۴۹۰۰۱۴_۴۱۳۹۷۲۷۷۹۲_۳۲۰_۱۶۱

به گزارش تهران پرس، در پی تجاوزهای بی‌وقفه رژیم صهیونیستی به بخش‌های مختلفی از نوار غزه،‌ وزارت اوقاف غزه از تخریب و واردن شدن خسارت‌ به عبادتگاه‌های مسلمان در این نوار خبر داد.

 


پایگاه خبری «فلسطین الان»‌ به نقل از اوقاف غزه گزارش داد که سه مسجد به طور‌کامل در پی این حملات ویران شده و به  ۴۰ مسجد دیگر در پی تجاوزات مستمر علیه غزه خسارت‌هایی وارد شده است.

 

در این گزارش همچنین اشاره شده است که به علت موشک‌باران رژیم صهیونیستی در اطراف برخی عبادتگاه‌ها، ۴۲ مسجد نیز بسته شده است.

 

این گزارش در حالی منتشر شده است که آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا)، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را نمی‌دهد.

 

سازمان ملل متحد نیز در بیانیه اعلام کرد که در پی حملات مستمر تل‌آویو به نوار غزه، ۷۲ هزار نفر در این نوار آواره شده‌اند.

 

روز دوم اعتصاب سراسری در کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸

ساکنان شهرهای مختلف در کرانه باختری و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸، برای دومین روز متوالی، برای اعلام همبستگی با مردم غزه و قدس و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، به اعتصاب سراسری خود ادامه دادند.

 

فلسطین اشغالی، امروز (چهارشنبه - ۱۹ می) برای دومین روز متوالی شاهد اعتصاب و نافرمانی مدنی فراگیر در کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در اعلام همبستگی با مردم نوار غزه و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی است.

 

مردم کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ فلسطین، برای نخستین بار پس از چندین دهه، از روز گذشته، به منظور اعلام همبستگی با مردم غزه و قدس و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، اعتصابی سراسری را آغاز کردند.

 

به نوشته پایگاه خبری «عربی ۲۱»، کرانه باختری روز گذشته نیز شاهد بیش از صد رویارویی با اشغالگران در نخستین روز اعتصاب فراگیر در اراضی فلسطین در حمایت از قس و مقاومت غزه بود.

 

چهار شهید و  ۶۱۲ مجروح در کرانه باختری

بنا بر این گزارش، در ۱۴۳ نقطه در مناطق مختلف کرانه باختری، فلسطینیان با صهیونیست‌ها درگیر شدند و طی آن چهار جوان فلسطینی شهید و نزدیک به ۶۱۲ نفر مجروح شدند.

 

درگیری‌ها در شهر البیره (در استان رام‌الله)، نابلس، بیت لحم و الخلیل بسیار شدید بود. در رام‌الله هزاران نفر در خیابان‌های شهر دست به راهپیمایی زدند و صدها نفر از فلسطینی‌ها با حرکت به سمت ورودی شهر و نزدیکی شهرک‌ «بیت ایل» با مأموران رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

 

در شهر نابلس درگیری‌ها در نزدیکی گذرگاه «حواره» چندین ساعت ادامه یافت و طی آن ده‌ها فلسطین زخمی شدند.

 

شمار زیادی از جوانان فلسطینی در کرانه باختری خواستار تشکیل فوری یک فرماندهی یکپارچه برای آغاز انتفاضه‌ای فراگیر در سراسر فلسطین شدند زیرا این امر ضامن تداوم مقاومت و اعتراضات به شیوه‌ای مناسب علیه رژیم صهیونیستی است.

 

روز دوم اعتصاب سراسری در کرانه باختری و اراضی اشغالی 48 فلسطین

اعتصاب و درگیری در اراضی ۱۹۴۸

علاوه بر کرانه باختری، شهرهای حیفا، یافا، ام الفحم، الطیره، شفا عمرو  و الناصره در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ نیز شاهد راهپیمایی‌های گسترده و اعتراضات و اعتصاب فراگیر علیه رژیم صهیونیستی بود و در برخی مناطق نیز نظامیان صهیونیست با فلسطینیان درگیر شدند.

 

به اعلام مرکز «عداله» در اراضی ۱۹۴۸، برخی از فلسطینیان ساکن این بخش از فلسطین اشغالی، عصر دیروز، به دلیل مشارکت در این تظاهرات‌ها، حکم اخراج دریافت کرده‌اند.

 

درگیری‌ها در قدس

شهر قدس نیز هنوز شاهد درگیری‌های مستمر میان اشغالگران و فلسطینیان است و نظامیان صهیونیست، بامداد امروز شمار زیادی از فلسطینیان ساکن این شهر را دستگیر کردند و در جریان تیراندازی صهیونیست‌ها در نزدیکی روستای «جبع» در شمال شرق قدس اشغالی، یک فلسطینی به شدن زخمی شد و وضعیت او در حال حاضر، وخیم گزارش شده است.

 

روز گذشته در محله «شیخ جراح» در قدس که به نماد مقاومت تبدیل شده و همچنین در نزدیکی «باب العامود» در جوار مسجد الاقصی، صهیونیست‌ها با فلسطینیان درگیر شدند.

 

شب گذشته، شهرک‌نشینان صهیونیست نیز با سلاح به یکی از منازل نزدوی ورودی شهرک «حزما» در شمال شرق قدس اشغالی حمله کردند و به سوی یک خودرو در این منطقه نیز تیراندازی کردند که هیچ تلفات جانی به همراه نداشت.

 

بنا بر این گزارش، تمامی فعالیت‌های صنفی، تجاری، آموزشی (از جمله مؤسسه‌های خصوصی و دولتی،) مدارس، دانشگاهها، بانک‌ها و وسائل نقلیه در این اعتصاب شرکت کرده‌اند. این کمپین با شعار «اعتصاب از بحر تا نهر» به دعوت رهبران گروههای مقاومت آغاز شده است.

 

روزنامه یدیعوت آحارانوت روز گذشته نیز پیش‌بینی کرده بود که با اعتصاب رانندگان اتوبوس‌ها، هرج و مرج بزرگی در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ ایجاد شود. همچنین درباره احتمال درگیری‌های شدید میان فلسطینی‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی در نقاط ایست و بازرسی در کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸ هشدار داده بود.

 

این در حالی است که نیروهای رژیم صهیونیستی برای دهمین روز متوالی همچنان به تجاوزهای وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهند و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند.

 

نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی/ عضو کابینه: باید غزه را موقتاََ تصرف کنیم

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی پیش از برگزاری نشست کابینه امنیتی برای بررسی وضعیت درگیری‌ها با گروه‌های مقاومت فلسطینی، خواستار اشغال موقت نوار غزه توسط ارتش این رژیم شد.

 

رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که کابینه امنیتی این رژیم احتمالا ظهر امروز (چهارشنبه) یا صبح فردا (پنجشنبه) برای بررسی تحولات نوار غزه تشکیل جلسه می‌دهد.

 

شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم گزارش داد که موضوع اصلی جلسه کابینه سیاسی-امنیتی اسرائیل، بررسی آتش‌بس در نوار غزه و همچنین پایان دادن به حملات ارتش به این منطقه است.

 

«یووال استاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی و عضو ناظر کابینه امنیتی نیز پیشنهاد داد ارتش این رژیم، به صورت موقت نوار غزه را تصرف کند تا گروه‌های مقاومت از جمله حماس را خلع سلاح نماید.

 

به نوشته روزنامه «جروزالم‌ پست»، استاینیتز پیش از ورود به نشست کابینه مدعی شد: «ما نمی‌توانیم از این موضوع بگریزیم که روزی مجبور خواهیم شد غزه را موقتاََ تصرف کنیم، که البته هزینه گزافی نیز دارد. آن روز، به هر دلیلی، هنوز نرسیده است».

 

وی همچنین افزود: «هیچکس حماس را خلع سلاح نمی‌کند تا زمانی که ما این کار را به‌زور انجام ندهیم. البته ایده تصرف غزه برای خلع سلاح کامل گروه‌های تروریستی، بهای سنگینی دارد».

 

پیش از این نیز «یواف گالانت» وزیر آموزش و عضو ارشد کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با اذعان به تلاش‌های ناموفق برای ترور فرمانده گردان‌های القسام، بر تداوم حملات جنایتکارانه به نوار غزه تاکید کردند.

 


نتانیاهو: ۴ هزار موشک و راکت از نوار غزه به سمت ما شلیک شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای با سفیران هفتاد کشور، با اشاره به شلیک‌شدن حدود ۴ هزار موشک و راکت از نوار غزه، گفت هیچ گزینه‌ای را درخصوص این درگیری‌ها منتفی نمی‌دانند.

 

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) برای توجیه جنایات و حملات وحشیانه ارتش این رژیم به نوار غزه و کشتار فلسطینیان بی‌گناه، جلسه‌ای با سفیران حدود ۷۰ کشور در فلسطین اشغالی برگزار کرد.

 

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو بدون اشاره کردن به ممانعت غیرقانونی نظامیان اسرائیلی از حضور فلسطینیان در مسجدالاقصی برای ماه رمضان، مدعی شد: «ما به دنبال این درگیری نبودیم و حماس برای رسیدن به اهداف خود از پرونده شیخ جراح بهره برداری کرد».

 

وی در تلاش برای مظلوم‌نمایی و قربانی نشان دادن شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک غزه، گفت: «حماس و جهاد اسلامی حدود ۴ هزار فروند موشک به سمت اسرائیل شلیک کردند... ما با یک سازمان تروریستی روبه‌رو هستیم».

 

نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی که از حملات گسترده موشکی و راکتی گروه‌های مقاومت غافلگیر شده، اینگونه سعی کرد آبروی ریخته‌شده خود را بازیابد: «ما در حال تلاش برای تضعیف توانایی‌ها و اراده حماس و جهاد [اسلامی] هستیم. ما هیچ چیزی را منتفی نمی‌دانیم و امیدواریم که آرامش به سرعت برقرار شود».

 

نتانیاهو در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود: «حماس یک تأسیسات کامل زیرزمینی در نوار غزه ساخته است. یک شهر کامل در زیر نوار غزه وجود دارد... ما سعی می‌کنیم به کسانی که ما را هدف قرار می‌دهند، ضربه بزنیم و در این‌باره بسیار دقیق تصمیم می‌گیریم».

 

وی ضمن ابراز نگرانی شدید از احتمال پیروزی گروه‌های مقاومت در درگیری‌های اخیر با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: «اگر حماس فکر می‌کند در حال پیروزی است، پس این یک شکست برای همه ما و تمام غرب است».

 

رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که کابینه امنیتی این رژیم احتمالا ظهر امروز (چهارشنبه) یا صبح فردا (پنجشنبه) برای بررسی تحولات نوار غزه تشکیل جلسه می‌دهد.

 

پیش از این، «یووال استاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی و عضو ناظر کابینه امنیتی نیز پیشنهاد داد ارتش این رژیم، به صورت موقت نوار غزه را تصرف کند تا گروه‌های مقاومت از جمله حماس را خلع سلاح نماید.

بیانیه محمد الضیف

رسانه‌های صهیونیستی: ترور «محمد الضیف» دو بار طی هفته گذشته شکست خورد

 

رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که این رژیم طی هفته گذشته دو بار در ترور فرمانده گردان‌های القسام شکست خورده است.

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که اسرائیل طی هفته گذشته دوبار تلاش کرد تا «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام را ترور کند اما ناموفق بوده است.

 

از سوی دیگر شبکه خبری العالم گزارش داد که گردان‌های القسام در پاسخ به تجاوزهای اخیر صهیونیست‌ها به نوار غزه، ۶ پایگاه نظامی صهیونیست‌ها را موشک باران کردند.

 

ساعتی پیش رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند مصر پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس میان صهیونیست‌ها و گروه‌های مقاومت ارائه کرده است.

 

گزارش‌های اولیه حاکی است در این طرح پیشنهاد شده آتش‌بس از صبح پنجشنبه به اجرا درآید. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شده حماس با این طرح موافقت کرده است.

 

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز»، وزیر جنگ این رژیم ساعاتی قبل‌تر گفته‌اند که عملیات‌ها در غزه ادامه خواهد یافت.

 

خبرگزاری آناتولی هم روز گذشته (دوشنبه) به نقل از منابع آگاه غربی مدعی شد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به عملیات نظامی در نوار غزه از واشنگتن چند روز زمان خواسته است.

 

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، تا این لحظه شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۲۲۱ شهید از جمله ۶۲ کودک و ۳۶ زن رسیده است. همچنین بیش از ۱۴۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.


منبع:خبرگزاری قدس

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۶۹۷۶
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha