Screenshot_۲۰۲۱۰۵۱۴-۰۰۰۴۰۵_Chrome
به گزارش تهران پرس به نقل از عصرهمدان؛ در حدود هشت سال گذشته بسیاری از شرکت ها و واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل شدند و به دنبال آن هم کارگران بسیاری بیکار و معیشت اقشار ضعیف جامعه روز به روز تنگ و تنگ تر شده است.

ضعف دولت در اجرای صحیح واگذاری واحدهای تولیدی به بخش خصوصی

سوءتدبیر دولت در اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون و نبود نظارت صحیح بر عرضه واحدهای تولیدی به بخش خصوصی، کاغذبازی های نامعقول اداری و مشکلات سرمایه در گردش زمینه ساز تعطیلی یا نیمه تعطیلی تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی در سراسر کشور شده است، آن هم در سال هایی که رهبر معظم انقلاب بر مسئله اقتصاد و تولید با نامگذاری عناوین سال ها تأکید بسیار داشته اند.

ناامیدی، بذری که دولت در دل تولیدکنندگان پاشید/قاضی القضات روشن کننده چراغ کارخانه های تعطیل شده

به اذعان کارشناسان دولت در این زمینه نه تنها امیدی برای مردم ایران زمین به وجود نیاورد، بلکه بذر ناامیدی را در دل تولیدکنندگان و در نهایت اقتصاد کشور پاشید.

با این وجود در لحظه ای که می رفت چراغ کارخانه ها یکی پس از دیگری تعطیل شود، آیت الله ابراهیم رئیسی به عنوان قاضی القضات کشور بر جایگاه ریاست قوه قضائیه نشست و همزمان با سالم سازی درون سازمانی که در دستور کار خود قرار داده بود، به سمت یافتن چرایی تعطیلی واحدهای تولیدی حرکت کرد.

خلا کم کاری دولت با پرکاری دستگاه قضایی در حمایت از تولید پر شد/حوزه های قضایی در حمایت از تولید به خط شد

و این گونه با بررسی موشکافانه پرونده کارخانه های تعطیل شده بر اثر سوءمدیریت دستگاه های اجرایی، خلاء ناشی از کم کاری دولت را با پرکاری شبانه روزی خود پر کرد و در این سال ها با پیگیری ها و حمایت ها و البته به خط کردن حوزه های قضایی در سراسر کشور مأموریت راه اندازی کارخانه های تعطیل شده را به خوبی در دست گرفته است.

این را می توان از بازگشت به خط تولید کارخانه هایی همچون هفت تپه و به زودی کارخانه کیوان همدان مشاهده کرد.

آیت الله رئیسی در جریان سفر خود به همدان گفته بود: مدیر شجاع و کارآمد مشکل گشاست نه اعتبار و بودجه های آن چنانی، ما از تجربه دنیا استفاده کنیم نه از تجویزهایشان، این ها دو مقوله متفاوت است، چرا که نسخه های نظام سلطه برای وابسته شدن کشورهای دیگر به آن ها است.

واحدهای تولیدی در خصوصی سازی به اهلش سپرده شود

وی همچنین عنوان کرده بود: سیاست ما درباره خصوصی سازی این است که باید حمایت شود و سه کار هدایت، نظارت و حمایت که وظیفه دولت است اگر به درستی انجام شود تولید حفظ شده و ایجاد اشتغال می کند، خصوصی سازی اشکال ساختاری هم دارد که باید با کمک مجلس حل شود و ما به عنوان دستگاه قضایی از خصوصی سازی حمایت می کنیم اما باید واحدهای تولیدی به اهلش سپرده شود.

سوءمدیریت در نحوه واگذاری واحدهای تولیدی به بخش خصوصی، زمینه ساز تعطیلی کارخانه ها شد

در این باره «حجت الاسلام احمدحسین فلاحی» سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان، گفت: برخی از اقدامات دستگاه قضایی کشور در حمایت از تولید و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی، از کارهای اجرایی است که آنانی که باید انجام نداده اند، در واقع دستگاه های اجرایی در طول هشت سال گذشته با بی تفاوتی و سوء مدیریت به ویژه در نحوه واگذاری ها شرکت ها و کارخانه ها به بخش خصوصی زمینه ساز تعطیلی این واحدها شده است.
کد خبر: ۶۷۱۸
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha