IMG_۲۰۲۱۰۶۱۲_۱۵۵۲۴۳
به گزارش خبرنگار سیاسی تهران پرس،  آیت الله رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین دور مناظرات بیان کرد: برنامه اقتصادی ما در سه بخش اصلاح دولت و مبارزه با فساد و تبعیض، حمایت از خانواده ها و اقشار  محروم  و جهش تولید و کسب و کار است.

 

رئیسی درباره مبارزه با فساد نیز مطرح کرد: در دستگاه قضایی با مفسد برخورد کردیم، اما برخورد با فساد جایش در دولت است.

 

وی با بیان اینکه حتما باید سامانه اطلاعات اقتصادی ایجاد کرد، گفت: سامانه شفافیت نیز باید راه اندازی شود تا تمام  معاملات پشت ویترین برای مردم قرار گیرد که موجب افزایش اعتماد عمومی می شود. ما در قوه قضائیه نیز هر سال به مردم گزارش دادیم.

 

رئیسی با بیان اینکه در تحول ساختاری مهم تحول در نظام بانکی است، گفت: ما بانک ها را موانع تولید می دانیم.

 

وی با بیان اینکه با پیگیری ما بسیاری از معوقات بانکی برگردانده شد، عنوان کرد: سامانه هوشمند جز برنامه های جدی است و کاهش مالیات باید در کارگاه های تولید صورت گیرد.

این نامزد ریاست جمهوری عنوان کرد: ادارات ما در تراز انقلاب اسلامی نیستند و باید فساد زدایی شوند و نطام اداری اصلاح شوند و ضاطبه های دست وپا گیر از بین رود و باید نظارت های پیشینی به نظارت های پسینی تبدیل شود و مدیریت بازار ارز  صورت گیرد.

 

رئیسی اظهار داشت: تامین حداقل معیشت مردم و ارائه کارت در دستور کتار خواهد بود و در تولید ایجاد ۴میلییون شغل در ۴ سال شدنی است و باید در این زمینه کار کرد.

وی درباره اعتراض مهرعلیزاده نسبت به تجمع مردمی در استان خوزستان نیز بیان کرد: درباره تجمع خوزستان؛ از ستاد مبارزه با ستاد کرونای مرکز و استان خوزستان مجوز داده شد که یک مرجع قانونی است. ما به حرف کارشناسی گوش دادیم. آقای مهرعلیزاده شما چرا این قدر ناراحت هستید؟ در عید ۹۹ مسئولان گفتند باید محدودیت های اجرا شود اما آقای روحانی توجهی نکرد و باعث خسارات بسیاری شد، شما چرا روی این قضیه حساس نشدید؟

 

این نامزد ریاست جمهوری درباره بخش دیگری از اظهارات مهرعلیزاده که از برخی اسامی که از دید وی با آنها برخورد قضایی نشده است، گفت: آن اسامی را که ذکر کردند که برخورد قضایی نشده است، مردم؛ حداقل شما اطلاع دهید که ما به پرونده این افراد رسیدگی قضایی کرده ایم.

 

رئیسی خطاب به همتی نیز اظهار داشت: این ذهن خوانی را چگونه کرده اند که ما نظرمان درباره اف ای تی اف چیست؟ اگر منافع ملت در این قرار داد یا دیگر منافع تامین شد ما موافقیم و گرنه مخالفیم. اتقوالله .. آقای همتی حداقل به حرف های رئیس قبل از خودتان نگاه کنید گه از او درباره نتجه پرسیدند که گفت هیچ!

 

وی تاکید کرد: به برجام به عنوان یک قرارداد پایبند هستیم اما برجام را باید یک دولت مقتدر اجرا کند.

 

این نامزد ریاست جمهوری بیان داشت: در نظام سلامت مشکل داریم علی رغم اینکه زحمات بسیاری کشیده شده است.  اما تعارض منافع در بسیاری از سطوح وجود دارد . در نظام سلامت نیز برخی از تصمیمات را کنار گذاشت و تعارض منافع را کنار گذاشت.

 

رئیسی تاکید کرد: باید دسترسی به پزشک و متخصص  را برای همه کشور آسان کنیم.

 

وی با بیان اینکه عزیزان زیادی  در این کرونا آسیب دیده اندو کسب و کارها و مردم دچار مشکل جدی شده اند، گفت: معتقدم هم در حوزه جلوگیری از خسارت مردم و هم در حوزه مسائل درمانی جای بررسی جدی دارد. سازمان بازرسی پیگیری جدی کرده است در این خصوص که اگر برخی بی تدبیری ها نبود این مشکل را نداشتیم.

 

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: لیستی که آقای همتی درباره بدهکاران بانکی داده اند این سوال مطرح است پس چرا قبلا نداده اند و الان در مناظره می دهند؟

 

وی افزود: اگر من به عنوان کاندید نبودم،  نمی دانم این آقایان چه می خواستند بگویند و چه کسی را خطاب قرار دهند؟ در مناظره باید از برنامه سخن گفت. معلوم نیست شما از من ناراحت هستید یا از مردم؟ مردم از شما ناراحت اند و به شما اقبال ندارند. آیا از آنها پرسیده اید چرا ناراحت هستند؟

 

این نامزد ریاست جمهوری درخصوص فضای مجازی نیز گفت: در باره فضای مجازی نیز باید بگویم من قول صادق دارم و نگاه مردم نیز به این گونه است و هیچ فیلتری در زمان من در قوه قضائیه انجام نشده است. امروز آنچه که مهم است این است که گفته ایم اینترنت باید برای همه آسان شود .چرا فضاسازی می کنید؟ با این دوقطبی سازی که کارتان راه نمی افتد. این گونه نظر دادن دور از انصاف است.

 

رئیسی درباره مسئله گرانی بنزین و حوادث آبان ۹۸  نیز عنوان کرد: درباره گرانی بنزین تصمیم گیرنده دولت بود. اجرای این مسئله بی تدبیری بود و مقصر هم مشخص است. اگر کسی قرار است پاسخگو باشد، آن آقای روحانی است. در ماجرای بازداشتی های آبان ۹۸؛  ما مدت ها قبل عفو داده ایم مگر افرادی که با خارج ارتباط داشته اند. لازم نیست این موضوع در اینجا مطرح شود.

 

وی با بیان اینکه اولین موفقیت دولت و رئیس جمهور جهت گیری آن است، تصریح کرد: جهت گیری ما عدالت خواهد بود و دولت باید بتواند از همه نیروهای انسانی کارآمد استفاده کند و قدرت اجماع سازی داشته باشد و یک قدرت اجرایی قوی داشته باشد. برنامه بسیار مهم است و کارنامه هم موید برنامه است.

 

این نامزد ریاست جمهوری در خاتمه خاطرنشان کرد: مردم بدانند رئیس جمهور رئیس همه مردم است و حق هر ایرانی تضمین شده است و همه مردم برای او جمهور هستند و هیچ فرقی با هم ندارند و دولت وظیفه دارند و مردم هم حق دارند و  ما خود را  نسبت به پیگیری حق مردم  مکلف می دانیم.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۸۵۷
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha