۲۰۲۰۰۶۱۰۰۵۴۲۳۷۲۱۳۹
هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس اقتصادی تهران پرس با اشاره به مشکل تامین برق و خاموشی های اخیر در تهران و برخی کلانشهرها اظهار داشت: موضوع خاموشی های تهران و برخی استان های کشور و مشکلات به وجود آمده در تامین برق کشور، یکی از موضوعاتی بود که در روزهای گذشته شاهد برگزاری جلسات با این محور با مسئولان وزارت نیرو بودیم و متاسفانه عدم تولید برق به اندازه کافی در طول سال های گذشته باعث شده که امروز با این مشکل دست به گریبان باشیم.

وی با اشاره به راهکارهای رفع مشکلات برق در کشور اشاره کرد و گفت: سه راه حل برای بهبود شرایط برق رسانی در سراسر کشور به خصوص در تهران به عنوان پایتخت وجود دارد که می توان به ساخت نیروگاه جدید، اصلاح شبکه به منظور کاهش تلفات انرژی و همچنین ارتقای نیروگاه های موجود در سطح کشور پرداخت.

بیگی نژاد تاکید کرد: متاسفانه در طول روزهای گذشته شاهد قطعی برق در تهران و استان های کشور بودیم که این مسئله باعث آسیب رساندن به زندگی عادی مردم در شرایط کرونایی شده است و به موازات آن شاهد انتقادات مختلف از سوی مردم به دلیل عدم مدیریت و برنامه ریزی صحیح برای تامین برق کشور توسط مسئولان وزارت نیرو هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه و اعتبار، یکی از مشکلات تامین برق در کشور برشمرده می شود، افزود: باید در طول سال های گذشته برق تولید می شده که مسئولان وزارت نیرو معتقدند به دلیل عدم بودجه و اعتبار، موفق به این کار نشده اند و کار به جایی رسیده که امروز باید قطعی های مکرر در تهران و شهرهای مختلف کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید شورای عالی امنیت ملی و همچنین سران قوا در جلسات جداگانه ای، موضوع تخصیص اعتبار به موضوع تولید برق در کشور را در دستور کار خود قرار دهند و منابع مالی این مشکل را حل و فصل نمایند چرا که این مشکل حل شدنی است و فقط همت مسئولان را می طلبد.

بیگی نژاد خاطر نشان کرد: اگر از حالا شروع به تامین اعتبار و تولید برق در کشور کنیم، قطعا ۷ سال آینده هیچ مشکلی در تامین برق سراسر کشور نخواهیم داشت و در طول این سال ها هم همچنان باید مسئله صرفه جویی در مصرف برق را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با بیان اینکه در کنار مشکل اعتبار و بودجه برای تولید برق در کشور، با مشکل جدی تری هم مواجه هستیم، افزود: مسئولان وزارت نیرو باید با مدیریت صحیح مانع از بروز چنین مشکلی در کشور می شدند و نباید کار به اینجا کشیده می شد و اکنون فقط مسئولان باید به تامین اعتبار بیندیشند تا مشکل تولید برق در کشور حل و فصل شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۱۵۳
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha