۱۴۰۰۰۱۰۵۱۱۱۱۲۸۸۵۵۲۲۴۷۲۵۷۴
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ شفافیت کلیدواژه‌ای است که از سوی پنجمین دوره مدیریت شهری پایتخت، به‌ویژه پیروز حناچی، شهردار تهران بارها مورد تاکید بوده و در ماجرای واکسن خواری و تخلف مدیران شهری سعی بر شفاف‌سازی شد.

ماجرا از افشای "واکسن خواری" در چند منطقه شهرداری تهران آغاز شد؛ در پی این افشاگری، خبر نام ۷۰ کارمندان زن و مرد شهرداری منطقه ۶ تهران به‌عنوان پاکبان معرفی‌شده در لیست دریافت واکسن منتشر شد که پیروز حناچی، شهردار تهران در پی انتشار این خبر در حساب کاربری توییتر خود نوشت: از رسانه‌ها بابت حساسیت‌ها ممنونم. داده‌های تزریق واکسن در شهرداری تهران فوراً بررسی خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف، افراد خاطی احتمالی علاوه بر برخورد، به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد. دستور دادم اسامی دریافت‌کنندگان در سایت شفاف بارگذاری شود.


اما آنچه در سایت شفافیت بارگذاری شد تنها محل خدمت و کد ملی اشخاص بود و نه اسامی دریافت‌کنندگان واکسن کرونا!

بارگذاری نامفهوم اطلاعات دریافت‌کنندگان واکسن در سامانه شفافیت

در پی انتشار محل خدمت و کد ملی واکسن زنندگان حجت نظری  عضو شورای شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد عده‌ای با انتشار صرف کد ملی و منطقه محل خدمت دریافت‌کنندگان واکسن در شهرداری قصد مسخره کردن سامانه شفافیت را داشته‌اند.

اگر وزارت بهداشت هم مجوز دهد،  اسامی دریافت‌کنندگان واکسن را منتشر می‌کنیم

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت و محیط‌زیست شورای در همین رابطه با بیان اینکه در تمام دنیا یک مسائلی به‌عنوان کدهای اخلاقی در پزشکی و در سلامت وجود دارد که باید رعایت شود و نام افراد محفوظ شود، گفت:  شاید کسی دوست نداشته باشد اسمش منتشر شود که واکسن دریافت کرده است. مگر این‌که از تک‌تک آن‌ها اجازه گرفته شود که نام آن‌ها درج شود.


وی افزود: البته اگر وزارت بهداشت هم مجوز دهد ما اسامی  افراد دریافت‌کننده واکسن را منتشر می‌کنیم، البته باید فردی که واکسن را زده راضی باشد که اسمش منتشرشده است.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد:  از کجا مشخص شود واقعاً کسی که واکسن را دریافت کرده در اولویت بوده، این‌طور که نمی‌توان نظارت کرد، چطور مردم از روی کد ملی متوجه شوند این فردی که واکسن دریافت کرده مدیر بوده یا پاکبان؟


از این اظهارنظرها مشخص است مدیریت شهری خود نیز برای شفاف‌سازی به یک الگوی قابل دفاع دست پیدا نکرده‌اند و به وضعیت کنونی شفافیت شهرداری معترض‌اند!

آنچه مسلم است شهرداری تهران پیش از آغاز واکسیناسیون کارکنان خود می‌بایست پروتکل تزریق واکسن را تهیه و در اختیار شهرداری‌های مناطق می‌گذاشت تا منجر به تخلف و خدشه به اعتماد عمومی مردم نمی‌شد، اما در این عرصه کوتاهی کرده و  تاکنون نیز این پروتکل تهیه نشده است و حناچی ، شهردار تهران وعده داده است که پروتکل تزریق واکسن به‌زودی ابلاغ می‌شود!

در جریان واکسیناسیون کارکنان شهرداری، شهرداری تنها موظف به تهیه لیست دریافت‌کنندگان واکسن بود که در چندین منطقه تهران واکسن خواری صورت گرفت و تاکنون نیز شفافیت سازی در خصوص اسامی افراد متخلف و دریافت‌کنندگان واکسن صورت نگرفته است!

انتظار می‌رود شهرداری تهران ضمن تهیه و ابلاغ پروتکل تزریق واکسن ، نسبت به واکسیناسیون کارکنان خود نظارت بیشتری داشته باشد تا دیگر شاهد این تخلف و انتشار آن از سوی رسانه‌ها نباشیم.

همچنین شهرداری تهران بنا بر ادعای خود موظف است نسبت به تخلف‌های صورت گرفته شفاف‌سازی کند و به وعده خود مبنی بر انتشار اسامی دریافت‌کنندگان واکسن جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۶۴۱۰
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha