۱۶۸۸۷۰۹۶۹
به گزارش تهران پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظههار داشت: با مراجعه تعدادی از شهروندان به کلانتری ۱۰۵ "سنایی" مبنی بر سرقت اموالشان از قبیل گوشی همراه و وجوه نقد در ایستگاه بی‌آرتی، تیمی از ماموران کلانتری شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ "قاسم دستخال" اظهار داشت: ماموران در بررسی پرونده‌ها به دست آوردند سرقت‌ها توسط یک زن رخ داده است و تعدادی از مال‌باختگان توانسته‌اند، چهره سارق را به خاطر بسپارند.

وی با اشاره به دستگیری سارق توسط ماموران کلانتری حین ارتکاب جرم، تصریح کرد: سارق پس از انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد از شلوغی اتوبوس سوء‌استفاده می‌کرده و با تنه زدن و هل دادن اموال مال‌باختگان را سرقت و به مالخری می‌فروخته است.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون ۳۹ تن از مال باختگان سارقان را شناسایی کردند، افزود: متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و کشف جزئیات پرونده و دستگیری مالخر اموال سرقتی در دستور کار قرار دارد.

اعتراف به ۱۱ فقره موبایل‌قاپی

سرپرست پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان داشت: اوایل اردیبهشت ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت تلفن همراه از یک شهروند خانم به شیوه قاپ‌زنی در دادسرای ناحیه ۳۴ تهران تشکیل شد که به دستور مقام قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی واصل شد.

سرهنگ کارآگاه "علی فرخ‌پور" ادامه داد: پیرو شکایت مال‌باخته و بررسی پرونده توسط کارآگاهان مشخص شد پس از سرقت به علت اینکه شاکی نرم افزارهای بانکی را در تلفن همراه خود داشته سارق با به دست آوردن رمز آن حدود ۵ میلیون تومان را به سرقت برده است. وی تصریح کرد: بلافاصله کارآگاهان اقدامات علمی کشف جرم را به کار بسته و با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق می‌شوند هویت سارق که "رضا" نام داشت را شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات به دست آمده حاکی از آن بود رضا یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه موبایل قاپی است و به کرات دستگیر و روانه زندان شده که با آزادی از زندان مجدداً به چرخه جرم بازگشته و با پرسه‌زنی در محل‌های خلوت سوژه مورد نظر به خصوص (بانوان) را شناسایی و در فرصتی مناسب اقدام به سرقت گوشی همراه آن‌ها کرده و بلافاصله متواری می‌شود.

فرخ‌پور افزود: با اقدام به موقع کارآگاهان محل اختفاء متهم در حوالی خیابان "شریعتی" شناسایی شده و با هماهنگی‌های قضائی رضا نهم خرداد ماه در یک علمیات ضربتی دستگیر و با مواجه با ادله به دست آمده به جرم خود اعتراف کرد.

این مسئول در پایان گفت: متهم در بررسی‌های پلیسی به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرد که با تلاش کارآگاهان شاکیان پرونده شناسایی و متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.

انهدام باند جیب‌بران شرق تهران

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: بیست و نهم بهمن ماه سال گذشته یک شهروند تهرانی به دادسرای ناحیه ۱۵ تهران رفته و با در دست داشتن شکوائیه‌ای اظهار داشت ۲ روز قبل برای خرید به سوپر مارکت حوالی منزلم واقع در تهران‌نو مراجعه کردم. پس از خرید برای پرداخت وجه، کارت بانکی خود را در اختیار صاحب مغازه گذاشتم و رمز آن را هم بلند برایش قرائت کردم.

سرهنگ کارآگاه "سعید مجیدی" تصریح کرد: شاکی ادامه داد، در کنار من فرد دیگر هم حضور داشت فروشنده بعد از اینکه خرید من حساب کرد کارت من را روی پیشخوان کنار یک کارت عابر دیگر قرار داد و من بدون توجه به کارت اشتباهاً کارت خود را جا گذاشته و کارت کناری را برداشتم، بعد از تقریباً یک ساعت که به منزل برگشتم مشاهده کردم پیامک های کسر از حساب به گوشیم واصل می‌شود بررسی و کارت را کنترل کردم که دیدم کارت مربوط به من نیست و مبلغ ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از حسابم سرقت شده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی ابراز داشت: به دستور مقام قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال و در اختیار دایره مبارزه با جیب‌بری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از ارجاع پرونده تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم به سوپر مارکت اعزام و بررسی فیلم‌های ضبط شده و استعلامات انجام شده با استفاده و به کارگیری از شیوه‌های نوین کشف جرم توانستند هویت سارق را شناسایی کنند به آدرس‌های به دست آمده اعزام و نهایتاً موفق به شناسایی محل اختفاء متهم واقع در تهرانپارس شده که با هماهنگی قضائی بیستم اردیبهشت ماه طی عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری سارق به اسم "ابراهیم" شدند.

وی افزود: ابراهیم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اتهام منتسبه شد اما با روبرو شدن با اسناد و مدارک و مستندات لب به اعتراف سرقت کارت عابر شاکی در سوپر مارکت گشود که در بررسی سوابق کیفری او چون دارای سابقه جرائم جیب‌بری هم بوده از وی تحقیقات مدون بیشتر و با اینکه در زمان دستگیری یک دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۴۵ میلیون تومان هم از وی کشف شده بود، شماره سریال گوشی مورد استعلام قرار گرفت جوابیه واصل حاکی از سرقتی بودن گوشی داشت که سابقه پرونده سرقت پیگیری و شاکی شناسایی و در اظهاراتش اعلام کرد گوشی تلفن همراهم را شب عید در میدان هفت حوض از کیفم سرقت شده است در ادامه بازجویی و کشف تعدادی از دسته چک و اموال مشکوک و استعلام از مراجع مربوطه مجموعاً تعداد ۳ مال‌باخته دیگر هم شناسایی شدند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان گفت: ابراهیم در ادامه بازجویی به ده فقره سرقت دیگر با همدستی دو تن از دوستانش به نام‌های "وحید" و "سیامک" اعتراف کرد آن‌ها نیز شناسایی، دستگیر و به دادسرا معرفی شدند که با صدور قرار تامین مناسب برای تحمل کیفر روانه زندان شدند.
کد خبر: ۷۸۱۸
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha