۶۵۴۵۸۰۴_۸۰۵-۱۶۰x100
 

گروه سیاسی تهران پرس‌؛ در چهاردهمین روز تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری، برخی از کاندیداها با حضور در رسانه ملی و یا درجمع مردم به بیان دیدگاه ها و برنامه های خود پرداختند.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه «گفتگو با جوانان»، که از شبکه ۳ به روی آنتن رفت، عنوان کرد:‌« قطعاً با چند فرهنگسرا زدن در همین استان تهران و یا شهرستان‌های دیگر دغدغه‌های فرهنگی برطرف نمی‌شود».

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری  گفت: « در دولت و در مدیریت‌های مختلف مسئله میدان دادن به جوانان مسئله بسیار محوری برای من خواهد بود.البته جوانان بدانند دولتی خواهد آمد که آن‌ها را احساس خواهد کرد و آن‌ها هم ان شاءالله در کنار دولت بتوانند گره‌های مردم را باز کنند».

 

رئیسی با بیان اینکه حلقه مفقوده کشور مدیریت انقلابی است، گفت پیگیری جدی درخصوص بیکاری افراد دارد.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص تدابیر وی برای خالی شدن روستاها از سکنه نیز عنوان کرد: « برنامه ما این است که روستایی‌ها از شهرها به روستاها برگردانده شوند و ما باید بتوانیم اشتغال مناسب برای آن‌ها ایجاد کنیم تا احتیاجی به مهاجرت نباشد».

 

پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) نیز در دیدار با اهل سنت اظهار داشت: «تحول ضروری است و ما حتماً باید شرایط فعلی را متحول کنیم».

 

رئیسی با تاکید براینکه اصحاب ثروت و قدرت و پارتی بازی و ارتباط ناسالم کارشان در دولت مردمی پایان خواهد یافت، تصریح کرد: « ان شاءالله دولت ما دولت منت‌گذار نخواهد بود بلکه دولت خدمتگزار خواهد بود».

 



سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز (پنج‌شنبه) در نشست با جوانان که در کافه عمارت شمسا برگزار شد، با کنایه به برخی از نامزدها که از حضور بانوان در کابینه سخن گفته اند، بیان کرد: « اینکه حقوق زن را صرفا در این ببینیم که دو سه نفر زن در کابینه می‌‌گذاریم این توهین به زنان است. من این مدلی رفتار نکردم».

 

جلیلی در بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما اظهار داشت: « می‌توان در چهار سال آینده بیش از چهار میلیون شغل متناسب با رشته‌های مختلف نظیر معدن، کشاورزی، صنعت، شیلات، گردشگری و گردشگری سلامت ایجاد کرد».

 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت که بسیاری از کارهایی که تحت عنوان پژوهش و مطالعات در دستگاه‌ها انجام می‌شود، باید برون‌سپاری شود و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها این پژوهش‌ها و مطالعات را انجام دهند، ضمن اینکه دستگاه‌های دولتی موظف شوند پژوهش‌ها را در مناقصات اعلام کنند و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی به صورت عادلانه، پژوهش‌ها را اخذ کنند.

 

جلیلی همچنین با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری عنوان کرد: « این‌طور نیست که اشتغال مربوط به وزارت کار است و یا اینکه بانک مرکزی تمهید کند تا بانک‌ها تسهیلات بدهند.بلکه تمام دستگاه‌ها باید نسبت به این موضوع مأموریت پیدا کنند و رئیس‌جمهور به عنوان کسی که در رأس دولت قرار می‌گیرد باید بگوید هر وزارتخانه‌ای در زمینه اشتغال چه مأموریتی دارد».

 



علیرضا زاکانی میهمان برنامه «دستخط» شبکه پنج سیما بود، بیان کرد: «ما فوریت‌مان را اقتصاد و مدیریت گذشته ایم، کانون آن را جهش تولید قرار داده‌ایم و به واسطه تجربه ۲ دهه خودم، مخالفتمان را هم با دیوان سالاری، یعنی فساد اداری و اقتصادی قرار داده ایم».

 

زاکانی با بیان اینکه اولین تلاشم این است که دولت را در حمایت از تولید و مردم قرار دهم، گفت:« دولت را از رقابت با تولید عقب می‌کشم و بانک را از پیمانکاری و دلالی و بازارسیاه چرخوانی، به کمک کار تولید منتقل می‌کنم».

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین مطرح کرد: «بنده حکمرانی بر فضای مجازی و دولت الکترونیک را در سال اول دولتم به مردم وعده می‌دهم، نکته دیگر اپلیکیشن‌های موجود در فضای مجازی است که داخلی‌ها را تقویت کرده و خارجی‌ها را هم ملزم می‌کنم که به داخل کشور آمده و با قواعد کشور کار کنند. ما که کمتر از ترکیه نیستیم؛ این کشور برای آن‌ها تعیین تکلیف می‌کنند، اما مسئولین ما پایشان در مقابل آن‌ها می‌لرزد».

 

از دید زاکانی اختیارات ریاست جمهوری کاملا کافی است و آنهایی که می گویند کافی نیست، از بی فکری، بی‌ارادگی و بی‌عرضگی‌شان است.

 

وی همچنین در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما مهمترین اقدام خود را شکستن انحصار و توجه به توانمند سازی و به روز کردن صنعت خودرو و ارتباط هر چه بیشتر میان این صنعت با دانشگاه عنوان کرد.

 



سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه انتخاباتی خود در رسانه ملی،گفت: «دولت سلام، برنامه کلی خود را برای همه استان‌ها مثل واگذاری اختیارات هیئت وزیران به فرمانداران طراحی کرده است که بر این اساس تمام شهرستان‌ها به نوعی تبدیل به پایتخت می‌شوند یعنی اختیاراتی که در پایتخت هیئت وزیران دارند، همه مدیران شهرستانی خواهند داشت».

 

قاضی زاده با بیان اینکه باید سهم بانک‌ها را در تامین مالی کشور کاهش دهیم، گفت: «یعنی سایر سامانه‌های تامین مالی را که در دنیا ۳۷ مدل از جمله مدیریت پروژه و بازار سرمایه است، جایگزین ساز و کار موجود کنیم».

 

این نامزد ریاست جمهوری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما نیز اظهار داشت: «برای رفع مشکلات صنایعی همچون خودروسازی به جای واردات یا انحصار صرف به یک راه حل میانی معتقدم».

 



محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه ضبط برنامه انتخاباتی خود در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اولین اقدام دولت «اقدام و تحول» اصلاح نظام بانکی کشور است، عنوان کرد: در گام نخست بانک مرکزی را از حالت وابستگی به دولت خارج و مستقل خواهیم کرد و در گام دوم، استاندارد‌های بین المللی بانکی را در نظام بانکی پیاده خواهیم کرد».

 

رضایی همچنین تاکید کرد: «ان شاءالله همین امسال تلاش می‌کنیم به گرانی‌ها شوک منفی وارد کنیم».

 



عبدالناصر همتی دیگرنامزد انتخابات ریاست جمهوری در فیلم تبلیغاتی خود گفت: «در هیئت دولت، از چهار ساعتی که وقت داریم، سه ساعت آن خبر و بیهوده است، از یک ساعتی هم که تصمیم می‌گیریم، بیش از ۳۰ درصد مصوبات اجرا نمی‌شود».

 

همتی اظهار داشت: «برخی وعده‌های نامزدهای انتخابات عوام‌فریبی است و از نظر من شدنی نیست زیرا اطلاعی از وضعیت کشور ندارند. من که از وضعیت کشور اطلاع دارم و می‌گویم این وعده‌ها عملی نمی‌شود، برای این است که همین ماه گذشته(اردیبهشت) برای پرداخت حقوق [کارمندان دولت] از تنخواه بانک مرکزی استفاده شد».

 

عبدالناصر همتی پس از ضبط برنامه تبلیغاتی استانی خود در جمع خبرنگاران مطرح کرد: « تورم ناشی از مشکل رابطه بودجه با بانک مرکزی است و از آنجا که بودجه ما ناتراز است کسری بودجه به استقراض از بانک مرکزی منجر می‌شود که عمده آن هم براساس قانون اتفاق می‌افتد».

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که این رابطه بودجه با بانک مرکزی را اصلاح و نقدینگی را کنترل خواهم کرد، اظهار داشت: « مردم ما حق دارند مانند همه جای دنیا خودروی خوب سوار شوند چرا باید ماشین معمولی را به قیمت ماشین فورد بخرند؟ این‌ها باید اصلاح شود و من برای خودرو سازان برنامه جدی دارم».

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۸۱۶
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha