۶۴۸۹۷۵۵_۲۸۵
 

 

گروه سیاسی تهران پرس؛ در پنجمین روز از تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری، برخی از کاندیداها در رسانه ملی حضور یافتند.

 

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری، صبح امروز در برنامه انتخاباتی خود که از شبکه اقتصاد به روی آنتن رفت، گفت: «باید بتوانیم میان دولت و بخش مردمی مشارکت ایجاد کنیم و بعد به سمت بخش خصوصی و تعاونی کردن کارها برویم».

 

وی با بیان اینکه حاکمیت دولت را در بخش خصوصی و تعاونی حفظ می کنیم، تصریح کرد: «فعالیت‌های اقتصادی را به اهلش می دهیم و به کسی که اهلیت دارد اعتماد می کنیم؛ حال ممکن است این اهلیت متعلق به فرد باشد یا جمع یا شرکت خصوصی یا تعاونی».

 

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیگر نامزد انتخاباتی در حاشیه ضبط گفتگو با دوربین شبکه یک سیما در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به برنامه دولت احتمالی اش برای مقابله با قاچاق و واردات بی رویه اظهار داشت: «باید با قاچاق به ویژه قاچاق سازمان یافته برخورد کرد، اما اگر مشکل صرفا با برخوردهای پلیسی و قضایی حل می شد تاکنون باید قاچاق ریشه‌کن می‌شد».

 

رئیسی با تاکید بر اینکه همه کسانی که می‌خواهند با دولت مردمی کار کنند بدانند که این دولت، دولتی ضدفساد است، گفت: «از اولین روز کاری دولت مردمی اصلاح و حذف تمام سازوکارها‌ و بسترهای فسادزا و رانت‌آفرین آغاز می‌ شود».

 

وی با بیان اینکه پایان دادن به فساد و رانت در کشور را از روز نخست استقرار دولت پیگیری می کند، به موضوع جوانان ورود و مطرح کرد: « من به جوانان گفته‌ام که آنها ازدواج کنند، ما هم ساخت مسکن برایشان را از همان روز نخست دولت پیگیری می‌کنیم و فکر می‌کنم بشود طی ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی ساخت».

 

 

سعید جلیلی نیز بمنظور افتتاحیه استودیو شبکه اختصاصی «جهاد و جهش» در فضای مجازی امروز سه شنبه در ساختمان شهدای رادیو حضور یافت و بیان کرد:« به همت جوانان متخصص، انقلابی و با انگیزه کشورمان در رسانه ملی امکانی برای کاندیداها قرار داده شده است که می‌توانیم برنامه‌های خود را در آن منتشر کنیم. ما نیز با استفاده از این فرصت بیست و چهار ساعته برای ارائه برنامه‌های خود در این بستر مؤثر و آسان برنامه‌های خود را ارائه خواهیم کرد».

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: «برنامه ما مبتنی بر هشت سال کار کارشناسی و میدانی بوده است که در قالب کارگروه‌های مختلف دولت سایه به سرانجام رسیده است و معتقدیم با این برنامه‌ها نه تنها کشور را اداره خواهیم کرد بلکه با یک نگاه واقعی، جهش خواهیم داد».

 

 

گفتنی است، محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری به تشریح برنامه‌های اقتصادی پرداخت و دراین باره عنوان کرد: « مبلغ ۴۵۰ هزار تومان برای ۴۰ میلیون نفر در نظر گرفته شده است که در واقع اثری در افزایش قیمت‌ها ندارد بلکه برای آرامش مردم است».

 

رضایی در این گفتگو خطاب به «عبدالناصر همتی» گفت: «سوال من از او این است که آیا جمهوری اسلامی درست شده است که منافع مردم به سمت ثروتمندان برود و زباله گردی و فقر و کوله بری نصیب بقیه ملت شود.گرفتن پول نیازمندان و دادن آن به ثروتمندان اشتباه است».

 

وی مجدد همتی را خطاب قرار داد و ضمن انتقاد از مواضع و عملکرد او، تصریح کرد: «من از آقای همتی که رئیس کل بانک مرکزی بود تعجب می‌کنم که آمده است در تلویزیون درباره وضع تورم و کنترل آن شعبده بازی می‌کند در حالی که خود وی سال‌ها در این زمینه در کانون مسئولیت بوده است در حالی که در سه سال اخیر نقدینگی به سرعت در کشور رشد کرد و رها شد و با تفکر دولت فعلی به صورت سیلی ویرانگر درآمده است».

 

رضایی همچنین در ساعت ۱ بامداد امروز سه شنبه، با حضور در برنامه ایران ما در شبکه جام جم از دغدغه خود که پایدارسازی امنیت، اصلاح مدیریت و اصلاح اقتصادی کشور است، سخن به میان آورد و هشدار داد که تکرار دولت های گذشته سم است.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اجازه نمی‌دهم کسی صاحب امضای طلایی باشد و از راه قانونی فساد کند، تصریح کرد: «می‌خواهم ظرف ۸ سال حداقل ۲۰ سال ایران را پیش ببرم. اقتصاد را می‌دانم مدیریت و شجاعت لازم را دارم و ریسک پذیری دارم و می‌خواهم با کمک جوانان کشور و ایرانیان خارج از کشور جهشی ایجاد کنیم».

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۵۰۷
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha