MDA-WF-107667816112491-MDA-WN-107538576619819
به گزارش تهران پرس؛ تخصص گرایی یک امر لازم در مدیریت است و صد البته که اگر شخصی در جایگاهی نتوانست انتظارات را برآورده نماید باید تغییر کند تا فرد شایسته تری جای او را بگیرد اما وای بر زمانی که این تغییرات رنگ و بوی سیاسی و سهم خواهی بگیرد.

در حالی که شورای شهر و شهرداری تهران دوره پنجم روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، ماجرای انتصابات تا آخرین روزهای فعالیت این دوره ادامه دارد و تغییرات قابل توجه در جایگاه و اعضای مدیران شهری آن هم در روزهای پایانی این دوره مدیریت شهری سوال برانگیز شده است!

اما رفت و آمد در مدیرت شهری پنجم از ابتدا بنا نهاده شد به گونه ای زمان های طلایی برای مدیریت شهر و اجرای پروژه های نیمه تمام در پس این بازیهای کودکانه مدیریت شهری پنجم از دست رفت. بماند که زیر سوال بردن مدیریت گذشته برای توجیه ناکارآمدی همچنان حربه این قشر نا کاربلد بوده است.

این عادت ابتدا از شورا به مدیریت سرایت کرد همچنان که محمد علی نجفی، سمیع الله مکارم(سرپرست)، محمد علی افشانی، مصطفی سلیمی(سرپرست) و پیروز حناچی در این دوره ۴ ساله در بهشت رفت و آمد داشتند.

از سوی دیگر همزمان با تغییرات در شهرداری تهران دیگر پست‌ها نیز دچار تغییرات اساسی می‌شد برای مثال پیروز حناچی که در حال حاضر شهردار تهران است خودش در دوره مدیریت شهری پنجم بارها در سمت‌های معاون عمرانی و شهرسازی در حال جابه‌جایی بوده است.

این در حالی است که معاونت های دیگر شهرداری تهران همواره ابستن تغییرات بوده و هست تنها نگاهی به فهرست تغییرات معاونت های شهرداری تهران گویای بی ثباتی در این دوره است.

معاونت فنی عمران: پیروز حناچی، ایرج معزی،صفا صبوری

معاونت فرهنگی اجتماعی: ولی الله شجاع پوریان، محمد رضا جوادی یگانه

معاونت شهر سازی: مهدی حجت ، پیروز حناچی و عبدالرضا گلپایگانی

معاونت حمل و نقل و ترافیک: مازیار حسینی، محسن پور سید آقایی، مناف هاشمی

معاونت مالی : سمیع الله حسینی مکارم، زریر نگین تاجی، عبدالحمید امامی

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی : ابراهیم شیخ، حامد مظاهریان

معاونت خدمات شهری : مجتبی یزدانی

سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران: سعید اوحدی ، میثم امرودی

معاونت هماهنگی امور مناطق : حسن رباطی، شاپور رستمی،

مرکز ارتباطات و امور بین الملل : امین عارف نیا، کریمی ابر قویی، پوریا سوری، غلامحسین محمدی

این حجم از تغییرات در معاونت های شهرداری تهران در طی ۴ سال بی نظیر بوده و واضح است که نتیجه این بی ثباتی چیزی جز نا امنی برای کارمندان و معطل ماندن کار و امورات شهر نبوده است.

این در حالی است تغییرات در سطح شهرداری های مناطق سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران نظیر سازمان سرمایه گذاری، سازمان املاک، شرکت شهروند که بعضا به دلیل تخلفات هم بوده جای بحث بر ناکارامدی مدیریت شهری در دوره پنجم نخواهد گذاشت.

رسوایی مدیر عامل شرکت شهروند در فروش برنج آلوده و بعد از آن تخلف وحشتناک مدیران شهروند در ثبت شخصی برند شهروند در سراسر کشور که هیچ گاه رسانه ای نشد و صرفا به عزل مدیر عامل مربوطه منجرب شد( تمام اسناد و مدارک در این زمینه در تیم تحریریه موجود می باشد)و تخلفات شهرداران مناطق ۸ و ۲۱ و زوایای این تخلفات همچنان بر مردم پوشیده مانده آن هم از سوی شورا و شهرداری مدعی شفافیت شیشه ای .

به نظر می‌رسد سهم خواهی اعضای شورای شهر از شهرداری تهران نیز در این زمینه نقش اساسی داشته است!
کد خبر: ۶۷۲۸
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha