۲۰۲۱۰۵۱۰_۱۲۰۱۲۷
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ پیروز حناچی صبح امروز در نشست خبری خود که در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: تلاش کردیم در این دوره متفاوت عمل کنیم و به مسیر ۳۰ ساله ای که به آن نقد داشتیم را اصلاح کنیم.

وی افزود: تلاش کردیم شهر را برای هشت میلیون نفر ساکن آن اصلاح کنیم. برنامه هایمان را بر اساس شعارها و برنامه های بلند مدت پایه گذاری کردیم‌.

شهردار تهران بیان کرد: اقداماتی که در این دوره شهری صورت گرفت نباید مغایر برنامه های کلان تهران باشد‌. طی این ۳۰ ماه در حوزه فنی و عمرانی تلاش کردیم به استانداردهای جهانی نزدیک شویم. هرچند که تمامی ابزارهای رقابت های جهانی در دست ما نیست و برخی از آن به دنبال حاکمیتی است.

حناچی تصریح کرد: باغ راه حضرت زهرا، پروژه امیرکبیر، میدان امام خمینی و... پروژه‌هایی است که دارای تغییر رویکرد است.

وی ادامه داد: به دنبال ثبت جهانی خیابان ولیعصر هستیم، یک قنادی صد ساله در این خیابان وحود دارد.

شهردار تهران بیان کرد: مراکز نوآوری را حمایت کردیم، همچنین تلاش کردیم بی انضباطی را کنترل کنیم. سرنوشت شهر را به فروش تراکم گره نزدیم سعی کردیم منابع مالی پایدار شهر را افزایش دهیم.

شهردار تهران اذعان کرد: نشان دهنده تغییر ریل است و دوم نیازمند تداوم است. فارغ از اینکه در آینده من و یا کس دیگری شهردار تهران باشد، اگر می خواهیم تهران جای زندگی باشد باید این مسیر ادامه پیدا کند.

وی گفت: با افزایش مشارکت در انتخابات کیفیت آن افزایش پیدا می کند و به میزان کاهش مشارکت اشخاصی وارد مدیریت شهری می شوند که با ۱۰۰ هزار رای وارد می شوند. از نظر من شورای ترکیبی بهتر است.

شهردار تهران گفت: روند بررسی به پرونده دو شهردار بازداشت شده ادامه داد و هنوز حکمی در خصوص آن ها صادر نشده است‌.

بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی و نهادهای نظامی به شهرداری

شهردار تهران درباره آخرین آمار بدهی دولت به شهرداری تهران؛ گفت: مطالبات شهرداری از دولت در حوزه‌ های مختلف است، این بدهی در بخش صرفه جویی سوخت تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و این رقم به یارانه حمل و نقلی که از ساز مان برنامه و بودجه دریافت می‌شود، اضافه شده و کمک هایی که از اوراق مشارکت دریافت می کنیم هم در این بخش قرار دارد.

حناچی گفت: بدهی دولت در بخش پروانه های ساختمانی دستکاه‌های دولتی هم به تازگی پیگیری و بررسی شده است.

شهردار تهران گفت: دستگاه‌های دولت فقط در بخش ساخت و سازهای بدون پروانه بیشتر ۳۰هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند. هرساله هم بنابر سهم دولت در بافت های فرسوده و ... از طریق وزارت اقتصاد بخشی از بدهی‌ها با بدهی‌های بانکی تهاتر می‌شود

به گفته وی؛ تاکنون پنج هزار میلیارد تومان از بدهی شهرداری به بانک‌ها این طریق تسویه شده است. البته بحث ساخت‌ و سازهای بدون پروانه دستگاه‌های دولتی و نهادهای نظامی موضوع جدیدی است که پیگیری شد. البته حجم زیادی از ساخت و سازهای نظامی لشکری و کشوری در سال‌های گذشته انجام شده است.

حناچی درباره خرید واکسن توسط شهرداری گفت: در مورد خرید واکسن دو نظر وجود داشت که برخی همکاران در شورای معاونان می گفتند ما خانواده بزرگی هستیم و‌ مراجعه مردمی داریم و باید واکسن وارد کنیم اما گروه دیگری گفتند هر وقت مابقی مردم واکسن زدند ما هم می زنیم.

وی ادامه داد: به هر حال ما با پروتکل های وزارت بهداشت جلو‌ می رویم. البته همکاران من درگیری بیشتری دارند؛ همکاران در تاکسیرانی و‌ مترو اتوبوس در اولویت نیستند ولی باید باشند و در حال تعقیب این مسئله هستیم

وی در مورد اقدامات شهرداری در حوزه فرهنگ در ایام کرونا گفت: در حوزه فرهنگ شرایط سخت بود اما همان سال گذشته کنسرت ۳ میلیونی را در برج میلاد رکورد زدیم. ویدیومپینگ آزادی در حال تبدیل به یک برند جهانی است.

حناچی خاطرنشان کرد: گرمخانه ها و‌ مراکز بهاران و مراکز کودکان کار در این حوزه قرار داشته اند

وی گفت: پروژه های‌ با مقیاس محلی که ۲ هزار میلیادر‌تومان در سال ۹۹ برای این منظور بودجه در نظر گرفته شد و از همه مهم تر تهران ۱۴۰۰ که همه اقدامات سال ۱۴۰۰ را تحت پوشش دارد.
کد خبر: ۶۵۵۸
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha