۱۳۹۷۱۲۲۵۰۰۱۲۰۵_Test_PhotoNیی
 

صالح اسکندری استاد دانشگاه و معاون مرکز آینده پژوهی انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس درباره ارزیابی عملکرد شورای شهر تهران در دوره پنجم تصریح کرد: مهمترین شعار شورای شهر دوره پنجم " شهر نفروشی" بود  که به بهانه آن و کاهش درآمدهای شهرداری فعالیت های عمرانی بزرگ یا تعطیل شدند و یا بهره برداری از پروژه های بزرگ و متوسط کند شد.

 

 

اسکندری با بیان اینکه درست یا غلط بخش مهمی از منابع درآمدی شهرداری تهران از محل ساخت و ساز شهروندان است، گفت: افرایش نامتعارف سطح درآمدهای پایدار شهرداری در بودجه ۱۴۰۰ حکایت از آن می کند که شهر فروشی تحت عناوین و نام های دیگر ادامه دارد اما به ظاهر این شهر فروشی در قالب اصلاحات طرح تفصیلی شهر تهران مصوب ۱۳۹۸ قانونی و تطهیر شده است.

 

 

این استاد دانشگاه بیان کرد: بودجه شهرداری تهران برای ۱۴۰۰ با احتساب ۴۱ تبصره این بودجه رقمی معادل ۴۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان است. این درحالی است که در سال ۱۳۹۶ این بودجه کمتر از ۱۸ هزار میلیارد تومان بود.

 

 

معاون مرکز آینده پژوهی انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهروندان تهرانی بهترین قاضی برای ارزیابی و مقایسه عملکرد شورای شهر و شهرداری تهران در این دوره با دوره های قبل هستند، گفت: چطور با ۱۸ هزار میلیارد تومان آن همه فعالیت عمرانی، بزرگراه ها، تونل ها، خطوط مترو، پارک ها، بوستان ها، میادین، پیاده راه ها و ... اجرا شد، اما در این دوره با رقمی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بیشتر کارها و فعالیت های عمرانی بزرگ تعطیل شده و گویی شهر از رمق افتاده است.

 

 

عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی افزود: وقتی به واسطه کرونا و کاهش تردد ها در شهر درآمد حوزه حمل و نقل و برخی حوزه های درآمدی دیگر شهرداری کاهش یافته و اعضای شورا "شهرفروشی" را هم خط قرمز خود می دانند چگونه رقم بودجه بدون احتساب تبصره ها با حدود ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۳۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

 

اسکندری  با بیان اینکه خوشبختانه شهرفروشی و یا نفروشی کمیت پذیر است، عنوان کرد: تعداد پروانه های ساخت و ساز صادر شده چه آنهایی که بر اساس طرح تفصیلی بوده و چه آنهایی که خلاف مقررات و ضوابط مصوب بوده، سنجش پذیر است و قطعا شورای شهر ششم باید این موضوع را مورد بررسی دقیق و راستی آزمایی قرار دهد و گزارش جامعی به مردم ارائه نماید.

 

این استاد دانشگاه در پایان گفت: متاسفانه همانطور که در دولت یازدهم و دوازدهم هم چرخ معیشت مردم و هم چرخ سانتریفیوژ هر دو از حرکت ایستاد در شورای شهر و شهرداری همسو با دولت نیز هم چوب لای چرخ شهر گذاشته شد و هم به مسیر غلط شهر فروشی برای تامین منابع شهرداری تحت عناوینی نظیر مازاد تراکم، عوارض طرح های توسعه شهری و ... ادامه دادند.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۶۷۴۶
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha