۲۰۲۱۰۶۱۳_۱۲۲۵۵۸
به گزارش خبرنگار تهران پرس، غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست خبری خود که در مرکز همایش های صدر برگزار شد، اظهار کرد: شورای ائتلاف برآمده از ۴۲ سال کار انتخاباتی و سیاسی است.

وی ادامه داد: این شورا در دهه اخیر تجربه ای است که ابتدا نیروهای مردمی انقلاب اعلام فعالیت کرد و پس از آن تکامل پیدا کرد ک با عنوان شورای ائتلاف توانست ور انتخابات اسفند ۹۸ مجلس یازدهم را تشکیل دهد که به تعبیر مقام معظم رهبری، مجلس انقلابی است.

حداد عادل ادامه داد: امیدوارم امروز نیز به وسیله اسلامی انقلابی و ملی خود عمل کنیم، جامعه ما از نظر قوه مجریه جامعه ما در یک نقطه عطفی قرار گرفته است و عموم مردم با تجربه تلخ ۸ سال گذشته خواهان تغییر و تحول هستند و در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی نیز این موضوع قائل مشاهده است و کسانی که متعلق به این جریان هستند نیز اعلام برائت می کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: امیدواریم جمعه ۲۸ خرداد ماه آغاز روز نویی در اداره کشور باشد و در عرصه ریاست جمهوری و هم چنین شورای های شهر و روستا روز نویی باشد.

وی ادامه داد: شورای ائتلاف بنا بر آن دارد که فهرستی که به مردم ارائه می کند حاصل اتاق های در بسته نباشد، این شیوه در دهه ۶۰ و در اویل دهه ۷۰ کارآیی داشته اما امروز نیاز به روش های جدید است.

حدادعادل بیان کرد: افرادی که برای رای گیری به مردم معرفی میکنیم، نظر مردم را نیز در انتخاب این افراد لحاظ کنیم و این تفاوت لیست ما با دیگر لیست ها است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: ۳۱۳ نفر به معرض رای بیش از ۵۰ هزار نفر مردم تهران گذاشتیم و از این رای گیری ۸۴ نفر (۴ برابر ظرفیت شورای شهر تهران) مورد بررسی قرار گرفتند؛ در نهایت ۲۸ نفر به هیئت انتخاب (شامل اعضای شورای ائتلاف بدون حضور کاندیداها به همراه ۱۰ نفر از مردم) معرفی شدند و در نهایت ۲۱ نفر انتخاب شدند.

وی افزود: از این ۲۱ نفر کاندیدای شورای اسلامی شهر تهران، ۹۵ درصد سابقه کار اجرایی دارند، ۵۰ درصد تحصیلات علوم انسانی، ۶۲ درصد زیر ۴۵ سال دارند که گواه جوانگرایی است، ۴ نفر در بین این ۲۱ نفر زیر ۴۰ سال هستند، ۵۵ درصد سابقه مدیریت شهری دارند، سه نفر سابقه حضور در شورای شهر تهران و یک نفر نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بوده است.

حداد عادل بیان کرد: از افراد حاضر در لیست ارائه شده ۱۰ نفر به خانواده معظم شهدا تعلق دارند.

وی گفت: سردار محمد کوثری به عنوان نامزد برای ورود به مجلس معرفی می کنیم. لیست ۲۱ نفره شورای شهر منتشر شده است. در ترکیب شوراها حجت السلام آقا میری به عنوان روحانی حضور دارند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: مشارکت مردمی برای ما حاًرئیس اهمیت است. هر چند دلسردی های امروز مردم را ناشی از عملکرد ۸ سال گذشته می دانیم.

وی با اشاره انتقادهایی که در خصوص حضور نرجس سلیمانی فرزند شهید باشیم سلیمانی گفت: ‏ایشان به صورت مستقل برای شورای شهر تهران ثبت نام کرده بودند و ما نیز ما از این تصمیم اطلاع نداشتیم و چند روز گذشته متوجه ثبت نام ایشان شدیم.

حدادعادل خاطرنشان کرد: درک خاتم سلیمانی از وصیت نام پدرشان این است که این شهید عزیز برای فعالیت های اجتماعی فرزندانشان منعی نکردند. گرچه درک اعضای دیگر خانواده اینطور نیست. ایشان تصمیم داشتند به صورت انفرادی شرکت کنند، احتمال دادیم که ایشان به دلیل عدم اطلاع رسانی درست در این انتخابات رای نیاورند و رسانه های بیگانه و دشمنان شهید سلیمانی در خارج و داخل کشور رای نیاوردن ایشان را به صورت دیگری تفسیر کنند و وانمود کنند که مردم ایران از آرمان های شهیدسلیمانی فاصله گرفته اند.

وی ادامه داد: ما ابتدا خواهش کردیم خانم سلیمانی انصراف بدهند؛ اما ایشان قبول نکردند و پس از آن از خانم نرجس سلیمانی خواهش کردیم که ایشان در لیست ما قرار بگیرند. با دو با رای گیری هیئت انتخاب ایشان رای آوردند و در این فهرست قرار گرفتند.

حدادعادل بیان کرد: برخی بیان کردند که ما با انگیزه ما وارد شده، ما هم ابتدا پیشنهاد انصراف دادیم اما ایشان قبول نکردند. ما وجود نام سلیمانی در لیست خود را یک افتخار می دانیم.

وی گفت: تحصیلات خانم سلیمانی در علوم سیاسی و حقوق است و علاقه به خدمات اجتماعی دارند. ایشان کار اجرایی نداشتند.


‏حداد عادل اظهار کرد: بداخلاق هایی که در سال ۹۲ صورت گرفت نشان داد که مظلوم نمایی و تحقیر نامزدهای جبهه انقلاب و برائت جستن ۸ سال اخیر ترفندهای نخ نمایی شده است که بر اساس نظرسنجی ها تاثیری بر نظر مردم ایجاد نکرد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: ما در نظر داشتیم یک فهرست برای شورای شهر تهران ارائه کنیم اما بیش از یک فهرست برای شورای شهر تهران عرضه شده است و ما با برخی از لیستهای منتشر شده اختلاف مبنایی نداریم بلکه اختلاف های سلیقه ای است. مردم می توانند با مراجعه به کارنامه نامزدها انتخاب کنند .

وی افزود: اختلاف ما شروع نظر سنجی مردم بود، دعوت کردیم از این طریق لیست واحد دست پیدا کنیم. در شورای وحدت فرآیند دیگری پیش گرفتند. اگر ما بار دیگر همانند اسفند ۹۸ در آخرین ساعات پیش از انتخابات انجام دهیم، اعتماد جامعه به فرآیند ما از دست برود.

این خبر در حال به روز رسانی است....

 
کد خبر: ۷۸۸۴
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha