IMG_۲۰۲۱۰۶۱۲_۱۰۳۰۴۴
به گزارش خبرنگار سیاسی تهران پرس، سید امیرحسین قاضی زاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره انتخاباتی با بیان اینکه امروز در کشور شاهد افزایش نرخ بیکاری در کشور و کاهش بخش های تولیدی هستیم، گفت: با این که افزایش تولید مسکن پیدا کرده ایم اما در چند استان بوده است که موجب مهاجرت سراسری شده است و تبعات منفی بسیاری داشته است.

 

قاضی زاده افزود: منابع کشور به صورت نادرست در حال توزیع است و ساختارها استضعفاگر هستند و مردم این را از نحوه مدیریت ناکارآمد می بییند.

 

وی با بیان اینکه مشکلات در گذشته همانطوری که درمناظره قبلی مطرح می شد، در این دوره نیز مطرح می شود، عنوان کرد: خطاب به مسئولین مربوطه مخصوصا آقای روحانی که مناظرات را مورد تفقد قرار دادند اعلام آمادگی می کنم و می گویم از دفترتان خارج و در صداوسیما حاضر شوید تا با شما در مورد کرونا و هر موضوع دیگری که شما بخواهید مناظره کنم.

 

این نامزد ریاست جمهوری مطرح کرد: مسئله ما در داستان دولت مسئله گرانی هست، اما مسئله اصلی نظام دیوان سالار کشور است که نزدیک به ۸۰ سال است بر کشور حاکم شده است و باعث شده روز به روز عده ای رانت خوار و گروهی که به قدرت وصل هستند، پرقدرت تر شوند.

 

قاضی زاده با بیان اینکه روز بروز مردم را از میدان خارج کرده ایم، تاکید کرد: سازوکارهای اداره کشور باید تغییر کند و ما منظومه ای به نام دولت و مردم تشکیل داده ایم.

 

وی ادامه داد: دوستان طوری حرف می زنند که گویی در مجموعه مدیریتی کشور نبودند. بنده به عنوان کمترین فرد در نقش آفرینی در مجموعه اجرایی می بینم برخی از یک موضعی حرف هایی می زنند که هشت سال قبل با یک ادبیات قوی تر زده شده است.

 

قاضی زاده اظهار داشت: اختیار فوق العاده ای که به دولت داده شد اما دولت فرصت مذاکره را خیلی بد از دست داد. کدام دولت قبل فرصت مذاکره مستقیم با امریکا داشت؟

این نامزد ریاست جمهوری خطاب به دولتمردان گفت: اگر بلد نبودید کشور را اداره کنید اگر همه موضوعات جمع شده در تهران، اگر جوانان و نوآوران و زنان کنار گذاشته شده‌اند، تقصیر کس دیگری است؟

 

قاضی زاده با تاکید براینکه راه حل امروز تغییر نسل سیاستمداران است، گفت: مردم می پرسند چرا مسائل حل نمی شود و مزمن می مانند؟ امروز دولت ها ضد مردمی و ریاست طلبی شده اند و متعلق به یک طبقه خاص و فرزندانشان و حزب بازی و فامیل بازی آمده است.

 

وی با تاکید براینکه بایستی  مثل اول انقلاب جوان ها پای کار بیایند، اظهار داشت: برای اصلاح امور باید نگاه منظومه ای داشت.  تورم باعث بیکاری و فقر و نابرابری شده و مهاجرت شکل داده است و مانع ازدواج شده است.

 

این نامزد ریاست جمهور با بیان اینکه دولت سلام کارها را به مردم واگذار می کند، گفت: در خرید تضمیمنی محصولات اساسی و در دادن یارانه به مصرف کننده نهایی و دادن این کار صورت خواهد گرفت.

 

قاضی زاده اظهار داشت: یک زمانی تولید کننده مرغ به ما مراجعه کرده اند و گفته اند که اجازه دهید که ما خودمان مدیریت کنیم و حتی زیر ۳۰درصد قیمت می توانیم به بازار عرضه کنیم.

 

وی درباره برنامه های دولت احتمالی خود نیز بیان کرد: در ۴ سال تورم زیر ۵درصد  می رسانیم و کاری می کنیم تا در ایران سوء تغذیه نباشد، وزارت خانه تشکیل می دهیم، صندوق اعتبار خانواده برای ازدواج و مسکن و اشتغال پیش بینی کرده ایم و توزیع منابع بر اساس سرانه خانوار خواهد بود.

 

قاضی زاده ادامه داد: اختیارات دولت و بودجه را به شهرستان ها واگذار می کنیم، بورس را حل خواهیم کرد  و حتما به همان راحتی که نابود شد آن را احیا می کنیم و کلاهبرداری در بورس و سهام عدالت را حل خواهیم کرد. برنامه ای نیز برای اشتغال سریع داریم و تا ۲۲ بهمن کرونا و واکسیناسیون را حل خواهیم کرد. آموزش و پرورش نوین را جایگزین فعلی می کنیم و با کمک نیروهای مسلح سربازی حرفه ای را جایگزین می کنیم.

 

این نامزد ریاست جمهوری بیان کرد: اگر می خواهیم مسائل اقتصاد روز دنیا و توسعه مشاغل استارتاپی  و.. را داشته باشیم، به فضای مجازی نیاز داریم.

 

قاضی زاده  خاطرنشان کرد: گاهی مردم می‌گویند دلمان می‌خواهد بخوابیم و بیدار شویم و بفهمیم ۸ سال گذشته خواب بوده، ما واقعا باید این سال ها را تمام کنیم و اجازه ندهیم تکرار شود و امروز این ما مردم  هستیم که باید تصمیم بگیریم این مسیر تکرار نشود.

 

این نامزد ریاست جمهوری با تاکید براینکه باید سفره انقلاب تکانده شود و تبعیض در آن  نباشد، گفت: بزرگترین درد مردم این است که چرا همه چیز  باید در یک بند پ (پارتی، پول) خلاصه شود؟ اما دولت سلام دولت جوانان می آید تا بند غ را محور قرار دهد یعنی غیرت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر یک جو غیرت بود جیب مردم در بورس زده نمی شد. اگر غیرت بود، مسئولی که فرزندش در خارج از کشور بود خودش از مسئولیت خارج می شد. غیرت همان است که وقتی پیکر (شهید سلیمانی )که مظهر غیرت است به کشور بازگشت همه برای او ایستادند، غیرت یعنی آن جوان ترکی که در بازی والیبال غیر ممکن را ممکن کرد. اما مردم این غیرت را در برخی مسئولان ندیده اند.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۸۵۶
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha