۶۱۹۱۴۵۹۴
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛محمد کرمی اظهار کرد: براساس آخرین بازدید اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از باغ‌ وحش صفادشت، ماده گورخر آفریقایی باقی مانده در این مجموعه زنده است و وضعیت جسمی مناسبی دارد.

وی در ‌پاسخ به این ‌پرسش که آیا ماده گورخر آفریقایی باغ وحش صفادشت آبستن است؟ گفت: برای اینکه بتوان آبستن بودن یا نبودن گورخر را تایید کرد لازم است باغ‌ وحش صفادشت اسناد و مدارکی را که نشان‌دهنده آبستن بودن این حیوان است  رابه ما ارائه کند.  با این حال آن گونه که مدیر این باغ‌ وحش ‌- علیرضا شرفی- ‌پیشتر اعلام کرده بود، هر دو این ماده گورخر آبستن بودند اما ‌پس از تلف شدن یکی از این دو ماده گورخر و براساس گزارش اولیه بازدید لاشه که از سوی اداره دامپزشکی به ما رسید، آثاری از بارداری و حاملگی در گورخر ماده تلف شده نبود.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران درباره علت مرگ دو گورخر آفریقایی نر و ماده این مجموعه اظهار کرد: اداره دامپزشکی هنوز گزارش کتبی درباره علت مرگ دو گورخر آفریقایی به ما ارسال نکرده است. با این حال هم اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد به اداره دامپزشکی این شهرستان و هم اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران امروز (۸ خرداد ماه) به اداره دامپزشکی استان تهران نامه زده‌اند تا علت تلفات این دو گورخر آفریقایی را اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد بابت آزار حیوانات، مرگ گورخرها و تلفات پیشین از باغ‌ وحش صفادشت شکایت کرده است، گفت: رای دادگاه در این زمینه هنوز صادر نشده و این شکایت در دست بررسی مراجع قضایی است.

کرمی با بیان اینکه ممنوعیت واردات گونه‌های جدید به‌صورت کتبی به باغ‌ وحش صفادشت اعلام شده است، اظهار کرد: براساس نظر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران فعلا مجوزی برای واردات گونه‌های جدید برای هیچ یک از مراکز نگهداری حیات وحش و باغ‌ وحش‌های استان تهران صادر نخواهد شد.

گفتنی است، اوایل اردیبهشت ماه پس از گذشت یک هفته از ورود سه راس گورخر آفریقایی شامل یک نر و دو ماده به ایران، گورخر نر تلف و دو هفته ‌پس از آن گورخر ماده در باغ وحش صفادشت تلف شد. گرچه انتقال این سه راس گورخر و تلف شدن دو راس از آن‌ها با ابهامات و جنجال‌های فراوانی همراه بود اما باغ وحش صفادشت ‌پیش از مرگ یکی از دو گورخر ماده در صفحه رسمی خود در اینستاگرام از آبستن بودن هر دوی آن‌ها خبرداده بود.

انتهای ‌پیام
کد خبر: ۷۳۷۸
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha