۶۱۶۰۸۷۶۹
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ در سیصد و یکمین جلسه شورای شهر تهران طرح « الزام شهرداری تهران به تعیین " روز پارکبان " و "روز باغبان "  در تقویم شهری تهران » مورد بررسی قرار گرفت.

سید آرش میلانی در خصوص این طرح گفت: نیروهای خدماتی که در حوزه پسماند فعال هستند، سنت حسنه ای است که متاسانه برخی از سال ها در شهرداری به فراموشی سپرده شده است.

وی ادامه داد: برخی از شهرداران به این مضوع اهتمام جدی داشتند و برخی نیز، از همین رو لازم است دو روز به عنوان روز پاکبان و روز باغبان در تقویم شهرداری تهران ثبت شود. ما بسیار مدیون این دو قشر در حفظ و نگهداری شهر مدیون هستیم.

در ادامه حجت نظری با تاکید بر قدردانی از نیروهایی که در حوزه خدمات شهری فعال هستند، بیان کرد: نام گذاری روز ها و هفته ها مستلزم تصویب در شورای فرهنگ عمومی است، مصوبه ما قرار است به این شورا ارجاع شود و یا فارغ از شورای فرهنگ عمومی این نامگذاری صورت می گیرد؟

مسجد جامعی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر در ادامه مطرح کرد: روز گل و گیاه به پیشنهاد شورای شهر به شورای فرهنگ عمومی به ثبت رسیده است، با توجه به این روز دیگر چه نیازی به روز پاکبان است، از طرفی بهتر است این نام گذاری ها به صورت داخلی توسط شورای شهر تهران صورت بگیرد. هفته تهران نیز ما ناگذاری کردیم و شهرداری اجرا کرد.

وی ادامه داد: در ماه اردیبهشت مناسبت های زیادی وجود دارد بهتر است در دیگر ماه ها برای روز پاکبان توسط کمیسیون مربوطه انجام شود. اعظم نوری در ادامه بیان کرد: نظافت شهر و نگهداشت و توسعه فضای سبز از جمله وظیفه شهرداری تهران است، بیش از ۳۵ هزار نفر از نیروهای انسانی شهرداری در این دو حوزه مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: کار سخت خدمات شهری و کار زیبنده توسط باغبانان شهر نیازمند تشکر است، اگر این دو روز توسط شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی به ثبت رسیده است که بسیار عالی و اگر این اتفاق نیافتاد، ما در شهرداری این روز را به ثبت برسانید.

مظاهریان در ادامه بیان کرد: در این طرح عنوان شده است که این نام گذاری در تقویم شهری شهرداری تهران صورت بگیرد، در صورتی که اصلا تقویم شهری تهران نداریم که این نام گذاری صورت بگیرد!

وی ادامه داد: همچنین از طرفی نام گذاری هر روز به نام یک طرف ثبت کردند، منع دارد! این امر در اختیار ما نیست، شهرداری با وجود اینکه قدردانی از این عزیزان را وظیفه خود می داند اما این نام گذری را نای مسئولیت های خود می داند.

میلانی در ادامه گفت: با این الزام شهرداری می بایست برای گرامی داشت این عزیزان بودجه در نظر بگیرد ، وجود تقویم هیچ الزامی ندارد و ما می توانیم این عنوان را از این طرح حذف کنیم.  در نهایت این طرح با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۸۸۲
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha