Negar_۲۰۲۱۰۵۰۵_۱۷۳۸۴۰
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای کلانشهر تهران در رزمایش و آیین افتتاح کلینیک های تنفسی و واکسیناسیون کرونا در قالب گام پنجم طرح محله محور شهید سلیمانی که در منطقه ۱۸ تهران، جنب بیمارستان شهدای یافت آباد، برگزار شد، ضمن بازدید از ایستگاه واکسیناسیون و کلینیک درمان سرپایی بیماران کرونایی، عنوان کرد: همچنین در گام پنجم مراقبت های بهداشتی در منزل و ایزولاسیون نیز با شدت بیشتری انجام می شود.

وی ادامه داد: تاکنون در سایه این طرح محله محور بهداشتی، اقدامات خلاقانه و مبتکرانه ای کلید خورده و امروز نیز شاهد افتتاح رسمی یکی از همین مدل های نوآورانه هستیم. امیدواریم سایر مناطق پایتخت از این برنامه ریزی و تمهیدات خردمندانه الگوبرداری کنند.


زالی با اشاره به توفیقاتی که در طرح مراقبتی، حمایتی و نظارتی شهید سلیمانی کسب شده است، افزود: گام چهارم بسیج ملی مقابله با کرونا، در آبان ماه سال گذشته به نام سردار سلیمانی مزین شد و با همدل و هم قسم شدن نیروهای بسیجی و کادر بهداشت و درمان، طرح به صورت همگامانه و تلفیقی اجرا شد. در جریان موفقیت گام چهارم، گام پنجم این طرح نیز کلید خورد و منطقه ۱۸، پیشروترین منطقه در تحقق برنامه های عملیاتی این طرح محسوب می شود.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، راه اندازی کلینیک های تنفسی و واکسیناسیون کرونا در یک مجموعه که تحت عنوان دهکده سلامت نیز مطرح می شود را تلفیق دو بال بهداشت و درمان دانست و تصریح کرد: در روزهای آتی با توجه به افزایش سرعت واکسیناسیون، نیاز به فضاهای وسیع حس می شود و این فضا برای این منظور در منطقه یافت آباد تهران به خوبی فراهم شده است. همکاری شهرداری و اداره تربیت بدنی منطقه نیز در این مجموعه ستودنی است.


وی اظهار کرد: برای انجام هرچه مطلوب تر واکسیناسیون در فضایی مناسب، همکاری اداره آموزش و پرورش، اداره تربیت بدنی و شهرداری ضروری است و خوشبختانه شهرداری تهران نیز آمادگی خود را در این خصوص اعلام کرده است.

زالی، در پایان منطقه ۱۸ را از متراکم ترین و پرجمعیت ترین مناطق پایتخت دانست و ضمن تقدیر از تلاش های بی وقفه کادر بیمارستان شهدای یافت آباد برای مقابله با بحران کرونا در این منطقه، عنوان کرد: این بیمارستان یکی از مراکزی بود که از همان روزهای آغازین با سختکوشی، علی رغم تمام مشکلات زیرساختی، بودجه ای و نیروی انسانی، وارد مدار ارایه خدمات شد و کماکان یکی از کانون های فعال و پویای مقابله با کرونا در این منطقه است.

برپایی دهکده سلامت برای تمام مناطق پایتخت قابلیت الگوبرداری دارد

سردار سیدمحمود حسینی، جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه تهران بزرگ نیز در این مراسم، رزمایش افتتاح کلینیک های تنفسی و واکسیناسیون در قالب گام پنجم طرح شهید سلیمانی را نشانگر عزم راسخ  و هم افزایی همه جانبه نیروهای دلسوز و یکدل بسیجی و کادر بهداشت و درمان دانست و گفت: این نیروها هم قسم برای خدمت رسانی به مردم تلاش می کنند.


حسینی اظهار کرد: برپایی کلینیک های تنفسی و واکسیناسیون در قالب دهکده سلامت، با همکاری شهرداری و اداره تربیت بدنی منطقه ۱۸ تهران، با محوریت پیشگیری و درمان، برای تمام مناطق پایتخت قابلیت الگوبرداری دارد.

وی با اشاره به فداکاری های پرسنل زحمتکش بهداشت و درمان از ابتدای شیوع بیماری در کشور، تصریح کرد: از همان روزهای نخست شاهد بودیم مردم نیز این مدافعان سلامت را تنها نگذاشتند و طرح شهید سلیمانی نیز نماد بارز همراهی نیروهای بسیجی با کادر درمان است که از پاییز سال گذشته کلید خورد، چراکه در بحران آبان ماه نیاز به تدابیر پیشگیرانه به موازات اقدامات درمانی حس شد.

سردار حسینی ضمن تاکید بر ضرورت همکاری سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران، برای تحقق اهداف گام پنجم طرح شهید سلیمانی، عنوان کرد: همانگونه که در گام چهارم، با تلاش این سه دانشگاه متولی نتیجه مطلوبی حاصل شد، در این گام نیز امیدواریم با همراهی نیروهای بهداشتی و بسیجی، فرجام کار با سربلندی همراه باشد.

تحقق برنامه های عملیاتی طرح شهید سلیمانی، نقطه امیدی برای مردم است

سرهنگ دوم پاسدار علی اصغر صفری فرمانده بسیج ناحیه مسلم بن عقیل، نیز در این مراسم با اشاره به آغاز گام پنجم طرح شهید سلیمانی، همزمان با آغاز پیک چهارم بیماری، از همکاری دکتر نژاد جواد رییس بیمارستان شهدای یافت آباد برای راه اندازی کلینیک های تنفسی و واکسیناسیون در قالب دهکده سلامت، تقدیر کرد.


وی گفت: این رزمایش که به همت نیروهای بسیجی ناحیه مسلم بن عقیل آغاز شد، در استان تهران قابل تعمیم است و بی شک این اقدامات نقطه امیدی برای مردم خواهد بود تا اطمینان داشته باشند کادر بهداشت و درمان و بسیج همواره در کنارشان حضور دارند و به خدمت رسانی مشغول هستند.

کلینیک های تنفسی و واکسیناسیون کرونا در منطقه ۱۸ تهران، در قالب گام پنجم طرح محله محور شهید سلیمانی با حضور فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران و جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه تهران بزرگ افتتاح شد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۴۲۱
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha