۱۳۹۹۰۷۳۵_۷۱۰
به گزارش تهران پرس، سید حسن نقوی حسینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو باباشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت فعلی اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو  گفت: اصلاح طلبان در انتخابات این دوره با چالش  های جدی رو به رو هستند که مهم‌ترین آن عدم استقبال مردم از اصلاحات است، دلیل این عدم استقبال هم عملکرد ۸ ساله دولت روحانی است. اگر چه اصلاح طلبان از چند ماه قبل در تلاش هستند که نشان دهند دولت روحانی دولت اصلاحات نبوده است.


 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اما مردم می دانند که این امر واقیعت ندارد چون دولت روحانی واقعا اصلاح طلب بوده و تمام جریانات سیاسی در دولت اول و دوم با تمام توان از دولت روحانی حمایت کردند.

 

نقوی حسینی در ادامه بیان کرد: اصلاح طلبان اگر در دولت اول روحانی از او حمایت کردند و سپس متوجه شدند که رئیس جمهور جبهه اصلاحات نیست و یک رئیس جمهوری اجاره ای است، چرا در دوره دوم از او حمایت کردند؟ وقتی روحانی کاندیدا شد از سید محمد خاتمی  تا تمام احزاب جریان اصلاح طلب پشت روحانی ایستادند.


 


اصلاحات نمی تواند خودش را مبرا از عملکرد دولت روحانی بداند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر مدیرانی که در این دو دوره روی کار بودند هم اصلاح طلب هستند ادامه داد: اصلاحات نمی تواند خودش را مبرا از عملکرد دولت روحانی بداند. دولت هم اکنون در تلاش است در مذاکرات وین دستاوردی داشته باشد تا مانوری بدهد. اما مذاکرات وین دستاوردی برای اصلاح طلبان به ارمغان نخواهد آورد.

 

نقوی حسینی افزود: البته این مذاکرات هم به نتیجه نمی رسد و  استراتژی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین لغو تحریم ها است در صورتی که غرب در صدد تعلیق تحریم ها است. هر کسی نامزد اصلاح طلبان باشد میدان انتهابات ۱۴۰۰ را باخته چون مردم به هیچ وجه به اصلاح طلبان اعتماد نمی کنند و اقبالی هم نشان نمی دهند.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: البته اصلاح طلبان ممکن است به دنبال نامزد اجاره ای بوده و با علی لاریجانی هم گفت‌وگو کرده باشند، اما لاریجانی هم باهوش است و به شرایط اصلاح طلبان واقف است و بعید می‌دانم با پرچم اصلاح طلبان به صحنه بیاید.

 

به گفته این فعال اصولگرا، علی لاریجانی حتی در بین مردم هم رای ندارد و اگر زیر پرچم اصلاح طلبان هم برود شرایطش بدتر می شود. لاریجانی با این شرایط با آرم اصلاح طلبان وارد نخواهد شد. اما اصلاح طلبان  به جهانگیری اقبال دارند و مابقی اصلاح طلبان بعید است از فیلتر شورای نگهبان رد شوند، زیرا دارای شرایط رجل سیاسی و مذهبی نیستند.

 

نقوی حسینی افزود: در عرصه انتخابات شاهد رقابت چهار جریان هستیم و هم اکنون رقابت بین اصولگرا و اصلاح طلب نیست. جریان اصولگرا، اصلاح طلب، اعتدالیون، دولت جوان انقلابی  و احمدی نژاد در این انتخابات با یکدیگر در حال رقابت هستند. جریان جوان انقلابی معتقد است که زمان کارآمدی اصلاح طلب و اصولگرا را پشت سر گذاشته ایم و باید یک دولت جدید با انرژی، چهره های جدید و عبور از جریانات مصطلح روی کار بیاید تا از پس مشکلات بر بیاید.

 

این فعال اصولگرا افزود: احمدی نژاد هر چهار جریان را زیر سوال می برد، ولی اینکه در انتخابات باید به یک شکل بندی و قالب جدید برسیم و فراتر از جریانات فعلی برسیم،  امری جدید است و اغلب هم از جریان انقلابی و غیر انقلابی صحبت می کنند.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جریان انقلابی معمولا همین جریان انقلابی موجود در جریان اصولگرایی هستند که اعتقادی به شورای وحدت و شورای ائتلاف ندارند.


 

 


انتهای پیام/الف

کد خبر: ۶۹۶۰
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha