photo_2021-06-12_16-32-34
به گزارش خبرنگار سیاسی تهران پرس، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین دور مناظرات انتخاباتی عنوان کرد: علم اقتصاد می گوید که محیط سرمایه گذاری باید امن باشد و این را عادلانه بین مردم توزیع کنیم.

 

همتی با بیان اینکه تورم عامل گرانی است، گفت: تورم به دلیل کسری بودجه ایجاد شده، چون درآمد دولت به خاطر تحریم کم شده است. آقای رئیسی؛ ما خودمان را به جای دیگر نزنیم. تحریم مبادلات ما را بهم زده است، شما یک کشور را نشان دهید که بخواهد با ما همکاری کند؟

 

وی با تاکید براینکه تحریم خیلی مهم است، گفت: این جریان می خواهد ما بدون دنیا زندگی کنیم، شما بلد نیستید بدون دنیا زندگی کنید درحالی که ما یک کشتی با پرچم ایران نمی توانستیم بفرستیم.  آقای رئیسی شما که سرگروه این ۵ نفر هستید سوالم از شما این است اگر قدرت دست شما بیفتد چه اتفاقی می افتد؟ من می گویم تحریم های جامع تری علیه کشور اتفاق خواهد افتاد. اگر تحریم ها نبود کاسبان تحریم سالی ۳۵۰ هزار میلیارد ضرر می کردند. راحت از کنار این قضیه نگذریم، کاسبان تحریم برای اینکه ضرر نکنند، با ترامپ باهم زیر مذاکره برجام زدند.

 

همتی ادامه داد: شما نمی خواهید سرمایه وارد کشور شود و نمی خواهید شغل برای کشورتان ایجاد شود.  فکر کنم آقای رئیسی و آنهایی که در ستادهای ایشان هستند نمی خواهند بگذارند. اما من هم اقتصاد خواندم و هم مسئولیت اقتصادی داشته ام و حتی برای کشورهای منطقه برنامه دارم. آقای رئیسی؛ شما که با اف ای تی اف مخالفت کردید، گول به خودی زدید و در زمین ترامپ بازی کردید.

 

این نامزد ریاست جمهوری افزود: آقای جلیلی فکر می کنم شوخی می کنندکه بدون اف ای تی اف کارها پیش می رود. این برای جلوگیری از پولشویی است. چرا کاری می کنید که تاجران ما به عنوان تروریست عنوان شوند.

 

این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه در سیاست خارجی من، عربستان و امارات دشمن نیست، گفت: آقای جلیلی می فرمایند چرا با دو سه کشور مذاکره می کنید؟ شما که خودتان کشور را به یک دهه با یک بیانیه خوانی معطل کردید. فکر می کنم شما از مسائل بین المللی اطلاع ندارید. الان دنیا بدون مشکل تحریم با شما کار نمی کند.

 

همتی در ادامه اظهار داشت: آقای زاکانی به عنوان پلیس بد و پوششی است و من جواب حرف‌های‌شان را نمی‌دهم.

 

وی درخصوص موضوع بورس نیز مطرح کرد: درباره بورس می گویند که نماینده دولت هستم. اما از آنجایی که هم وزیر اقتصاد و هم برخی در این خصوص بی اخلاقی کردند باید بگویم که درخصوص بورس بنده نامه خصوصی نوشتم به مقام معظم و هشدار دادم که مردم را دعوت نکنید و ایشان گفته اند که طبق هشدار ایشان مقتضی است فکر جدی برای این موضوع شود.

 

این نامزد ریاست جمهوری اظهار داشت: باید محیط اجتماعی و امنیت لازم را برای بانوان فراهم کرد تا فرصت برابر به انها دهد تا فعالیت های اجتماعی و.. داشته باشند، برای زنان سرپرست خانوار طرح داریم مبنی بر اینکه ۱ میلیون تومان یارانه می دهیم و برنامه های وسیعی را برای بانوان داریم. بانوان باید خط مقدم فعالیت های اقتصادی و اجتماعی باشند.

 

همتی خطاب به مردم نیز گفت: مردم شما می دانید اگر اینستاگرام بسته شود ، بسیاری از  شغل ها از بین می رود، آقای رئیسی؛ چرا نماینده های شما رای به بسته شدن اینستاگرام داده اند؟ چرا در کمیسیون انتصابات بانوان ترتیب اثر داده نشده است؟ الان بانوان در دادگاه ها چقدر در  فشار هستند؟ شما دقیقا بگویید که آیا مخالف گشت ارشاد هستید یا نه؟

 

این نامزد ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در این مناظرات جای روستائیان خالی است. نگاه مشاور جلیلی به روستائیان مثل نگاه رئیسی به کارمندان است. انگار روستایی و کارمندی واژه‌ای تحقیرآمیز است. من برنامه جامعی برای اقتصاد روستا دارم و انبارهای گسترده برای محصولات کشاورزی راه می اندازم تا سراغ دلال ها نروید.

 

همتی خطاب به رئیسی نیز گفت: آقای رئیسی؛ اقتصاد مثل دادگاه و زندان نیست، حکمرانی اقتصاد ما نامناسب است و مثل زندان نمی شود اداره کرد.

 

وی افزود: آقای قاضی زاده گفتند من از شما بیشتر به زنان بیشتر احترام می گذارم، اما  از خانمی در ستادتان استفاده کرده که گفته بود با واکسن می خواهند ۱۵ درصد جمعیت جهان را بکشند. آیا با این تفکر می خواهید کشور را اداره کنید؟

 

همتی با بیان اینکه من واکسیناسیون را تا اخر سال پایان خواهم داد، گفت: همه آقایان می دانند با دست خالی  در بانک مرکزی با ترامپ جنگیدم. آقای روحانی رئیس جمهور خوبی بود اما هیچ کس نمی دانست که ایشان در دوران جنگ اقتصادی چطور عمل می کند ضمن اینکه تخریب های این دوستان نیز موجب سنگ اندازی شد.

 

وی افزود: باید قبول کنیم که وقتی مردم خشمگین هستند، رئیس جمهور نباید بخندد و بگوید من هم صبح جمعه فهمیدم.

 

این نامزد ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: من قول می دهم کشور را به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل کنم و از این پیج بگذرانم. من هیچ ترسی ندارم  و به هیچ کس باج نداده و نخواهم داد. مردم؛ در روز رای گیری زیر میز بزنید!

  

انتهای پیام/الف

 
کد خبر: ۷۸۶۰
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha