۶۳۶۹۰۸۴۱۱۶۵۰۵۶۱۶۳۷
 

عماد آبشناس، عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به نقش ایران در حمایت از مقاومت فلسطین عنوان کرد: پس ازانقلاب اسلامی به عنوان پشتوانه جبهه مقاومت، ورق در فلسطین برمی گردد. به این دلیل که در ورای حمایت ایران از فلسطین یک ایدئولوژی وجود دارد. ایدئولوژیی که هدف آن آزادی سرزمین فلسطین و بازگشت حق به فلسطینیان است و بر پایه این ایدئولوژی، امروزه اسرائیل بزرگ ترین شکست ها را متحمل می شود.

 

وی با تاکید براینکه سردار سلیمانی در حمایت از مقاومت منطقه یک نقش اصلی و محوری داشت، بیان کرد: شرایط جبهه مقاومت زمانی تغییر می کند که از حمایت ایران و نیروی قدس برخوردار می شوند. نمونه آن نیز شکست رژیم اشغالگر قدس در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ در لبنان است که یکی از دلایل اصلی پیروزی های حزب الله، حمایت ایران از جبهه مقاومت و فداکاری های نیروی قدس مخصوصا سردار شهید سلیمانی است. سید حسن نصرالله در این باره یاد می کند که شهید سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه فقط دو روز از لبنان خارج شد آنهم به منظور تهیه مهمات برای حزب الله و باقی این مدت جنگ را در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی قرار داشت. این درحالی است که افسران ارشد کشورهای عرب و یا خود امریکا این جسارت را نداشته اند تا در خط مقدم جنگ حضور یابند. اما ارشد ترین فرماندهان ما در خط مقدم بودند و آرزوی شهادت در کنار جبهه مقاومت را داشتند.

 

نقش سپاه قدس در حمایت از فلسطین

 

عضو جمعیت دفاع از ملت فلسطین با تاکید مجدد بر نقش سپاه قدس در حمایت از فلسطین بیان کرد: نیروی قدس فرماندهان بسیاری دارد که در برهه های مختلف فعالیت و به جبهه مقاومت کمک کرده‌اند. از سردار قاآنی تا سردار حجازی و سردار همدانی و دیگر سرداران و فرماندهان حاضر در سپاه قدس که برای اعتلای آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت کار می کنند.

 

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه تصریح کرد: آنهایی که سردار قاآنی را می شناسند، می دانند که ایشان دوست ندارد در مقابل رسانه ها قرار گیرد. وی فردی است که پشتیبانی هایی مورد نیاز سردار سلیمانی در جبهه مقاومت را تامین می کرده است. سردار قاآنی از افرادی است که همیشه در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی بوده و هست. فقط اکنون سمت وی تغییر کرده است مگر نه شخص سردار قاآنی همواره نقش برجسته ای را در نیروی قدس و حمایت از مقاومت منطقه ایفا می کند.

 

آبشناس با تاکید براینکه امروز مقاومت منطقه روز به روز قدرت مند تر می شود، گفت: جبهه مقاومت به تجربیات و تسلیحاتی دست یافته است که شاید در تاریخ خود چنین امکاناتی را در اختیار نداشت و ثابت کرده است اقتدارش در حدی است که می تواند ارتش آوازه‎‌دار رژیم صهیونیستی را به راحتی شکست دهد.

 

اسرائیل در حال انزواست

 

این کارشناس مسائل فلسطین در ادامه به وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امروز رژیم اشغالگر قدس در حال افول و ضعیف تر شدن است؛ به نحوی که حتی قادر به تشکیل کابینه و تعیین نخست وزیر نیستند. چندین بار انتخابات برگزار کرده اند و از لحاظ سیاسی در شرایط بدی قرار دارند. ضمن آنکه وضعیت امنیتی آنها نیز در شرایط بدی است.

 

وی توضیح داد: گنبد آهنین و سیستم دفاعی اسرائیلی ها که مدعی بودند از ساختارهای زیر بنایی آن می تواند دفاع کند و حتی یک مگس نیز نمی تواند از آن عبور کند، مشاهده می کنیم که امروز به راحتی توسط رزمندگان مقاومت سوراخ می شود و هر روز تعدادی موشک از آن عبور می کند و حتی به پایگاه دیمونا نیز می رسد؛ پایگاهی اتمی که برای اسرائیل بسیار مهم است و اگر جبهه مقاومت احیانا می خواست موشکی را به پایگاه دیمونا بزند به دلیل وجود ۲۵۰ کلاهک هسته ای در این مکان شاید کل رژیم صهیونیستی از سرزمین های اشغالی محو می شد.

 

عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در پایان افزود: هدف جبهه مقاومت آنطور که مقام معظم رهبری نیز اشاره کرده اند کشتار مردم یهود نیست، بلکه هدف رژیم آپارتایدی است که در آنجا حاکم است و به ملت فلسطین و حتی خود مردم یهودی که قبل از تاسیس رژیم صهیونیستی به راحتی در سرزمین فلسطین زندگی می کردند، ظلم می کند. لذا امیدوار هستیم که یهودی ها روزی متوجه شوند و خودشان این رژیم ظالم صهیونیستی را از بین ببرند. اما اگر روزی جنگی رخ دهد، مانند جنگ های قبلی نخواهد بود و این رژیم اشغالگر راه فراری نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۶۴۸۰
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha