۲۰۲۰۰۹۱۰۳۵۲۴۴۹۶۴۳۷۷
 

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس  درباره گمانه های زنی های مبنی براینکه علی لاریجانی ادامه دهنده دولت روحانی است، تصریح کرد: دیدگاه های علی لاریجانی با رویکردهای آقای روحانی قرابت هایی دارد؛ البته نمی توانیم بگوییم که روحانی مساوی با لاریجانی است اما شخص آقای لاریجانی در عمل کمک شایان و بسیاری به آقای روحانی کرده و اکنون حسن روحانی مدیون اوست به همین دلیل به نظر می رسد در انتخابات پیش رو آقای روحانی دنبال ادای دین به لاریجانی است.

 

مقتدایی در ادامه به عملکرد علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: آقای لاریجانی با پاداش و تنبیه ها در طول دوره مدیریتی خود توانسته بود مجلس را با خود همراه کند و دوره ریاست ایشان در مجلس به گونه ای بود که نمایندگان تلاش می کردند تا در کابینه ایشان قرار گیرند.

 

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: آقای لاریجانی فردی است که از هوشمندی لازم برای رقابت برخوردار بوده اما مشکل آن است که او دارای سوابقی است که آن سوابق را می توان مورد نقد قرار داد و در این راستا برجسته سازی کرد به همین دلیل نباید آقای لاریجانی را یک کاندیدای عادی انتخابات به حساب آورد بلکه وی توانمندی ایجاد اجماع در بین بخشی از نخبگان کشور را دارد و روزهای آتی نشان خواهد داد علی لاریجانی برای رییس جمهور شدن آمده است نه صرفا شرکت در رقابت انتخاباتی.

 

مقتدایی  درباره هدف علی لاریجانی از حضور در انتخابات ریاست جمهوری نیز مطرح کرد: روزهای آینده مشخص خواهد کرد آقای لاریجانی به دنبال احیای وجهه خود و بازگشت به گردونه قدرت اجرایی است.

 

وی ادامه داد: علی لاریجانی در رقابت های انتخاباتی یکی از بخش های اصلی انتخابات محسوب خواهد شد که سوابقش هم مخالف و هم موافق دارد. بخشی از نمایندگان ادوار حیات سیاسی خود و بازگشت به قدرت را در به قدرت رسیدن علی لاریجانی می دانند، همچنانکه که بخش دیگری از نمایندگان مجلس نگاهشان به آقای لاریجانی در کلیت نگاه همراه گونه ای نیست.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۰۵۰
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha