۶۴۸۴۱۹۵_۹۴۸







به گزارش تهران پرس، احسان قاضی زاده هاشمی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما درباره جزئیات مربوط به پخش نشدن فیلم مستند تبلیغاتی این نامزد ریاست جمهوری گفت: برای پخش مستند‌های تبلیغاتی موعد قانونی در قالب دستورالعمل به نامزد‌ها ابلاغ شده است که باید در آن موعد، فیلم‌های مستندشان را به این کمیسیون ارائه کنند.

 

وی ترکیب کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را شامل دو نماینده از دولت شامل وزیر کشور و نماینده تام الاختیارش، دادستان کل کشور یا نماینده تام الاختیارش، رئیس رسانه ملی یا نماینده اش و عضوی از شورای نظارت بر صدا و سیما برشمرد.

 

آقای قاضی زاده هاشمی گفت: تصمیمات در این کمیسیون به طور جمعی گرفته می‌شود و تصمیمات فردی نیست و فیلم مستند آقای همتی ۲۰ دقیقه به ساعت ۲۰ دیشب یعنی ۲۰ دقیقه قبل از زمان پخش آن از سیما به دبیرخانه ستاد انتخابات واصل شد در حالی که طبق ضوابط حداقل باید سه ساعت قبل از زمان پخش آن به رسانه ملی ارائه می‌شد.












آقای قاضی زاده هاشمی همچنین با تاکید بر لزوم قانون مداری نامزد‌های ریاست جمهوری تاکید کرد: قانون صراحت دارد و همه باید به آن پایبند باشند ما میثاقی بستیم که هر هفت نامزد فارغ از نوع گرایش آنان برای ما محترمند و همه آنان از ضوابط اطلاع دارند پس طبق تعهد همگانی می‌توانیم انتخاباتی اخلاق مدارانه داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: بعضی از مطالب و سخنان را خیلی اخلاق مدارانه نمی‌دانیم اگر چارچوبی که برای همگان ترسیم شده است مبنای کار قرار دهیم قطعاً در مسیر به درستی پیش می‌رویم.

 

آقای قاضی زاده هاشمی گفت: اعضای بررسی کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری از نهاد‌ها و مجموعه‌های مختلفی هستند و خرد جمعی بر این کمیسیون حاکم است و خرد فردی بر آن حاکم نیست و این خرد جمعی ضوابط را به همگان اعلام کرده است.

 

وی بار تاکید کرد: هیچ نامزدی نمی‌تواند خودش را ممتاز و مستثنا بداند یا بگوید که باید مستثنا از دیگران باشد اگر چنین استثنایی برای هر نامزد در نظر گرفته شود شاهد هرج و مرج در برنامه ریزی برای برنامه‌های انتخاباتی خواهیم بود که این به زیان کل نامزدهاست و سبب اعتراض دیگر نامزد‌ها خواهد شد.

 

انتهای پیام/الف







کد خبر: ۷۵۶۲
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha