شورای شهر و روستا
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس، احمد صادقی کارشناس شهری در یادداشتی در خصوص به شوراها به عنوان ارکان مهم و اساسی کشور پرداخته است که در ادامه متن کامل این یادداشت آمده است:

شوراها در نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی دارند، در نظام مقدس جمهوری اسلامی شورا از ارکان مهم و تاثیر گذار بوده است؛ همچنانکه بعنوان ضرورتی مدیریتی نماد حکومت و مشارکت مردمی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش قلمداد می شود، شوراهای اسلامی شهر و روستا از اول تشکیل تاکنون منشا خدمات تاثیر گذار در توسعه شهری و روستایی بوده است.

بنابراین عملکرد این نهاد گامی مهم در تحقق «قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران »است. امیدوارم این نهاد مردمی در شهرها به شیوه موثر و خلاقانه نهایت تلاش خود را در تضمین حقوق شهروندان و افزایش اعتماد عمومی و نمود موفق رویدادهای فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی تحقق بخشند.

همچنین می توان گفت شورا یک اصل عقلی است که آموزه های دین اسلام در کتاب و سنت بر آن صحه گذاشته است. هدف قرآن از تاکید بر شورا این است که اساس شورا و مشورت در شریعت اسلام همواره پا بر جا و جاویدان بماند زیرا مشورت موجب تبادل نظر، یکپارچگی افکار و روشن شدن امور و اطمینان خاطر در برطرف ساختن خطا می گردد. شوراها یکی از ارکان مهم سلامت تصمیم گیری هستند. بدون تردید کار شورایی هم در مبانی دینی و هم در مبانی حاکمیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شوراها می توانند در تحرک بخشی، هماهنگی و تسهیل افراد حقوقی، نهادها و سازمان های مختلف نقش مهمی داشته باشند.

نهم اردیبهشت روز ملی شوراها روز بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، شوراهای اسلامی با وظیفه شناسی در حل مشکلات شهر و روستا تلاش می نمایند و با امانت، کفایت، درایت و حسن سلوک برای نیل به جامعه ی شهروند مدار خالصانه و عاشقانه کوشش می نمایند و در جهت بالندگی، شکوفایی، عمران و آبادانی قدم برمی دارند.

نمایندگان شریف مردم هستند و امید است در دوره ششم مدیریت شهری نیز گام های اساسی در جهت مبارزه با فساد برداشته شود، امیدوام مدیریت شهری یک پارچه در جهت فعال سازی شهری پویا گام های اساسی بردارد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۲۰۵
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha