۲۰۲۱۰۵۱۰_۱۲۱۸۰۷
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه شهرسازی و معماری شهرداری تهران رسالتی که به عهده معاونت گذاشته شد با رهنمودهای شهردار و شورای شهر تهران به دنبال برگرداندن حوزه شهرسازی به جایگاه اصلی خود بود.

وی افزود: بستر مناسب توسعه شهر برای نیروهای فعال در شهر و تبادل کالای اجتماعی و اقتصادی را فراهم کرده ایم. در چارچوب اصلی پایبندی به طرح های کلی و بستر درستی برای تبادلات فرهنگی، اجتماعی به وجود آوردیم.

گلپایگانی گفت: حوزه شهرسازی تهیه طرح های شهری و اصلاح آن، ارائه آن به کمیسیون ماده ۵ از ماموریت های حوزه شهرسازی است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه رویکرد اساسی در این دوره با محوریت حفظ دارایی های شهر و شهر نفروشی است، تصریح کرد: اقدامات اساسی طی۳۰ ماه گذشته به وقوع پیوسته است ناظر بر رسیدن به شهر پایدار و مطلوب است و حفظ ارزش های تاریخی شهر و بست عدالت اجتماعی به این منجر می شود که دارایی های شهر را به عده ای خاص مختص نکنیم.

معاون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اذعان کرد: طرح های موضعی و موضوعی از جمله اقدامات معاونت شهرسازی و معماری است. وقتی طرح های تفصیلی تهران تهیه شد در ابتدا نزدیک ۶۰۰ طرح موضعی تعیین شد که باید معاونت شهرسازی به سامان رساندن این طرح ها بود.

وی گفت: همچنان ۱۰۰ طرح موضعی و موضوعی به عهده معاونت شهرسازی است. از سال ۹۱ تا ۹۷ نزدیک به ۲۰ طرح موضعی و موضوعی تهیه و به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است. اما در ۳۰ماه گذشته نزدیک به ۴۰ طرح موضعی و موضوعی به تصویب کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری رسید.

گلپایگانی تصریح کرد: خیابان ولیعصر به عنوان یک محوری که به ثبت ملی رسیده است و مقرر شد محور ولیعصر ساختار محلات پیرامون خود را از راه آهن تا تجریش بهم متصل کرده است. حفظ این خیابان در دستور کار معاونت های مختلف شهرداری است. طرح تفصیلی خیابان ولیعصر تهیه شده است.

شهرداری و ارتش درباره پادگان ۰۶ همچنان در حال مذاکره اند

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران اظهار کرد: پادگان ۰۶ را در معاونت شهرسازی و معماری پیگیری می کنیم. دو محور اساسی مطرح شده است.

وی ادامه داد: یکی تداوم حضور ارتش در بخش های تاریخی برای حفظ و پاسداشت ارزش های تاریخی است. دوم این که بتوانیم تراکم مصوب شده را کاهش دهیم. در این دو زمینه با ارتش مذاکره می کنیم که امیدوارم هر چه سریع تر به نتیجه برسد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۵۶۰
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha