۱۱۳۸۴۵۷_۱۵۸
 

نرگس معدنی پور کارشناس شهری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس با اشاره به عملکرد شهرداری در برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران عنوان کرد: سال ۱۴۰۰، سومین سال برنامه ۵ ساله سوم است اما یکی از اشکالات بزرگ این برنامه این است که برش منطقه ای و برش سالانه ندارد و بدین ترتیب امکان پالایش برنامه سوم وجود ندارد.

 

معدنی پور در ادامه عنوان کرد: علی رغم وجود تجربه دو برنامه قبلی شهرداری اما برای تدوین برنامه سوم به جای جمع آوری اطلاعات و دیتاها از حوزه های مرجع و تخصصی، اطلاعات از طریق مصاحبه و پیمایش، وضع موجود احصاء گردید که به لحاظ برنامه ریزی روش صحیح و درستی نبود. به عنوان مثال برای موضوعی مثل آلودگی هوا باید اطلاعات لازم از مراجع تخصصی دریافت شود نه از طریق مصاحبه و ارزیابی میدانی.

 

وی ادامه داد: به دلیل عدم وجود برش های سالانه و برش های منطقه ای در دو سال گذشته، برنامه سوم توسط شورا به درستی نظارت و پی گیری نشده است، گزارش گیری لازم نیز به منظور بررسی درصد پیشرفت کار به لحاظ فیزیکی و ریالی توسط شهرداری از مناطق صورت نگرفته و به عبارتی کنترل پروژه انجام نشده است.

 

کارشناس مسائل شهری درباره شعار مدیریت فعلی شهری تهران مبنی بر ارائه گزارش صد روزه بیان کرد: تا جایی که اطلاع دارم همان اوایل دوره مدیریت جدید فقط یک برنامه صد روزه داده شد که بیشتر هم مربوط به امور جاری شهرداری بود.

 

معدنی پور در پایان مطرح کرد: ادعای مدیریت شهری فعلی اجرای پروژه های توسعه ی محلی بود که براساس نیازهای محلی و در سطح کوچک مقیاس اجرا گردید و بودجه جداگانه ای هم برای آن در ردیف بودجه درنظر گرفته شد، در صورتی که در دوره قبل در کنار پروژه های کلان شهری که حتی برخی از آنها کارکرد ملی، بین المللی و جهانی داشت و به عنوان زیرساخت های آینده شهری احداث می شد، پروژه های مینیاتوری در مقیاس محلی با نظر شهروندان محلی و شورایاری ها نیز به اجرا درمی آمد. اما بودجه های آنها در دل بودجه های جاری مناطق به عنوان کارهای روتین، مستمر و مهم منطقه پیش بینی می شد و جزء لاینفک بودجه های جاری بود که مناطق ملزم به اجرای آن بودند.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۱۴۶
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha