۶۵۱۵۵۰۸_۲۹۱
به گزارش تهران پرس، داود لطفی گفت: این سوله‌ها در مالکیت راه آهن است و شهرداری منطقه ۱۷ تاکنون چندین بار برای جمع آوری معتادین اقدام و تا حدودی فضا را برای حضور معتادان ناایمن کرده است. البته حفظ و حراست از داخل سوله‌ها با راه آهن است، اما شهرداری چند مرحله به تنهایی و چندین بار نیز با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری معتادان و ایجاد امنیت این فضا‌ها اقدام کرده است.

وی افزود: این سوله‌ها فضا‌هایی است که راه آهن برای خدمت رسانی در تونل‌ها به آن‌ها نیاز دارد. با این حال، اما در پیگیری‌ها و مذاکراتی که معاونت عمرانی شهرداری تهران با راه آهن جمهوری اسلامی ایران داشت مقرر شده که شهرداری تهران مشاوری را معرفی کند تا امکان جابجایی و جمع آوری تاسیسات ۴ مورد از این سوله‌ها فراهم شود.

آقای لطفی ادامه داد: همچنین مشاوران مربوطه از دو نهاد، موضوع را بررسی کردند و به این جمع بندی رسیدند که با انجام تغییراتی در طرح و نقشه‌های مربوطه تعداد این سوله‌ها کاهش پیدا کند و با این تغییرات تعداد سوله‌ها به حداقل می‌رسد. هرچند که راه آهن برای پیشبرد امور خود به این سوله‌ها دارد، اما باید آن‌ها را محصور کند.

شهردار منطقه ۱۷تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که بعد از توافق شهردار تهران با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی مقرر شد شهرداری تهران بتواند در قبال پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان از عرصه راه آهن تهران تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ بهره برداری و آن را تبدیل به یک عرصه شهری به عنوان باغ راه حضرت فاطمه (س) کند و این محدوده ۹ کیلومتری از یک فضای بی دفاع شهری به فضای مناسب شهری با کارکرد‌های گردشگری، فرهنگی و فضا‌های عمومی برای استفاده شهروندان تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه البته هنوز این سوله‌ها هنوز در مالکیت و حوزه نفوذ راه آهن است و به شهرداری واگذار نشده است، افزود: برای واگذاری باید مراحل آن طی شود و حداکثر تا دو هفته دیگر کل این عرصه در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و در این صورت قطعا شهرداری اقدامات خود را به صورت قاطع انجام می‌دهد. شهرداری به دنبال این است که بتواند این مشکلات را رفع کند و با این اقدامات عمرانی که در حال شکل گیری است و با حضور عوامل اجرایی و مردم در این فضا‌ها در ماه‌های آینده این معضل خود بخود رفع خواهد شد.

لطفی پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س) را از اولویت‌های شهرداری به عنوان یک ابرپروژه برشمرد و بیان کرد: این طرح در منطقه ۱۷ از میدان مدافعین حرم تا بزرگراه آیت الله سعیدی به طول ۳ کیلومتر امتداد دارد و در آن پیاده راه، ۶ کیلومتر مسیر دوچرخه و در دو طرف نیز نوار فضای سبز که یک فضای مفرحی را برای عبور و مرور ایجاد کند، ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از این محدوده، عرصه‌ای ۱۲۰۰ متری در اختیار شهرداری قرار دارد، توضیح داد: فعالیت‌ها در این عرصه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارد و برای بخشی که در اختیار شهرداری قرار نگرفته نیز پیمانکار انتخاب و تجهیز کارگاه انجام شده و به محض اینکه این فضا در اختیار شهرداری قرار گیرد، عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

شهردار منطقه ۱۷ خاطرنشان کرد: که تا پایان خرداد و حداکثر اوایل تیرماه مسیر دوچرخه و پیاده راه این پروژه در منطقه ۱۷ به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۴۶۱
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha