۵۸۲۱۵_۶۷۲
 

عزت‌الله یوسفیان ‌ملا نماینده سابق تهران و از چهره های نزدیک به لاریجانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس درباره نحوه حضور لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیان کرد: آقای لاریجانی با هیچ جریانی نیست و به صورت مستقل آمده است. بعید است که اصلاح طلبان نیز کاندیدای خود را رها کنند و سرغ آقای لاریجانی بیایند.

 

یوسفیان در ادامه افزود: مسلما اگر اصلاح طلبان کاندیدای مورد نظرشان انتخاب نشود ممکن است سراغ آقای لاریجانی بیایند. البته اگر این کار را کنند به سود خودشان خواهد بود!

 

یوسفیان در پاسخ به این سوال که گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه اسحاق جهانگیری کاندیدای پوششی علی لاریجانی است، گفت: اصلا موضوع پوششی مطرح نیست و آقای لاریجانی با احدی در این خصوص صحبت نکرده و فعلا مستقل آمده است اما ممکن است  اصلاح طلبان بعدا به نفع او کنار روند و از او حمایت کنند.

 

یوسفیان با بیان اینکه مهمترین موضوع الان تایید یا عدم تایید کاندیدها توسط شورای نگهبان است، عنوان کرد: اینطور نیست که شورای نگهبان همه کاندیدهای اصلاح طلب و اصولگرا را تایید کند. طبیعی است که عده ای تایید نشوند و اگر هر کدام از کاندیداهای دوطیف تایید نشوند، بسیاری از معادلات بهم می خورد و جابجا می شود.

 

نماینده سابق مجلس ادامه داد: باید ببینیم که پس از اعلام صلاحیت ها توسط شورای نگهبان چه اتفاقی می افتد و ممکن است فردی در حد تایید جریان اصلاح طلبی وجود نداشته نباشد و در این صورت به سمت آقای لاریجانی بیایند. در مورد اصولگراها نیز امکان دارد همین اتفاق بیفتد. لذا اولین تغییرات عمده و اساسی بعد از اعلام صلاحیت ها در شورای نگهبان است.

 

یوسفیان در پایان یادآور شد: اکنون عده ای از اصلاح طلبان معتدل نسبت به حمایت از آقای لاریجانی تمایل دارند مانند آقای محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی که چند روز گذشته در گفتگویی مطرح کرده است که ما به آقای لاریجانی گرایش داریم.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۶۹۳۸
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha