unnamed
گروه سیاسی تهران پرس؛ با نزدیک شدن به ۲۸ خرداد ماه، روز رای گیری، مرز بندی های انتخابات نیز روشن تر می شود. در شرایطی که بعد از اعلام نتایج صلاحیت کاندیداها، توسط شورای نگهبان با اینکه محسن مهرعلیزاده معاون رئیس دولت اصلاحات و عبدالناصر همتی عضو حزب کارگزاران سازندگی در صحنه رقابت ها احراز صلاحیت شده بودند، نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان ضمن انتقاد از عدم تایید صلاحیت ۹ نامزد خود در انتخابات اعلام کرد که در انتخابات نامزدی ندارد.

 

این موضوع گیری طیف تندرو جریان اصلاحات نشان می دهد که آنان تلاش دارند همچون انتخابات مجلس در سال ۹۸ اصلاح طلبان را به عدم مشارکت و تحریم انتخابات ترغیب کنند اما از آن سو طیف معتدل تر جریان اصلاحات تصمیم دارند تا نظر بزرگان این جریان را برای حمایت از همتی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جلب کنند.

 

گفته می‌شود علیرغم فشار جریان تندرو اصلاح‌طلب برای نادیده گرفتن انتخابات ریاست جمهوری، بهزاد نبوی رئیس نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان در جلسات این نهاد بر مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات تاکید داشته و گفته که اساساً جز صندوق‌های رای راه دیگری برای اصلاح‌طلبان در مسیر اصلاح‌گری وجود ندارد و این یعنی اصلاح طلبان هم به این نتیجه رسیده اند که باید از کاندیدای مورد نظر خودشان حمایت کنند.

 

حمایت حزب کارگزاران از همتی صد در صد است

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به حمایت این حزب از یک کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: حزب کارگزاران در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری از همتی، صد در صد حمایت می کند.


کرباسچی در پاسخ به این سوال که آیا جریان اصلاح طلبان نیز از عبدالناصر همتی حمایت خواهند کرد، گفت: در این خصوص خود جبهه اصلاح طلبان باید تصمیم بگیرند و در این باره باید از نبوی رئیس نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان (ناسا) و یا خانم منصوری سخنگوی نهاد سوال کنید.

 

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران تاکید کرد: ما تکلیفمان روشن است و زمانی که فردی از اعضای حزب (در انتخابات ) می آید که با منطق و برنامه های حزب سازگار است، مخالفتی با او نمی کنیم و قطعا از او حمایت می کنیم.

 

به نظر می رسد حزب کارگزاران ایران معتقدند که همتی شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دارد و تلاش می کنند که با کشاندن قشر خاکستری رنگ به سمت صندوق های رای، آرا را متوجه همتی کنند تا در نهایت دولت بعدی هم یک دولت اصلاح طلب باقی بماند.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۴۸۶
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha