رضایی
به گزارش خبرنگار سیاسی تهران پرس، محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی تاکید کرد: مشکلات با شعار و شعبده بازی و حرف های مفت حل نمی شود و ریشه اقتصادی دارد و با حرف و سخنرانی به نتیجه نمی رسد.

 

رضایی خطاب به مردم گفت: امید دیدنی است و گفتنی نیست. دولت ما امید را به سفره شما  مردم برمی گرداند و لبخند پیروزی بر چهره شما خواهد نشست.

 

وی مطرح کرد: حرف راستی در مناظره قبلی گفته شد که کسانی که نمی خواهند تا پایان بمانند به مردم اعلام کنند. همانطوری که شما احساس کردید من تا پایان هستم و با همه رقابت خواهم کرد.

 

این نامزد ریاست جمهوری عنوان کرد: می خواهم از همه مردم و همه اقوام تمدن ساز ایرانی صحبت کنم.می خواهم از مهدی باکری، همت و احمد متوسلیان و همه قهرمانان ایرانی سخن بگویم. دولت ما شامل همه اقوام ایرانی است از اهل تسنن گرفته تا اهل تشیع. نمی دانم چرا من را به خاطر زاگرسی بودنم مسخره می کنند اما همه می دانند که من از همه اقوام ایرانی استفاده کرده ام و و دولت ما از همه ایرانی ها تشکیل می شود.

 

رضایی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سال گشایش ایران است، اظهار داشت: آخرین ریالی که از حق شما (مردم) به جیب دیگری رفته به شما بازخواهد گشت.

 

وی با انتقاد از روند برگزاری مناظرات بیان کرد: در این مناظره کمتر به برنامه توجه شده است.

 

این نامزد ریاست جمهوری درخصوص محرومیت زدایی نیز گفت: مسئله عدالت و فقرزدایی نیاز به جراحی های بزرگ دارد و طرحی که برای رفع محرومیت در زندگی مردم پیش گرفته ام ایران بدون فقیر است که از ۵ محور تشکیل می شود از جمله یارانه ۴۵۰ تومانی، مسکن سهل و حقوق به زنان خانه دار ،کسب و کارهای خانگی و سهام صندوق صنعت نفت ملی ایران که اسم این بسته کفایت زندگی است که امیدوارم بعد این اقدام یک فقیر نیز در ایران وجود نداشته باشد.

 

رضایی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۷ میلیارد دلار  به دلیل رانت در جیب کسانی رفته که صاحب حق نبوده اند، گفت: به بنده می گویند منابع یارانه را از کجا می خواهی تامین کنی؟ چطور برای رانت فولاد و سلاطین مفت خور منابع داریم اما برای فقیر و فقرا منابع نداریم؟

 

وی بیان کرد: آیا تورم را می شود کاهش داد و آیا می شود ارزش پول ملی را حفظ کرد که باید گفت بله می شود.  اگر مدیریت جهادی در کشور مستقر شود، خیلی از مشکلات حل می‌شود.

 

رضایی گفت: ما میتوانیم ۴۰ درصد یارانه پنهان را به جیب ملت برگردانیم و  اینترنت ارزان را برای خانم های سرپرست خانوار در نظر می گیریم، محدودیت هایی را که برای بانوان ورزشکار درست کرده اند حل می کنم  و برخی بانوان که مشکلات جدی برای آنها به وجود آمده حل خواهم کرد. ضمن آنکه در نهضت مسکن ایرانیان مسکن سهل و ارزان برای معلمین ایجاد می کنیم.

 

این نامزد ریاست جمهوری با تاکید براینکه اساس برنامه دولت ما اصلاح از درون قدرت است، تصریح کرد: می توانم ادعا کنم که یک اصلاحات اساسی را از بالا تا پایین شروع کنم و ابتدا از خود دولت شروع خواهم کرد.

 

رضایی با بیان اینکه دیوان سالاری و نظام بروکراسی و.. منجلابی از درگیری ها و زد و خوردها و فساد به وجود آمده است، اظهار داشت: نهادهای وابسته به رهبری همه در اختیار دولت هستند که اینها هم نیاز به اصلاحاتی دارند که پیشنهاداتم را خدمت رهبر معظم انقلاب خواهم داد و شورای عالی انقلاب فرهنگی را در صورت موافقت رهبری منحل خواهم کرد.

 

وی در ادامه مطرح کرد: کمک به قوه قضائیه کاری که آقای رئیسی شروع کرده است  و یا مجلس انقلابی که شکل گرفته را حتما پیگیری خواهم کرد و باید بتوانیم مدیریت و ساختارها را حل کنیم و بعد وارد مسائل اقتصادی و پس از آن مسائل اجتماعی شویم.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۷۲۱
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha