۲۰۲۱۰۵۲۴_۱۲۰۲۵۰
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ نشست خبری پیروز حناچی، شهردار تهران به همراه سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران که صبح دوشنبه -۳ خرداد - در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد.

در این نشست خبرنگار تهران پرس مطرح کرد: خط ۷ متروی تهران با ۸ ایستگاه که سال ۹۶ و در زمان مدیریت قالیباف به بهره برداری رسیده بود در دوره جدید مدیریت شهری تعطیل و علت آن عدم ایمنی لازم مانند نصب هواکش‌های میان تونلی و پله‌های اضطراری اعلام شد. در نهایت ۵ ایستگاه از این خط (به گفته برخی مدیران با کمترین تغییر) در سال ۹۷ دوباره بهره برداری شد و به عنوان دستاورد دوره پنجم به ثبت رسید! مدیران شهری فعلی مدعی هستند که بیش از ۳۰ ایستگاه مترو افتتاح شده طی سه سال اخیر، این ایستگاه ها در سال ۹۶ بین ۱۸ الی ۳۵ درصد و یک ایستگاه رو تا ۶۰ درصد مطرح می کنند در حالی که بر اساس کتاب « بانک اطلاعاتی مترو و صنایع ریلی» که در تابستان سال ۹۷ منتشر شده گویای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بسیاری از ایستگاه هایی است که در این دوره مدیریت شهری افتتاح و به بهره برداری رسیده است. با توجه به اینکه شما ایستگاه های مترو افتتاح کردید و ایستگاه مترویی در زمان تصدی گری شما ساخته نشده است، طی دو ماه باقیمانده از زمان مدیریت شهری برنامه شما برای توسعه و نوسازی حوزه حمل و نقل عمومی چه برنامه‌ای دارد؟ و آیا به وعده‌های انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاندید؟

مناف هاشمی در پاسخ به این سوال گفت: در سال ۹۹، ۲۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از محل منابع شهرداری تهران نوسازی شد. همچنین در سال ۱۴۰۰ خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، نوسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت حداقل ۲۱۰ واگن را در دستور کار قرار داریم که بیش از این با توجه به بودجه شهرداری تهران مقدور نیست. در ۶ ماه اول سال جاری امیدواری خرید و نوسازی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس محقق شود.

عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: صدها کارگر و تکنسین با صرف هزینه بیش هزار میلیارد تومان برای رفع نواقص این ایستگاه ها مترو زحمن کشیدند . ان موضوضع نادیده رفتن زحمات این صدها نفر است که توانستند این خطوط ایمن کنند . خواهش می کنم رعایت انصاف را داشته باشید. اطلاعات درج شده در کتاب بانک اطلاعاتی مترو و صنایع ریلی درست است اما درصدهای اعلامی در این کتاب دارای توضیحات است. درصد های اعلام شده در این کتاب درصد پیشرفت کارهای ساختمانی است و درصدهای اعلامی ما از نظر وزنی است. ما از این جهت مغایزتی بین این آمار وجود ندارد.

شهردار تهران در ادامه با یادآوری فاجعه قطار سمنان گفت: این رویداد تلخ نتیجه داغ کردن سیستم سیگنالینگ بود.

خبرنگار تهران پرس در سوال دیگری پرسید طی ماه‌های گذشته گلایه کارکنان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس رانی و تاکسی رانی، افزایش داشته است که به تجمع های میدانی نیز منجر شده است، عمده گلایه های و دغدغه های این پرسنل در چه حوزه ای است و چه اقداماتی برای رفع آن انجام شده است؟

مناف هاشمی افزود: در گذشته مشکلاتی در حوزه بیمه تاکسیرانی، بازنشستگان اتوبوسرانی وجود داشت. همچنین راهبران مترو نیز با مسائلی مواحه بودند که در این دوره برای حل این مشکلات تلاش شد. در همین راستا بخش زیادی از پاداش، صنوات و... بیش از ۸۰۰ بازنشسته شهرداری پرداخت شد و مابقی امور آنان در دستور کار قرار دارد. اینکه برخی توقع برطرف شدن همه مشکلات را دارند، امکان پذیر است به شرط تعطیلی سایر پروژه‌ها!

معاون شهردار: قول دادند که پایان خرداد مشکل بیمه تاکسیرانان حل خواهد شد

معاون شهردار خاطر نشان کرد: در خصوص بیمه تاکسیرانان نیز حداقل سه جلسه با بیمه تامین اجتماعی کشور برگزار شد و تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و این سازمان به امضا رسیده است. تامین اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه کشور در این موضوع تکلیف قانونی دارند که مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرند. بر اساس آخرین قولی که در مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛ این دو سازمان وعده دادند تا پایان خرداد ماه مشکل بیمه تاکسی رانان حل خواهد شد.

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۷۱۵۰
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha