Screenshot_۲۰۲۱۰۵۰۹-۱۰۲۲۱۹_WhatsApp
ابوالفضل قناعتی کارشناس امور شهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی تهرانپرس در خصوص توجه مدیریت شهری به فرهنگسازی در میان شهروندان اظهار کرد: موضوعات فرهنگی و توجه به مبانی فرهنگ باید در متن مدیریت شهری ، مورد توجه مدیران این حوزه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: البته قوانین در سطح کلان ، مدیریت شهری را در زمینه بحث ترویج فرهنگ شهر نشینی و یا فرهنگ سازی مکلف نکرده اما بهتر است مدیران شهری در این زمینه ورود کنند.

این کارشناس شهری اظهار کرد: فرهنگ یکی از اصول اساسی و کلیدی هر جامعه ای است و بر همین اساس یکی از معاونت‌های شهرداری نیز در این زمینه فعالیت دارد.

وی افزود: فرهنگ شهروندی یکی از موضوعاتی است که باید توجه ویژه ای به آن شود و مدیریت شهری باید با همراهی سایر نهادهای متولی در امور فرهنگ همانند وزارت ارشاد و دیگر دستگاه‌ها و نهادها همکاری اثر بخش داشته باشند اما متاسفانه در مدیریت شهری پنجم این موضوع مورد کم لطفی قرار گرفته است، به طور مثال در حوزه فرهنگ اسلامی و فرهنگ شهر وندی ما در تهران کمترین نقش را از شهرداری شاهد هستیم.

این کارشناس امور شهری تاکید کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که شهری که فرهنگ در آن کم رنگ شود ، مدیریت شهری هرچقدر هم در زمینه اصلاح فیزیکی و توسعه زیرساختها ورود کند با کاستی ها و ناهنجاری هایی مواجه میشود و لذا نیاز است که در کنارتوسعه زیرساخت‌ها، فرهنگسازی صورت پذیرد.

قناعتی گفت: بر اساس بودجه ۱۴۰۰ شهرداری بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای کمک به موسسات فرهنگی، هنری و اجتماعی قرار داده شده که رقم بالایی است و این رقم از کل اعتبار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز بیشتر است با این حال ما شاهد کمترین فرهنگ سازی از سوی مدیریت شهری هستیم که به نظر می رسد باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۵۰۶
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha