۶۱۷۳۱۸۲۳
سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با بیان اینکه روحیه جهادی باعث پیروزی رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس شد، گفت: در دوران دفاع مقدس به خصوص اوایل جنگ، امکانات زیادی در عرصه نظامی برای مقابله با رژیم بعث عراق با امکانات مجهز نظامی نداشتیم اما رزمندگان اسلامی با روحیه جهادی در میدان های نبرد حاضر شدند و به همین دلیل دو سال بعد از اغاز جنگ تحمیلی، شاهد فتح خرمشهر بودیم و به مرور زمان پیروزی های عظیمی برای جبهه اسلام به ارمغان رسید.

وی ادامه داد: همان ورحیه جهادی باید در دستور کار مسئولان کشور قرار بگیرد و هر جا دیدیم که روحیه جهادی بود، مشکلات حل و مرتفع شدند اما اگر چنین روحیه ای در مسئولان کشور نباشد، قطعا شکست می خوریم.

سردار سلیمانی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور اظهار داشت: نیاز است که مسئولان با همان نگان دوران دفاع مقدس، در عرصه نبرد در جنگ اقتصادی حاضر شوند چرا که دشمن قصد دارد که ایران در زمینه اقتصادی منزوی شود و از این طریق بخواهند زورگویی های خود را به ما تحمیل کنند و به همین دلیل می توان گفت که روحیه جهادی باعث برون رفت کشور از مشکلات می شود و باید چنین روحیه ای را تقویت کرد تا بتوانیم در عرصه اقتصادی هم همچون دوران دفاع مقدس خوش بدرخشیم.

نباید تحقق بخشی اقتصاد مقاومتی فقط در حرف باشد

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با بیان اینکه تحقق بخشی اقتصاد مقاومتی در کشور می تواند تحریم ها را بی اثر کند، گفت: چندین سال گذشته بود که رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص تحقق بخشی اقتصاد مقاومتی و نگاه به توان داخلی، تاکید کردند اما برخی مسئولان به جای عمل، فقط در مصاحبه هایشان از اقتصاد مقاومتی حرف زدند اما در عمل کار خاصی صورت نگرفت و اگر در این زمینه اهتمام ویژه می شد، امروز می توانستیم مشکلات اقتصادی را مرتفع کنیم.

وی اظهار داشت: نگاه دوختن به خارج از کشور برای حل مشکلات، نگاهی اشتباه است چرا که دشمن و بیگانگان فقط به فکر منافع کشورشان هستند و برای ملت ایران دل نمی سوزانند و اینکه یک بیگانه بخواهد مشکلات کشور را مرتفع کند هرگز تحقق نخواهد یافت.

سردار سلیمانی گفت: ترامپ و بایدن در عمل، هیچ تفاوتی در عرصه سیاست خارجی و رفتارشان با ایران ندارند و نباید امید به دولت های مختلف در امریکا دوخت چرا که همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، امریکا شیطان بزرگ است و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، جز ضربه زدن به کشور، هیچ عملکردی نداشته است.

روحیه انقلابی باید در مدیریت شهری تهران تقویت شود

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه روحیه انقلابی باید در مدیریت شهری تهران تقویت شود، گفت: تهران به عنوان پایتخت کشور و همچنین دارا بودن جمعیت میلیونی نیاز به مدیرانی دارد که بتوانند شهر را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنند تا شهروندان تهرانی دغدغه ای در زمینه حمل و نقل عمومی، ترافیک، آلودگی هوا و... نداشته باشند و تنها با داشتن روحیه انقلابی و جهادی می توان چنین نقش پررنگی را در تهران ایفا کرد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۰۹۶
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha