همتی
به گزارش خبرنگار سیاسی تهران پرس، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین دور مناظرات انتخاباتی بیان کرد: الان انتخاب بین بد و بدتر و یا خوب و خوب تر نیست. من صداهای بی صداها و قدرت بی قدرتها هستم به این دلیل که دولت من حامی آسیب پذیرترین افراد جامعه خواهد شد.

 

همتی در ادامه مطرح کرد: کولبرها، بی شناسنامه ها و افراد معمول و کارگران غیررسمی معتادان و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و.. معضل جامعه ماست و ما همه اینها را فراموش کرده ایم که اصل هدف دولت ما خواهد بود.

 

وی ادامه داد: درباره آموزش نیز باید اساسی کار کنیم، امروز مدارس دولتی را کم اهمیت کرده ایم که برنامه من تقویت مدارس دولتی است.

 

این نامزد ریاست جمهوری در ادامه عنوان کرد: آقای جلیلی می‌گوید نباید هیچ کاری را طول بدهیم اما خودشان در مجمع FATF را دو سال در مجمع معطل نگه داشته‌اند. یا رد کنید یا تصویب.

همتی خطاب به آیت الله رئیسی نیز گفت: آقای رئیسی شما در شورای عالی اقتصادی دیدید که من مخالف دلار ۴۲۰۰ تومانی بودم. چرا جلویش نایستادید؟ من دوسال در بانک مرکزی بودم و همه زندگی م را گذاشته ام. اگر برای دو سال باید پاسخگوی دولت باشم ایشان که چهل سال در قوه قضائیه است باید پاسخگوی خرابکاری های آنجا باشد.

 

وی با بیان اینکه اقوام و مذاهب جزو مولفه های قدرت هستند، عنوان کرد: من مخالف انحصار در اقتصاد هستم و  اعطای مسئولیت بر اساس شایستگی خواهم داد.

 

همتی درباره آسیب های اجتماعی  اظهار داشت:  آسیب های اجتماعی ناشی از یک ساختار غلط است و امروز گروه های ذی نفع بر اقتصاد و فرهنگ و اجتماع چنبره زده اند و  اگر نتوانیم مشت اینها را باز کنیم عواقبی که در جامعه می بینیم قابل حل نیست.

 

همتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه من حداقل ۵ خانم در کابینه ام خواهم داشت به موضوع بانوان در جامعه ورود و مطرح کرد: ما چرا اینقدر برای خانم ها محدودیت ایجاد کرده ایم و  چرا  با دادن پیامک به خانم ها استرس وارد می کنیم.در این راستا باید گشت ارشاد را ممنوع کنیم.

 

وی با بیان اینکه همین افرادی که چنبره بر اقتصاد کشور زده اند از تحریم سود می برند، گفت: دوستانی که اینجا به عنوان رقیب بنده هستند همین حرف ها را می زنندما در مقابل جریانی قرار داریم که میگویند به جای توسعه می روند کاخ سفید را تبدیل به حسینیه کنند. من می گویم تحریم باعث مشکل شده است اما دوستان قبول نمی کنند.

 

این نامزد ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما چه حقی داریم برای زندگی‌‎کردن مردم تصمیم بگیریم. من درمورد ۶۰ درصد جوانی که می‌گویند رای نمی‌دهم صحبت می‌کنم. چرا باید کلهر و شجریان را نادیده بگیرم و یا اینکه در برنامه های تبلیغاتی با خواننده ها عکس بگیریم و آهنگ های آنها را پخش کنیم.

 

همتی خطاب به آیت الله رئیسی نیز گفت: آقای رئیسی مگر ما خنثی سازی تحریم نکردیم؟ من جز فرماندهان این عرصه بودیم.  آقای رئیسی مگر ما چکار کرده ایم که شما فکر می کنید ما در حد کارمند شما هستیم ؟

 

این نامزد ریاست جمهوری در پایان با بیان اینکه من همه چیز را از ناحیه اقتصاد حل خواهم کرد، عنوان کرد: رئیس جمهور باید شروع به شفاف سازی کنند و  مردم باید بیایند رای دهند و اجازه ندهند این روش که متلک میگویند، ادامه یابد.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۷۲۰
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha