n00510112-b
 

 

جمشید جعفرپور نماینده سابق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید تصریح کرد: شاید نقدهای جدی به عملکرد آقای روحانی و دولت او وارد است، چراکه دولت تدبیر و امید یک دولت کاری و دغدغه مند نبود که درصدد پیگیری مشکلات مردم باشد.

 

جعفرپور در ادامه مطرح کرد: نگاه و برداشت دولت این گونه بود که باید برنامه های خود را به خارج گره بزنیم و درصدد جلب رضایت و توجه آنها برآییم. حال آنکه دلبستگی و اعتماد کردن به برخی قدرت ها در سیاست اصلا جایی ندارد؛ آن هم امیدواری و اعتماد به آنهایی که پایبند نیستند و هرکجا منفعتشان ایجاب کند زیر قول و قرارها و حتی پیمان های مکتوب خود می زنند.

 

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: اگر دولت تدبیر و امید اعتماد خود را  به نیروهای داخلی، توانمندی ها و سرمایه های داخلی بیشتر می کرد، قطعا می توانستیم دستاوردهای بهتری داشته باشیم.

 

جعفرپور در خصوص صف های شکل گرفته در دولت تدبیر و امید عنوان کرد: اگر بخواهیم این مسائل را هم به تحریم  و بیرون از مرزهای کشور گره زنیم و بار آن را روی تحریم قرار دهیم بی انصافی است. وقتی که بانک مرکزی ۵ ماه یک سنت هم برای مرغ و تخم مرغ به هردلیلی اختصاص نمی دهد، این موضوع به یک بحران در کشور تبدیل می شود. درحالی که اگر رئیس بانک مرکزی دستور این اختصاص را می داد قطعا به این شرایط دچار نمی شدیم.

 

نماینده سابق مجلس درباره فساهای رخ داده بین نزدیکان رئیس جمهور و هیئت دولت نیز بیان کرد: برخورد قضایی با این افراد نشان می دهد هر کسی با هر نسبتی که با مقامات دارد از حاشیه امنیتی برخوردار نیست. این یک حرکت خوبی است که در قوه قضائیه شروع شده است. وقتی افراد نزدیک به نفر اول و همینطور نفر دوم اجرایی کشور به پای میز بازخواست کشیده می شوند موجب می شود تا دیگران نیز هیچ حاشیه امنی برای خود احساس نکنند.

 

جعفرپور با تاکید براینکه در هر دولتی شمشیر قانون بایستی منصفانه بالای سر همه به ویژه مسئولان باشد، خاطرنشان کرد: مسئولان اگر نمی تواند کاری را تقبل کنند و از توانشان خارج است مجبور نیستند آن را بر عهده گیرند و در صورتی که نتوانند از عهده وظیفه خود برآیند بایستی پاسخگوی عملکردشان باشند.

 

 

انتهای پیام/ الف
کد خبر: ۷۴۰۱
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha