به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت روز کارگر اظهار کرد: واکسن خواری واژه جدیدی است که به کتاب لغت کشور اضافه شد.

وی افزود: از شهردار  تهران برای برخورد جدی با خاطیان شهرداری در خصوص واکسن کرونا تشکر می کنم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به شب های قدر و همزمانی روز کارگر با این ایام، توجه بیشتری طلب می کند. حضرت علی (ع) خود را کارگر می دانستند و کارهای آبادانی زیادی انجام دادند، در نتیجه جایگاه کارگر نزد خداوند بالا است.

هاشمی گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر به شهر رسیدگی می کنند، به روایتی رسمی و غیر رسمی جمعیت کارگری شهرداری تهران نزدیک ۴۵ الی ۵۰ هزار نفر است و این موضوع مهمی در شهرداری تهران است‌. اکنون معیشت و حداقل حقوق کارگران مطرح است و تورم از وضع کارگران پیشی گرفته است و سفره آن ها کوچک تر شده است.

وی ادامه داد: جایگاه اجتماعی، تحصیلات، امنیت شغلی و... نیز برای کارگران مهم است و این موضوع در سایه مشکلات معیشتی نا دیده گرفته می شود، ۲۰ درصد سفره کارگران کوچک تر شده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید توجه ویژه ای به کارگران شود که این قشر با صندوق های رای قهر نکنند و روی برنگردانند.

هاشمی با اشاره به جایگاه و منزلت کارگران گفت: باید تشکل های صنفی کارگری شکل بگیرد، قشر کارگران در حوادث دی ۹۶ برای مطالبات خود به خیابان ها آمده اند. امیدوارم سال ۱۴۰۰ سال شنیدن صدای کارگران باشد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۲۸۳
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha