Negar_۲۰۲۱۰۵۰۵_۱۷۴۱۵۳
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ با توجه به سرعت بالای گسترش بیماری‌های حاد تنفسی، از جمله بیماری ناشی از ویروس کووید-١٩در کشور و لزوم جداسازی مراجعین عادی از افراد مشکوک به کرونا و مدیریت صحیح خدمات و مراقبت‌های مورد نیاز بیماران مبتلا به بیماری‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌ها از طریق آماده سازی نیروی انسانی متخصص برای مواجهه و کنترل این بیماری‌ها و بهبود وضعیت تنفس بحرانی این بیماران با استفاده از تجهیزات کمک تنفسی، «دستورالعمل راه اندازی کلینیک حاد تنفسی» در بیمارستان با رعایت اصول و استاندارد‌ها ابلاغ شد.


همیاران سلامت در بسیج با راه اندازی دهکده سلامت در مجاورت بیمارستان شهدای یافت آباد به کمک کادر درمان شتافتند.

این کلینیک با همکاری بسیج شهرداری و بیمارستان شهدای یافت آباد مجهز شده و افرادی که به صورت سرپایی معالجه می شوند و یا تزریق سرم یا آمپول دارند می‌توانند با مراجعه به این کلینیک از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند.

در کلینیک‌های تنفسی فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی رعایت می شود؛ از همین رو از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می شود و امکان ابتلا به ویروس کرونای افراد در این مراکز نسبت به بیمارستان ها کمتر است‌.

راه اندازی کلینیک های تنفس برای واکسیناسیون سراسری

سردار حسینی در گفتگو با خبرنگار تهران پرس گفت: راه‌اندازی کلینیک های تنفس و انجام واکسیناسیون از جمله موضوعاتی بود که در راستای دستیابی به اهداف طرح شهید سلیمانی از سوی مجمع بهداشت و درمان مطرح بود.


وی ادامه داد: بسیج در این حوزه ها نیز با تمام قوا وارد شده است و اقدامات موثری در حال انجام است که به زودی نتایج خوب آن را شاهد خواهیم بود.

امکان ابتلا به ویروس افراد واکسن کرونا زده اند

علیرضا زالی رئیس ستاد مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر این که افرادی که واکسیناسیون می شوند امکان ابتلا به ویروس کرونا را دارند، بیان کرد: افرادی که پس از واکسیناسیون مبتلا به ویروس کرونا میشوند، اصولا خفیف است.

وی با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: فرایند واکسیناسیون در تهران دیگر شهر را با شتابی که مد نظر ما بود، شکل نگرفت، ما علاقه مند هستیم خیلی سریع تر و وسیع تر این کار صورت بگیرد.

عظیمی، مسئول معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار تهران پرس بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در کشور بسیجیان به‌صورت آتش به اختیار به مبارزه با این ویروس پرداختند، بسیجیان در طرح شهید قاسم سلیمانی توانستند میزان مرگ و میر روزانه را به حد چشم گیری کاهش دهند.

وی افزود: متاسفانه در سال ۱۴۰۰ با موج چهارم ویروس کرونا مواجه شدیم که این موج تلفاتی زیادی در پی داشت؛ از همین رو طرح شهید سلیمانی برای مواجه با این ویروس با تشدید ادامه خواهیم داد‌. همچنین فضای مناسب برای واکسیناسیون نیز تهیه شده است که دد مقطع زمان کوتاهی حجم جمعیت زیادی را واکسیناسیون شود. اولین مجمع واکسیناسیون در کشور کلینیک تنفس بیمارستان شهدای یافت آباد امروز افتتاح شد.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کلینیک‌های تنفس

فتحی، معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۱۸ تهران در گفتگو با خبرنگار تهران پرس، اظهار کرد: این کلینیک با همت بسیج ناحیه مسلم و بیمارستان شهدا مدیریت بیمارستان شهدای یافت آباد راه اندازی شد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مراجعات به این بیمارستان، محدود بودن فضا و تعداد تخت‌های قابل ارائه به شهروندان و بیماران، فضای مجاور بیمارستانی در قالب یک ورزشگاه بود با همکاری و هماهنگی سازمان ورزش و اداره تربیت بدنی منطقه ۱۸ در اختیار بیمارستان قرار گرفت.

فتحی عنوان کرد: بیمارستان، خیرین و شهرداری برای آماده سازی زیرساخت ورزشگاه برای پذیرش بیمار و تغییر فضای آن به بیمارستان اقدام کردند و ساختاری را فراهم کردند که افرادی که مراجعه می‌کنند از این بخش به درمانی با تعداد تخت‌های بیشتر و مناسب‌سازی شده به فاصله‌گذاری مناسب و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی تشخیص و درمان در این قسمت در ورزشگاه به صورت اضطراری مورد درمان و توجه قرار می‌گیرند.

کلینیکی برای درمان سرپایی

حسین جلیل پور ، مدیر گروه پزشکان عمومی بیمارستان شهدای یافت آباد نیز در گفتگو با خبرنگار تهران پرس اظهار کرد: کلینیک تنفس با همکاری بسیج در ورزشگاه تجهیز شده به تخت، کپسول‌های اکسیژن و.‌‌ راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این کلینیک درمانی برای بیمارانی که درگیری تنفسی دارند که به صورت روزانه و سرپایی درمان می شوند مانند بیمارانی که نیاز به به تزریق آمپول و یا سرم دارند. این بیماران توسط متخصص عفونی ویزیت می‌شوند با تشخیص و اصلاح متخصص عفونی تحت نظر گرفته می‌شوند تزریق انجام می‌شود و این روند تا زمان صلاح دید متخصص عفونی ادامه دارد.

مدیر گروه پزشکان عمومی بیمارستان شهدای یافت آباد بیان کرد: این اقدام به علت عدم پاسخ دهی تعداد تخت های بیمارستان با نیاز بیماران با همکاری بسیج انجام شده که برای رفاه حال بیماران بسیار مفید است و می‌تواند جلوی بسیاری از بستری های بی مورد و مرگ و میر ناشی از آن را بگیرد.
























انتهای پیام/

 
کد خبر: ۶۴۲۰
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha