۵۷۹۳۳۷۵۱










به گزارش تهران پرس، محسن حاجی‌میرزایی در گفتگو با رسانه ملی ، گفت: در ایام کرونا ساختار آموزشی گذشته تغییر یافت و خانواده‌ها گواه صادقی هستند که معلمین در ایام کرونا چقدر زحمت کشیدند.

وی افزود: تلاش و نوآوری معلمان نگذاشت در ایام کرونا آموزش تعطیل شود و به همین دلیل باید قدردان این تلاش‌ها باشیم.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه علم بنیاد زندگی انسان است، گفت: علم آموزی و توسعه آموزش کارکرد نظام خلقت است و آگاهی انسان را به کمال می‌رساند.

وی افزود: همه انسان‌های تاثیرگذار در جامعه معلم هستند. هیچ تغییر و تحول پایدار در جامعه اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه علم و معلم زیربنا خواهد بود.

 


وزیر آموزش و پرورش گفت: اهمیت هر نقش به ماموریت آنست؛ تحولی که در نظام تربیت داریم به این خواهیم رسید تا جامعه به امر علم و اهمیت آن پی ببرد.

حاجی‌میرزایی افزود: آموزش در ایام کرونایی نیاز به مهارت‌هایی داشت که معلمین در گذشته این مهارت‌ها را کسب نکرده بودند و در ایام کرونا، این مهارت‌ها کسب شد.

وی افزود: پیش از کرونا خانواده‌ها در جریان تعلیم و تربیت نبودند، اما در این روز‌ها خود خانواده‌ها در آموزش دخیل هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش از زیست بوم ۱۰۰ ساله با کرونا خارج شد و روش جدیدی را تجربه کرد و بخش بزرگی از آموزش به عهده خود دانش آموز گذاشته شده است.

 

حاجی‌میرزایی افزود: حجم کار در شبکه شاد زیاد و این مشکلاتی را به وجود آورده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: چند هفته قبل اجلاس آموزش و پرورش جهانی برگزار شد و نکته‌ای که در این اجلاس تاکید شده، اینست که هیچ چیز جایگزین مدرسه نمی‌شود. دنیا توصیه می‌کند که باید برویم به سمت بازگشایی مدارس.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌کنیم در شروع سال تحصیلی، مدارس بازگشایی شود.

حاجی‌میرزایی افزود: تلاش می‌کنیم بعد از عید فطر آزمون‌ها را شروع کنیم تا قبل از ۲۴ خرداد و قبل از انتخابات، امتحانات به اتمام برسد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون سراسری و حضوری اطمینان بخش است.

حاجی‌میرزایی به رتبه بندی معلمان هم اشاره کرد و افزود: هدف رتبه بندی ایجاد انگیزه معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموز آماده نیاز به معلم با توان بالا دارد. رتبه بندی این ظرفیت‌ها را در معلمان شکوفا می‌کند و با این رتبه بندی معلمان پویایی خود را بیشتر خواهند کرد.

حاجی‌میرزایی افزود: معلم کارمند نیست. معلم نباید با سایر کارمندان در یک نظام حقوقی پرداخت قرار بگیرد؛ چون آینده جامعه در اختیار معلم است.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۶۳۳۲
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha