۳۳۲۴۴۲۹


به گزارش گروه اجتماعی تهران‌پرس، سعید محمودی در بازدید از برخی مناطق تحت مدیریت محیط زیست در شرق استان تهران و در جمع محیط‌بانان فیروزکوه و دماوند با اشاره به اینکه باید حداقل دو پاسگاه محیط بانی در پناهگاه حیات وحش کاوه فیروزکوه جانمایی و احداث شود، گفت: این منطقه با حداقل نیرو و امکانات به بهترین وجه ممکن حفاظت شده که عدم دست اندازی به طبیعت، افزایش جمعیت حیات وحش کل و بز و قوچ و میش و برخورد جدی با تخلفات محیط زیستی گویای این موضوع است و جای تشکر بسیار از مدیریت محیط زیست در این منطقه و به طور کلی در مناطق شرق استان به واسطه تلاش محیط‌بانان و همکاری مردم دارد.





مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با هشدار جدی به شکارچیان غیرمجاز حیات وحش در استان تهران افزود: محیط‌بانان یگان حفاظت استان تهران با برنامه‌ریزی لازم و گشت‌های مستمر و هوشیاری کامل با کوچک‌ترین تخلف شکار و صید حیات وحش برخورد خواهند کرد، مخصوصاً در حال حاضر که زمان زاد و ولد حیات وحش است و در این رابطه هیچ گونه گذشتی نخواهیم داشت.

وی با تاکید به اینکه هیچ گونه مجوز شکار و صید حیات وحش در استان تهران در حال حاضر صادر نخواهد شد، تصریح کرد: سالهاست که کشور با موضوع خشکسالی و نوسان اقلیم مواجه بوده و شرایط هیدرولوژیکی چشمه‌ها به عنوان آبشخور حیات وحش تغییر کرده و بسیاری از آنها از بین رفته است که این موضوع به طور قطع بر روی اکولوژی منطقه و نهایتاً جمعیت حیات وحش تأثیرگذار است چرا که زیستگاه‌ها عمدتاً دچار نوسان شده‌اند و تغذیه و شرب لازم را نمی‌توانند در اختیار حیات وحش قرار دهند.

محمودی ادامه داد: با این شرایط صدور مجوز شکار و صید حیات وحش توجیه‌پذیر نیست و تا زمانی که شرایط مناسب به زیستگاه‌ها برنگردد مدیریت حیات وحش و موضوع حفاظت باید سختگیرانه باشد و از تصمیم گیری های اشتباه و احساسی باید دوری کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه همچنین به پتانسیل ارتقا منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند و نیز ضرورت پیش‌بینی و جانمایی یک پاسگاه محیط بانی در اثر طبیعی ملی دریاچه تار این شهرستان تاکید کرد.

وی در پایان اظهار داشت: محیط زیست متعلق به همه ماست و در این رابطه نیازمند همکاری مردم و دوستداران طبیعت هستیم و از شهروندان می‌خواهیم که هرگونه تخلف محیط زیستی را در حداقل زمان ممکن به محیط زیست اطلاع دهند.



کد خبر: ۷۲۹۵
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha