۱۴۰۵۳۶۱۹_۵۸۱
 

 

به گزارش تهران پرس، سید رضا مظهری مجری طرح واکسیناسیون کووایران برکت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دو خط کارخانه صنعتی در کارخانه شفا فارمند راه اندازی شد. همچنین یک کارخانه صنعتی تولید انبوه نیز از اول تیر ماه به تدریج افزایش ظرفیت خواهد داشت.

 

او با بیان اینکه تاکنون یک میلیون دوز واکسن کووایران برکت تولید شده است، گفت: تا پایان خرداد تقریبا ۴ میلیون دوز واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام تولید می‌شود.

 

مظهری ادامه داد: در تیر ماه رقم تولید واکسن به ۱۰ میلیون خواهد رسید و ما در شهریورماه ۲۰ تا ۳۰ میلیون واکسن تولید شده در ستاد اجرایی خواهیم داشت و مستقیما تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

 

مجری طرح واکسیناسیون کووایران برکت با بیان اینکه امیدوار هستیم در شهریور ماه با توجه به واردات و تولیدات دیگر شرکت‌های تولید کننده واکسن داخلی درباره واکسن بی نیاز شویم و دیگر نیازی به واردات واکسن نداشته باشیم، بیان کرد: از اواخر خرداد ماه واکسیناسیون عمومی با واکسن کووایران برکت آغاز خواهد شد.

 

او بیان کرد: در حال حاضر دغدغه اصلی تحویل واکسن به وزارت بهداشت نیست چرا که در صورت کسب مجوز برای شروع واکسیناسیون تعدادی واکسن تولید شده به این وزارت خانه تحویل داده می‌شود.

 

مظهری با بیان اینکه با پایان یافتن فاز یک و دو مطالعه بالینی سطح ایمنی زایی و عوارض ایجادشده قابل ارزیابی است، بیان کرد: تمام عوارض مشاهده شده در مطالعه از نوع گرید یک گزارش شده است.

 

مجری طرح واکسیناسیون کووایران برکت ادامه داد: سطح آنتی بادی در افراد واکسینه شده به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

 

او با بیان اینکه آزمایشاتی بر روی سویه جهش یافته انگلیسی انجام شده است و اثرگذاری این واکسن بر روی این سویه تأیید شده است، گفت: برنامه ریزی برای تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام از ابتدای شیوع بیماری کرونا کلید خورده و پلتفرم‌های مختلفی مورد آزمایش قرار گرفت.

 

مظهری افزود: درحال حاضر علاوه بر نوع ویروس کشته شده در چند پلتفرم دیگر نیز واکسن کرونا در حال ساخت است.

 

او با بیان اینکه در صورتی که نیاز داخلی به طور کامل مرتفع شود تصمیمی برای صادرات انجام خواهد شد، گفت: هموطنان باید بدانند که واکسن ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند و ممکن است با گذشت زمان افراد واکسینه شده ناقل باشند بنابراین تا زمانی که همه افراد جامعه واکسینه نشوند رعایت فاصله گذرای اجتماعی در اولویت است.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۳۹۳
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha