشته این فضاها وجود نداشت و به همت همکاران ما ایجاد شده است.

نیکبختیان اذعان کرد: تهران به عنوان ام‌القرای مسلیمن به دنبال حفظ هویت اسلامی ایران تهران بودیم که اذان یکپارچه در شهر را پیگیری می کردیم که در عمر مدیریت ما به سرانجام نرسید.

وی گفت: ما همه آبروی خود را برای حضور در شورای شهر به میان گذاشته ایم و با مشورت با بزرگان پا به عرصه انتخابات شورای اسلامی شهر تهران گذاشتیم.

وکیل پور: ما به دنبال تحول در مدیریت شهری هستیم

وکیل پور نیز در معرفی خود ییان کرد: دکتری مدیریت دولتی دارم که از سال ۸۶ وارد شهرداری تهران شده ام. تجربه نسبی در حوزه های مختلف شهرداری دارم و در ۳۵۲ محله تهران بازدید کرده ام و با مشکلات آن ها آشنا هستم.

وی ادامه داد: تحول در سازمان شهرداری تهران عنوان پایان نامه من بود و در حوزه علمی و عملی خرده اشرافی به شهر و شهرداری تهران دارم.

آمده‌ایم تا به مسببان وضع موجود نه بگوییم

وکیل پور با اشاره به اینکه ما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر هستید؛ گفت: ما شاهد این هستیم که مسبب آن وضعیت موجود دوباره پا به عرصه انتخابات گذاشتند و وعده‌هایی را بیان می‌کنند.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو تاکید کرد: باید یک نه جدی به مسببان وضعیت موجود کشور بگویم. دارایی‌های مردم را اولین اولویت ما در تحول مدیریتی کشور و شورای شهر تهران کارآمدی مدیران است ما آمده‌ایم تا تحول ایجاد کنیم.

وکیل پور تصریح کرد: پنجمین دوره مدیریت شهری تهران سیاسی‌ترین مدیریت شهری بود، این شورا سیاست زده بود. کدام یک از این اعضای شورای شهر میدانند که در محلات جنوبی شهر چه مشکلاتی وجود دارد هیچگاه نمی‌توان از منزل خود در شمال شهر و یا محل کار خود مشکلات شهر را برطرف کرد.

به‌دور از از پدرخواندگی و سهم‌خواهی پا به میدان گذاشته‌ایم

وی گفت: شورای وحدت جبهه انقلاب و اقشار را دربر گرفت، این شورا به دور از هرگونه پدرخواندگی و سهم‌خواهی مشغول به کار است.

وکیل پور بیان کرد: اکنون شاهد بنرهایی با هشتگرد گزارش به مردم در سطح شهر هستیم اما نمی‌توان با این بنرها مدیریت شهری را شهر را مدیریت کرد اکنون از ابر پروژه هایی که در تهران برگزار می‌شد در این دوره مدیریتی به ترمیم پنجمین پله یک پارک و یا پروژه های این چنینی رسیده‌ایم!

وی گفت: اعضای شورای پنجم اظهار می‌کنند که ۴۰ کیلومتر مترو ساختند فارغ از صحت یا عدم صحت این گزارش؛ آنها بیان می‌کنند که ۲۰ کیلومتر آن بازافتتاح است! این ادبیات باز افتتاحی اصلا معنا و مفهومی ندارد!

فاصله شمال و جنوب تهران را برطرف خواهیم کرد

وکیل پور با تاکید بر وحدت نیروهای انقلاب یک ائتلاف مردم است، اظهار کرد: در این شورا تاکید شده است که فاصله بین جنوب و شمال تهران را باید از بین ببریم و در ارائه خدمات شهری عدالت اجتماعی وجود داشته باشد.

وی گفت: شورای شهر فعلی معتقد است که باید تهران را گران کنیم که هر کسی نتواند در این شهر زندگی کنند و این نگاه منجر به فاصله بیشتر بین شمال و جنوب شهر شده است ما با این نگاه مخالف هستیم. ما با شعار دولت مردمی و ایران قوی پا به میدان گذاشت ایم ما با شورای مردمی و تهران قوی به میدان گذاشته ایم.


نیکبختیان: مدیران به مدیران هزینه ای تبدیل شده اند


نیکبختیان در ادامه اظهار کرد: اکنون مدیران شهری به مدیران هزینه‌های تبدیل شدند و تا زمانی که بودجه داشته باشند کار انجام می‌دهند و ناکارآمدی خود را به بودجه مرتبط می سازند.

وی ادامه داد: ما به دنبال کسب درآمدهای پایدار هستیم؛ پروژه‌های زیادی اکنون به اتمام نرسیده است اما دچار فرسودگی شده است اکنون باید به این سوال که چرا از زیر زمین تهران نمی‌توانیم درآمدزایی کنیم پاسخ داده شود.

نیکبختیان در ادامه خاطرنشان کرد: بسیاری از مدیران به علت این می‌توانند مشکلات مردم را حل کنند که در بین مردم نمی روند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا بیان کرد: آیا مسئولان کشور تاکنون بین مردم در ناوگان حمل و نقل عمومی حاضر شدند تا به علت شیوع این ویروس و جان باختن این تعداد زیادی از شهروندان تهرانی دست پیدا کنند؟

نیکبختیان با تاکید بر اینکه رانندگان اتوبوس نیز با ویروس کرونا در مواجهه با ویروس کرونا هستند بیان کرد چرا کارمندان دو سوم در محل کار حاضر می‌شوند اما این موضوع برای اتوبوسرانان وجود ندارد.

وی ادامه داد: چندین سال است که شعار مدیریت یکپارچه در شهر مطرح می شود اما هیچکس عزم جدی در این خصوص انجام داده است مدیریت شهری ما دچار یک افسار گسیختگی است.

نیکبختیان اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که تهران را از این به بعد خارج کنیم و نشاط و شادی را بشر بازگردانیم.

در ادامه وکیل پور گفت: منابع انسانی مهمترین پیشران تحول در یک سازمان است. شورای شهر پنجم در ابتدا کار خود به کارکنان شهرداری به چشم افرادی دزد و ناکارآمد و جنایتکار داشتند که منجر شد تمام انگیزه های به این کارکنان دستگاه‌ها کند جیب از بین برود.

وی افزود: شهرداری و مدیریت شهری در مقابله با شیوع ویروس کرونا نمره قابل قبولی نگرفته است. در زمان شروع ویروس کرونا، مدیریت شهری فعلی دست از درآمدزایی از فروش طرح ترافیک تهران برداشتند؟

وکیل پور: بازی شهرداری با سلامت مردم برای درآمدزایی

وکیل پور خاطرنشان کرد: مدیریت شهر تهران با سلامت شهروندان در خصوص طرح ترافیک تهران بازی کردند. همچنین در حوزه فرهنگی نیز شهرداری تهران اقدامات تزئینی انجام داد.

وی گفت: در مقوله فرهنگی و اجتماعی ما معتقد هستیم فرهنگ زیربنایی کارهای اساسی است. فرهنگسراها، سراهای محله و خیلی از مجموعه‌های فرهنگی شهرداری در مدیریت شهری پنجم تعطیل شدند.

وکیل پور گفت: ما نیازمند فرهنگ سازی هستیم. ۴ سال اخیر هر نمایشگاهی که در حمایت از ایام مذهبی بود تعطیل کردند، در تعظیم شعائر حسینی نیست مدیریت شهری فعلی ناکارآمد بود و در پاسخ این ناکارآمدی بیان کرد که پارچه مشکی کم آورده اند!

نیکبختیان اظهار کرد: کرونا برای مسئولان کشور بهانه خوبی شد برای ناکارآمدی برخی از مسئولان شهری. این افراد مردم را هیچ می‌دانند اما ما معتقدیم که شهر باید با مشارکت مردم اداره شود. مانع توانیم یک نسخه واحد برای اداره شهر بپیچیم.

تاثیر انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر

نیکبختیان با اشاره به همزمان برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اظهار کرد: طی سال‌های اخیر انتخابات شوراها تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است.

وی افزود: نباید افراد سیاسی به عنوان مدیران شهری انتخاب شوند که متخصصان شهری باید در راس امور شهر قرار بگیرند.

سیاسیون با ادعای خدمت به مردم مدیر شهری میشوند

نیکبختیان اظهار کرد: ۹۰ درصد مدیران شهری که سیاسی انتخاب شدند با مشکلات شهر آشنا نیستند و نسبت به آن آگاهی ندارند. مدیران شهری متخصصی که بیش از چهار سال اخیر در دسترس عموم قرار داشتند اکنون بیکار در خانه هستند زیرا انتصابات سیاسی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: مردم باید تخصص محور باشند افراد سیاسی با ادعای خدمت به مردم وارد عرصه انتخابات می‌شوند اما پس از آن به دنبال اهداف سیاسی خود هستند.

در ادامه وکیل پور گفت: نگاه ما در شورای شهر تهران به یک شورای مردمی است. بودجه‌ای که برای معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در نظر گرفته می‌شود از بسیاری از سازمان‌های متولی فرهنگ در کشور بیشتر است اما متاسفانه خروجی این معاونت را شاهد نیستیم.

کاهش هزینه ها با مشارکت مردمی در امور فرهنگی شهرداری تهران 

وی ادامه داد: شورای ششم باید زیرساخت‌های حضور مردم در امور فرهنگی باشد‌ کانون های فرهنگی و هنری متشکل از کارشناسان نخبگان و متخصصان هستند که می‌توانند از این ظرفیت بزرگ برای پیگیری اهداف شهرداری استفاده کرد. با اعتماد به این کانون‌ها می‌توان بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهیم. همچنین باید از ظرفیت‌های مردمی از جمله گروه‌های جهادی برای پیشبرد اهداف خود در شهرداری تهران استفاده کنیم.

وکیل پور اظهار کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران باید به گروههای جهادی فضاهای مناسبی را اختصاص دهد. همچنین باید به ساختار مدیریت محله و شورایاری‌ها نیز توجه ویژه‌ای شود.

نوید حضور افراد متخصص در شهرداری 

نیکبختیان در ادامه اظهار کرد: استفاده از افراد متخصص در شهرداری بسیار مهم است اکنون در شهر تعداد زیادی از تابلوهای تبلیغاتی را شاهد هستیم که نمونه بارز آن پل صدر است که اکنون تبدیل به یک نمایشگاه سیار در سطح شهر تهران شده است.

وی افزود: درهم ریختگی که امروز در شهر شاهد هستیم که منشا آن عدم استفاده از کارشناسان است. شهردار یک منطقه باید به تک تک نواحی و محل‌های آن منطقه اشراف کامل داشته باشد و با یک نسخه واحد نمی توان یک منطقه را اداره کند.
کد خبر: ۷۹۳۶
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha