unnamed
به گزارش تهران پرس،  احمد تواهن در این باره گفت: این مانور به منظور ‌افزایش آگاهی و کاهش آسیبهای‌ناشی‌ از رفتار های نابهنجار و خلاف قانون برخی‌ از موتورسوران ‌و تبیین نقش موثر آنها در حفظ انضباط ‌ترافیکی شهر برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به ضرورت استمرار آموزش به منظور تبدیل رفتار افراد به فرهنگ اجتماعی ، این مانور برای دومین‌ بار به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۳ تصریح کرد: مانور" موتور سوار خوب" که رویکردی آموزشی و ترویجی دارد، به پنج محور عمده عملیاتی از جمله: عدم حضور موتورسواران در خط ویژه، تونل های شهری، مسیرهای عبور ممنوع ، پیاده رو، احترام به حقوق عابران پیاده، ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی، تغییر رفتار موتورسواران از طریق هوشیارسازی و آگاه سازی خانواده آنها و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی همچون سرعت ایمن، عدم حمل بار و…می پردازد.

وی خاطر نشان کرد: در این مانور، پیام های آموزشی توسط مردان نقره ای و یا نمایندگانی از منطقه به موتور سواران نمایش داده و از راکبان قانونمند این وسیله نقلیه پر کاربرد با اهدای شاخه گل و هدیه تقدیر می شود.

تواهن اظهار کرد: همچنین با هماهنگی و حضور فعال و همیشه در صحنه عوامل پلیس راهور، برای موتورسوارانی که به هر نحوی قوانین راهنمایی و رانندگی را به درستی رعایت نمی کنند، آگاه سازی و راهنمایی های لازم به صورت چهره به چهره انجام می پذیرد.

شهردار منطقه ۳ با مردود شمردن جلوه ناشایست بی‌نظمی‌ و قانون شکنی‌های برخی موتورسواران، بر رویکرد ایجابی و آموزش خانواده و افراد پیرامون راکبان تاکید کرد و گفت: توفیق در اصلاح رفتار ترافیکی موتور سواران در کلان شهر تهران به منصه ظهور گذاشتن بخشی از فرهنگ غنی ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: مانور آموزشی "موتورسوار خوب" به دلیل تردد قابل توجه موتور سواران در ابتدای بلوار میرداماد و در روز یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح اجرائی خواهد شد. `
کد خبر: ۶۴۵۶
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha