۱۳۹۳۲۵۶۰_۹۱۹



 

به گزارش تهران پرس، سعیدحبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعداد دانشجویان مستقر در خوابگاه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار نفر در خوابگاه‌های دانشگاه تهران مستقر هستند. در صورت بازگشایی دانشگاه‌ها ۱۵ هزار دانشجو می‌توانند در خوابگاه‌های دانشگاه تهران مستقر شوند؛ در حال حاضر با توجه به اینکه در موج جدید کرونا قرار گرفته‌ایم، ارائه خوابگاه‌ها متوقف شده اند.

 

حبیبا تصریح کرد: دانشجویان ساکن فعلی در خوابگاه‌ها قبل از قرمز شدن پایتخت در خوابگاه‌ها مستقر شده اند و تا به این لحظه هیچ تصمیمی برای پذیرش جدید دانشجویان در خوابگاه نگرفته ایم.

 

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: در صورت بهبود شرایط ویروس کرونا به متقاضیان خوابگاه داده می‌شود. هم اکنون بازسازی اساسی ۳ تعداد از خوابگاه‌های دانشگاه در حال انجام است.

 

حبیبا با بیان اینکه ساخت ۲ عدد از خوابگاه‌های جدید دانشگاه تهران را در دست اقدام داریم، تاکید کرد: امیدواریم تا پایان انتخابات ۱۴۰۰ خوابگاه‌های جدید دانشگاه تهران را افتتاح کنیم که تقریبا ۴۷۰ دانشجو می‌توانند در آن ساکن شوند.

 

او ادامه داد: خوابگاه‌هایی که در دست بازسازی داریم حدود ۵۵۰۰ متر مربع است که به علت تعمیرات اساسی کاملا نو می‌شوند و با خوابگاه‌های جدید هم تراز خواهند شد.

 

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه تهران گفت: طبق مذاکراتی که با یک خیر داشته ایم به این نتیجه رسیدیم که خوابگاهی با ظرفیت ۱۱۰ واحدی را برای متاهلین بسازیم، سال گذشته از این روند بازدید شده و هم اکنون منتظر عملی شدن فرآیند آن هستیم.

 

حبیبا اضافه کرد: صندوق رفاه دانشجویان و مجلس، مبلغی را برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی ۱۱۰ واحدی در نظر گرفته اند که بودجه آن حداقل ۴۵ میلیارد تومان خواهد بود، بنابراین برای بودجه هیچ مبلغی از ما کم نمی‌شود و دانشگاه تنها وظیفه رصد نقشه کشی برای احداث خوابگاه‌های متاهلی را دارد.

 

انتهای پیام/الف

کد خبر: ۶۵۴۵
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha