۱۴۰۷۱۶۳۶_۹۵۹


 

به گزارش تهران پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگوی حضوری و مجازی با جمعی از جوانان، با اشاره به اعلام نتیجه احراز صلاحیت‌های انتخابات پیش رو گفت: انتخابات وارد مرحله جدی رقابت بین کاندیدا‌ها شده و باید درک کرد که دغدغه مردم این جناح و آن جناح نیست، بلکه دغدغه اصلی مردم از یک طرف واقعیت‌های زندگیشان است و از طرف دیگر ورود مدیری که روحیه مردمی داشته باشد و با فساد ستیزی و برنامه قابل اجرا و کارآمد وارد میدان شود.

 

وی ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو و قوت و ضعف دولت آینده، تأثیر جدی در جبهه مقاومت و نیز در سطح بین‌المللی خواهد داشت و این حد از حساسیت، خو مؤید این واقعیت است که حضور در انتخابات، یک وظیفه شرعی، قطعی، عقلی و واجب سیاسی است.

 

حاج علی اکبری افزود: مشکلات چند سال اخیر و مسأله ویروس کرونا و نارضایتی مردم از وضعیت معیشتی، که قسمتی از آن مربوط به سوء مدیریت‌ها و سوء تدبیرهاست، ممکن است بر میزان مشارکت اثرگذار باشد.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به کار سخت دولت بعدی اظهار داشت: مردم با توجه به تجربه دولت فعلی و حس بدی که از این دولت به آن‌ها منتقل شده است، منتظر پایان دولت فعلی هستند و این کار را برای دولت آینده سخت‌تر می‌کند. در عین حال اگر دولت آینده مردمی باشد و صمیمانه در کنار مردم حضور داشته باشد، به‌صورت طبیعی بخش عمده‌ای از این بار سبک خواهد شد. حضور دولت در صحنه و مجاهدانه کار کردن ارکان دولت، به نزدیک‌تر شدن مردم به دولت و احساس خوب داشتن نسبت به آن کمک مضاعفی خواهد کرد.

 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: بعضی از کاندیدا‌های تأیید صلاحیت شده این دوره از انتخابات، با دست پر، با برنامه و ایده در انتخابات حضور پیدا کرده‌اند که این مسأله، به پیشبرد اهداف آینده و خروج از مشکلات کمک بسزایی خواهد کرد و جامعه را به آرامش نسبی خواهد رساند.

 

وی حضور پر شور مردم در انتخابات را از پشتوانه‌های اصلی نظام دانست و افزود: نظام ما به معنای واقعی کلمه مردم سالاری دینی است و این جنبه از مردم سالاری دینی در کنار مسئله حکمت امام، دوراندیشی ایشان که در قانون اساسی متجلی شده است، نظام را در برابر تهدید‌ها و دشمنی‌ها حفظ کرده است و از این رو، انتخابات و حضور پرشور مردم و برگزاری سالم و امن انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

انتهای پیام/الف

کد خبر: ۷۵۰۹
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha