۱۳۹۹۰۹۰۴۰۰۰۶۱۴_Test_PhotoN
محسن پیرولی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلمان فارسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ اظهار کرد: سال گذشته در روزهایی که تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا روزانه جان بیش از ۴۸۰ نفر از شهروندان ما را می‌گرفت، ابلاغ و اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی منجر به کاهش چشم‌گیر تعداد جان‌باختگان روزانه براثر ابتلا به ویروس کرونا شد.

وی ادامه داد: در ابتدا وزارت بهداشت اقبال خوبی نسبت به طرح شهید سلیمانی نشان نداد و با پیگیری‌ها و اسرار بسیجیان و همکاری جهادگران که بدون هیچ چشم‌داشتی در اجرای این طرح حاضرشده بودند، نظر این وزارتخانه را تغییر داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلمان فارسی اظهار کرد: در این طرح جهادگران و بسیجیان با مراجعه به درب منازل برای پیشگیری از ابتلا شهروندان به ویروس کرونا اطلاع‌رسانی می‌کردند. همچنین شهروندان مبتلابه ویروس کرونا را راهنمایی می‌کردند که به چه مراکزی مراجعه کنند و چگونه منجر به شیوع ویروس نشوند.

پیرولی خاطرنشان کرد: همچنین جهاد گران با مراجعه به درب منازل ضمن مقابله با ویروس کرونا آسیب‌شناسی می‌کردند و کسانی که براثر شیوع ویروس کرونا تحت‌فشار اقتصادی قرارگرفته بودند را شناسایی کرده و تحت حمایت معیشتی قرار می‌دادند. پیش‌ازاین طرح نیز حمایت‌هایی در قالب کمک به مردم صورت می‌گرفت که بخشی از این حمایت‌ها به افراد آسیب‌دیده از شروع ویروس کرونا اختصاص یافت.

وی افزود: حضور جهادگران و اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی منجر به یک روحیه جدید و دلگرمی در بین کادر درمان شد؛ با اجرای مرحله نخست به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی زنجیره شروع ویروس در کشور ضعیف شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلمان فارسی گفت: اکنون در مرحله دوم شهید حاج قاسم سلیمانی، اداره‌ها و اصناف در اولویت قرار دارد، در این مرحله ضمن همکاری با هلال‌احمر به اصناف آموزش‌های لازم جهت مقابله با ویروس کرونا داده می‌شود. در مرحله دوم این طرح، اقداماتی که در مرحله نخست طرح شهید حاج قاسم سلیمانی صورت می‌گرفت نیز ادامه دارد و همچنان جهادگران با مراجعه به درب منازل از شیوع بیشتری رو کرونا جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۲۳۴
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha