IMG_۲۰۲۱۰۶۱۲_۱۰۲۸۳۰
به گزارش خبرنگار سیاسی تهران پرس،  علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین دور مناظرات بیان کرد: گرانی و تورم در کشور از مسائل مهم است که در حوزه پوشاک و خوراکی مردم را بیچاره کرده است؛ دولت در این سال‌ها از جیب مردم ارتزاق کرده است.

 

زاکانی با بیان اینکه من تورم را در سال اول به نصف می‌رسانم، گفت: معتقد هستم ریشه فساد را باید خشکاند؛ سعی کردم با گردن کلفت‌ها درگیر شوم، از برادر رئیس جمهور تا وزیر اطلاعات برخورد کرده ام.

 

وی با بیان اینکه تمرکز زدایی و هویت دادن به شهرستان‌ها را در دستور کار خودم دارم، عنوان کرد: رانت در دولت ما وجود ندارد و همه چیز شفاف خواهد بود و حتما یارانه پنهان را ساماندهی خواهیم کرد؛ مردم درد بی‌پولی در دولت ما نخواهند کشید و ۶ میلیون ۷۰۰ هزار شغل ایجاد خواهیم کرد و ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن خواهیم ساخت.

 

این نامزد ریاست جمهوری عنوان کرد: مردم عزیز مشکل ما سه نان است، ندانستن، نخواستن و نتوانستن مظهر تمتام آن دولت آقای روحانی است و کسانی که در این دولت کار کرده اند.

 

زاکانی با بیان اینکه مشکل امروز ما دروغ گویی است، گفت: باید صداقت داشته باشیم، آقای همتی زمانی گفت نرخ بنزین تاثیری در حوزه اقتصادی  ندارد و مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما ایشان بعد اعلام کرد که من مخالف بودم و این را بدترین اقدام می دانستم. باید گفت آقای همتی چرا درغ می گویید؟ با مردم صادق باشید.

 

وی با بیان اینکه اینجا آمده ام که کسی کلاه سرشما مردم نگذارد، گفت: آقای همتی شما در مواجهه با صندوق بین المللی پول، اسرار مملکت را به این صندوق داده اید.

 

همین باعث شود که کشور دچار چالش های جدی شود و به آقای مهرعلیزاده نیز باید گفت که کرسنت خسارت داشته، شما اطلاع ندارید یا معلوم نیست کجا زندگی می‌کردید!

 

زاکانی گفت: الان با بانیان وضع موجود مواجهیم از مجلس کسی را بیرون کرده ایم که  رفته از بیمه سرمد حقوق نجومی گرفته است. ما دلار نجومی، حقوق نجومی، نقدینگی نجومی، اختلاس نجومی و پررویی نجومی داریم. مگر اینجا کهشان راه شیری است؟

 

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: رویکرد غلط دولت را به رویکرد درست تغییر می دهیم  و بر این اساس توجه به توانمندی داخل را مدنظر قرار می دهیم. در دولت ما توجه به داخل خواهد بود و تحریم بی اثر می شود. حوزه کشاورزی و روستای یک محور اصلی برای ماست و همینطور به صنابع دریایی نیز توجه می شود. ضمن اینکه نسبت به منطقه و جهان نیز نهایت استفاده صورت می گیرد.

 

زاکانی گفت: آن دوستی که علاقه ندارد با من بحث کنند به خاطر این است که به او گفتند با من بحث نکند. من هم موافقم که آقای روحانی اقتصاد بلد نیست چون شما را رئیس بانک مرکزی کرد. دوستان نمی خواهند کار کنند. درحالی که کشور را به بهترین نحو می شود اداره کرد اما این ها نمی خواهند. این مسری است در دولت که توهین کنند و به ایشان(آقای همتی) نیز این موضوع سرایت کرده است که به بنده اسم پلیس بد را می دهد.

 

وی تاکید کرد: بنده آمده ام تا مردم  در صف سبدکالا تحقیر نشوند. آمده ام تا صدای فریاد مظلومان باشم. آمده ام تا صدای مردم سیستان و بلوچستان باشم.

 

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر انقلاب نبود هیچ کدام از ما اینجا نبودیم لذا حق نداریم مانند سناتورها پهلوی هم بنشینیم و همدیگر را متهم کنیم. اگر این اتفاق رخ داد، ما از مردم جدا شده ایم و آن روز روز مرگ ماست.

 

زاکانی خطاب به مردم گفت: مردم ؛ فساد مقدم بر هر چیزی بلای جان شماست. از همین رو ریشه فساد و ناکارآمدی را می خشکانم. ریشه دروغ را خواهم کند و آمده ام با دروغ مقابله کنم. اینجا صحبت از فیلترینگ می‌کنند، آقای همتی شما کامنت‌های پایین پست اینستاگرام خودت را بسته بودی تا مردم نظر ندهند. شما جرات ندارید با مردم حرف بزنید.

 

وی ادامه داد: در این دولت جنگ اقتصادی را به جنگ شادی بدل کرده‌اند، صبح جمعه به ریش مردم خندیدند و با کفش به چادر زلزله زدگان رفتند.

 

این نامزد ریاست جمهوری گفت: مردم؛ بیایید تا همه باهم علیه غارتگران قیام کنیم،  یک عده از مسئولین سرما را کلاه گذاشته اند.

 

زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: بنده شایسته سالاری را مهیا خواهم کرد، فقر مطلق را ریشه کن می کنم و  نظارت مردم بر مسئولین را نظامند خواهم کرد، شهرستان ها را  محور تحول قرار می دهم و امروز قول می دهم با برنامه ای که ده سال است آماده کرده ایم تمام ظرفیت های تعلیق شده کشور را به فعالیت وا داریم. قول می دهم قانون اساسی را اجرا کنم و  به مردم دروغ نمی گویم و ابربدهکاران را آزاد نمی گذاریم و بسنگان و فامیل خود را سرکار  نمی آوریم. به مردم  توهین نمی کنیم و قانون را در کشور پیاده می کنیم و با مقررات‌زدایی ظرف ۴ سال ریشه اعتیاد را خشک می‌کنم.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۸۵۸
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha