۶۵۴۶۰۵۱_۴۹۱


به گزارش تهران پرس، رحیم زارع با اشاره به تشکیل کمیته تجارو بازرگانان کشور در راستای حمایت از ایت الله ریسی اظهارداشت :در این نشست جمعی از تجار وبازرگانان با اشاره به شرایط کشور به بیان مسایل ومشکلات خود در حوزه تولید پرداختند وهمچنین راهکارهایی را ارایه نمودند.

وی افزود: سوال بسیاری از تولیدکنندگان‌ این بود که چرا در شرایط تحریم های ناروا واعمال تحریمهای داخلی و بخشنامه های ضد و نقیض ، شرایط را برای تولید و صادرات کشور دشوار نمودند؟

وی با بیان اینکه بسیاری از تولید و‌صادر کنندگان‌خواستار استفاده از تجارب گذشته و همچنین‌ کشورهای توسعه یافته هستند گفت : تولید کنندگان با انتقاد از شرایط از آزمون و خطا از دولت جدید خواستار بستر سازی و استمرار حضور برای ورود به بازار هدف صادراتی و ارایه قوانین سهل و حذف قوانین دست وپاگیرند.

نماینده مردم اباده در مجلس با بیان اینکه مجموعه تولید کنندگان و تجار ما از ممنوع شدن یک شبه صادرات و عدم اجرای دقیق تعهدات و قراردادهای صادرکنندگان همواره در این زمانها گله مند گفت : تسهیل ورود موقت ، استفاده از ظرفیت ترانزیت کشور ، تقویت سازمان توسعه تجارت و دفاع از حقوق صادرکنندگان و برداشت موانعی که بانک مرکزی در کار صادرات و صادرکنندگان اخلال می نماید.میتواند راهی برای توسعه وحمایت از تولید وصادرات ملی بعنوان موضوعی فرابخشی و فرادستگاهی به همراه مدیریت منسجم و قوی بعنوان در رفع مشکلات اقتصادی موثر واقع شود .

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس درباره خواسته های صادر کنندگان ومطالبات انها ادامه داد :چند جلسه شورایعالی صادرات تشکیل شد؟ چرا صادر کنندگان که افسران خط مقدم جبهه اقتصادی کشور بودند تا به این اندازه و در حد قاچاقچی تنزل پیدا کردند؟ چرا روز ملی صادرات را به تاخیر انداختید؟ چرا باید بانک مرکزی برای صادر کنندگان تصمیم بگیرد؟ چرا حساب صادرکنندگان واقعی را از صادر کننده یکبار مصرف جدا نکردند؟ چرا با این شیوه باعث کاهش شدید صادرات شدند؟ اینها از محورهای مهم و مطالبات قشر زیادی از بازرگان کشور به شمار میرود .

زارع یادآور شد : با توجه به صادرات ۵۰ میلیارد دلاری سال ۹۳ و ضرورت افزایش ده درصدی صادرات مطابق برنامه توسعه در هر سال که اگر اتفاق می افتاد حداقل می بایست ۸۰ میلیارد دلار صادرات می داشتیم ،میزان صادرات کشور به حدود ۳۵ میلیارد دلار یعنی کمتر از نصف بعد از هشت سال تنزل یافته است؟که امیدواریم در دولت اینده به این نکات توجه خاص شود .

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی واصل ۴۴در پایان تاکید کرد : مجلس در کنار دولت سعی دارد با تصویب قوانین‌ آسان و‌رفع موانع و ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان به چرخش صنعت در بخشهای مختلف و‌توسعه بازارهای صادراتی کمک کند.

 

 

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/الف


کد خبر: ۷۷۱۲
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha