۳a90a13e-97b2-4ddf-b2b0-912d8817f4c8
به گزارش تهران پرس، مصطفی سلیمی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در حاشیه بازدید از این منطقه، عملکرد مدیریت شهری منطقه را در نگهداشت شهر مثبت ارزیابی کرد و گفت: منطقه ۱۹ از شرایط خوبی در پروژه های عمرانی و توسعه محله ای برخوردار است و فضاهای عمومی و خدماتی و نیز سرانه های ورزشی آن گویای روند رو به رشد و توسعه منطقه نسبت به گذشته است.

او ضمن قدردانی از مدیریت شهری، معاونین و شهرداران نواحی این منطقه ابراز امیدواری کرد وضعیت رو به رشد منطقه استمرار داشته و منجر به رفاه و آسایش و جلب رضایت شهروندان منطقه و شهر تهران شود.

سلیمی همچنین در جلسه ویدئو کنفرانسی که با حضور مدیر کل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق، جمعی از مدیران شهرداری تهران، شهردار و مدیران شهرداری منطقه برگزار شد، ارزیابی عملکرد یکساله این منطقه را مطلوب اعلام و از رضایتمندی شهروندان در آیتم های نظرسنجی، رشد شهرسازی در کاهش زمان صدور پروانه، آموزش هاش شهروندی ، ۵۰ روز زمان کاهش رسیدگی در ۱۸۸۸ ، احداث مسیر دوچرخه و پیشرفت بالای پروژه های توسعه محله ای قدردانی کرد.

این مسئول در بخش دیگری یکی از مهمترین پارامترهای منطقه ۱۹ را سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی دانست و تصریح کرد: شهرداری این منطقه با وجود اعتبار کم به خوبی توانسته از این فرصت بهره بگیرد و این موضوع جای تقدیر دارد.

معاون شهردار تهران در ادامه جمع آوری بازارچه احسانی را کاری ارزشمند در این منطقه عنوان کرد و خواستار اجرای مشابه این اقدام در خلازیل و دولتخواه شد.

او اقدامات عمرانی در محدوده خیابان سهیل از جمله احداث مسیر را اقدامی شایسته دانست و بر کنترل و جلوگیری از توسعه تصرف غیر قانونی و گسترش فعالیت ضایعات فروشان در این محدوده تأکید کرد.

در ادامه این جلسه علی توکلی شهردار منطقه ضمن معرفی منطقه و پتانسیل های ویژه آن، با اشاره به اقدامات توسعه محور این منطقه برای رضایت شهروندان و تحقق شعار تهران شهری برای همه گفت: طی چند سال خدمت در این منطقه پروژه های مختلفی در راستای آبادانی و تحقق چشم انداز توسعه ای این منطقه صورت گرفته که امید است با هدایت این ستاد شاهد تداوم این پروژه ها با جدیت و دقت هرچه تمام تر باشیم.

او یکی از مهمترین موضوعات پیگیری شده در این منطقه را بازپس گیری املاکی دانست که در گذشته به شکل غیر قانونی در اختیار اشخاص قرار گرفته است.

توکلی همچنین نگاهی به مهمترین پروژه های اجرایی این منطقه که رضایت شهروندان و شورایاران را در پی داشته است انداخت و گفت: تخریب پاساژ توحید، احداث معابر و بوستان شهرک وصال، جمع آوری نزدیک به ۱۰۰۰ دستفروش بازار عبدل آباد، جمع آوری شیطان بازار خلازیر، ساماندهی گل فروشان و میوه فروشان حاشیه بزرگراه شهید هاشمی، ایجاد گذر قالیشویی (مهرآرا)، احداث و افتتاح ۵ قطعه زمین تنیس در بوستان ولایت و زمین های چمن مصنوعی و آسفالت خیابان سهیل مرکزی از دیگر پروژه های توسعه ای این منطقه محسوب می شود.

توکلی ادامه داد: در راستای دستیابی به چشم انداز توسعه ای این منطقه اقدامات دیگری همچون بهره برداری از نیروگاه خورشیدی منطقه، راه اندازی اولین هایپرپسماند شهر تهران، احداث پاتوق رها، احداث پل مکانیزه شهید تندگویان، احداث دو مقبره شهدای گمنام بوستان های شقایق و ۲۲ بهمن، احداث معابر شهرک سبلان، تعریض خیابان گلستان و اجرای طرح کوچه دوستی صورت گرفته است.

شهردار منطقه همچنین با اشاره به احداث ۱۵ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در سال گذشته و مناسب سازی بیش از ۱۴ هزار متر از معابر منطقه افزود: به منظور توزیع عادلانه امکانات منطقه و استفاده همگان از امکانات فرهنگی منطقه نیز، دو سرای محله بهمنیار و خانی آباد نو نیز مناسب سازی و تحویل شهروندان شد.

براساس این گزارش در این جلسه ضمن ارائه گزارش سالیانه ارزیابی عملکرد منطقه، گزارشی از وضعیت درآمد، پیشرفت پروژه های عمرانی، وضعیت فرهنگی و اجتماعی، ارزیابی نواحی و وضعیت رضایتمندی شهروندان در قالب گزارش ۱۳۷ و ۱۸۸۸ ارائه شد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۴۵۳
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha